Auto testovi
122

Testirali smo Jeep Wrangler Rubicon: Original koji je ostao vjeran sebi

Piše: E.Z.
Foto: Admir Dervišević
Koliko ste puta čuli vozim "džip", a kada odete pogledati taj "džip" na parkingu vas dočeka neki Qashqai ili RAV4. Crossovere i SUV-ove smo testirali i predstavili možda i previše puta pa smo ovaj put isprobali jedini originalni "džip", onaj zbog kojeg još od 1941. godine skoro svaki terenski auto, uglavnom nezasluženo, nosi taj prefiks. Jeep Wrangler ostao je onaj beskompromisni terenac, ali je naučio i nekoliko novih trikova.

Malo je automobila kao što je Wrangler koji su usprkos vremenu, krizama i silnim trendovima uspjeli ostati vjerni izvornoj ideji i formi. Kada takav model, koji je doslovno ikona i sinonim marke, treba dobiti svoje novo izdanje, na velikim mukama su i dizajneri i inžinjeri i marketinški magovi. Kako napraviti nešto novo, a da ima sve osobine starog?

Dakle, ovo je zaista potpuno novi Jeep Wrangler, a baš nekako uporedo s njegovim stizanjem počelo je jačanje i marke Jeep na tržištu Bosne i Hercegovine, koja se svojim putevima i uslovima nameće kao prirodni habitat za marku poput Jeepa.

Za model koji je direktni potomak legendarnog Jeepa Willys iz 1941. godine jasno je da se vizuelnim identitetom mora postupati u hirurškim rukavicama. Baš kako oprezno i neprimjetno evoluiraju slične automobilske ikone, kao što su Porsche 911 ili Mercedes-Benz G klase, tako je i Wrangler uspio doći u potpuno novom izdanju, a da ne iznevjeri svoje poštovaoce širom svijeta.

Jeep Wrangler u novoj JL generaciji tako je donio vrlo važne novosti kao što je potpuno nova šasija, nova karoserija, znatno modernija i ugodnija unutrašnjost, ali i novi motori i novi mjenjač sa osam stepeni prijenosa. Zahvaljujući ne tako malom broju novosti Jeep se zaista potrudio da Wrangler bude ugodniji za vožnju po asfaltiranim cestama, a da ne izgubi svoje terenske sposobnosti.

Sviđa nam se: preglednost, terenske sposobnosti, performanse i potrošnja motora, rad mjenjača, infotainment sistem...

U ovom najesktremnijem izdanju Rubicon, Wrangler dolazi u punoj bojnoj spremi. Maksimalna visina podnice od tla, beskompromisne BF Goodrich gume za blato i teren, ekstremno veliki napadni i silazni ugao samo su uvertira u arsenal ovakvog Wranglera. Također, u Rubicon izdanju Wrangler zaista ima više talenata pa s uklonjivim krovom može biti zabavan kabriolet i beskompromisna off-road mašina, a kada operete blato i vratite krov, zahvaljujući novoj dozi rafiniranosti, sasvim solidno će se snaći u gradskoj vožnji i odlasku u kupovinu.

Foto: Admir Dervišević
Foto: Admir Dervišević

Kao prvo, u Wrangler Rubicon ne ulazite, nego se u njega penjete. Kao i sve ostalo na njemu i za razliku od SUV-ova, ovdje brojne masivne ručke u kabini imaju pravu namjenu, kako za pomoć pri ulasku, tako i za pridržavanje pri terenskim avanturama. Unutra nas je dočekao vrlo zanimljiv spoj tradicionalnog i modernog. Kutijasti oblik karoserije i dugački poklopac motora su nešto što smo davno zaboravili vidjeti i osjetiti u vožnji, dok je kokpit, iako tradicionalno oblikovan, sada prepun moderne tehnologije.

Ne sviđa nam se: zvučna izolacija, komfor na zadnjim sjedištima, nedostatak oslonca za lijevu nogu vozača...

Tako je sada na centralnoj konzoli dominantan veliki ekran odličnog infotainment sistema koji vrlo dobro objedinjuje informacije za vožnju. Tu posebno treba pohvaliti vrlo detaljno i jasno prikazane informacije za terensku vožnju, kao i sve moguće parametre rada motora i pogona. Naravno, Wrangler je sada dobio i odličan audiosistem s moćnim setom zvučnika, a uz navigacioni sistem sada je tu mogućnost povezivanja smartphonea putem Android Auto ili CarPlay aplikacije. Za razliku od nekih marki Jeep je odlično izveo ovu intergraciju pa spajanje i sinhronizacija s pametnim telefonom traje vrlo kratko. Uz nekoliko USB priključaka naprijed i nazad Wrangler sada misli i na ostale putnike koji mogu spojiti svoje telefone ili tablete. Zanimljivo, čak i ovdje Wrangler nije zaboravio svoje korijene pa je i dalje na centralnoj konzoli ostavljena mogućnost nadogradnje prekidača za dodatne potrošače kao što su vitlo ili dodatni reflektori.

Uz pregledne instrumente i solidnu ergonomiju Wrangler vozaču olakšava vožnju, dok je sjedište ugodno i na dužem putu. Uz skromnu zvučnu izolaciju najveća smetnja komforu vozača bit će nedostatak oslonca za lijevu nogu. Velika količina buke koja prolazi u kabinu nije iznenađenje jer je kod Rubicona praktično cijela kabina zatvorena uklonivim plastičnim panelima, dok nosivu i zaštitnu funkciju ima vidljivi "roll cage". Za one kojima je ovo preekstremno Wrangler Sahara s propisno zatvorenom kabinom nameće se kao logična opcija.

Dok smo Wranglera mučili u gradskim gužvama i van njegove zone komfora iznenadili smo se kako usprkos raskošnim proporcijama uopšte nije problem smjesiti ga i na uske parkinge u šoping centrima, dok vrlo visoka pozicija sjedenja daje izvrsnu preglednost u gužvama. U gradu, ali i na otvorenoj cesti smo se uvjerili da je Jeep zaista napravio veliki posao u kultivisanju ovog "bigfoota" te zaista više nije tako naporno voziti ga po asfaltiranim cestama, čak i s ovako ekstremnim offroad gumama.

Ipak, koliko god novih trikova naučio, bez obzira da li je to moderna tehnologija ili sam ugođaj vožnje, Wrangler je definitivno ostao onaj "hardcore" terenac koji je i proslavio Jeep. Tačnije, uz moderniji mjenjač i motor Jeep je uspio Wranglera napraviti još sposobnijim na terenu. U nekoliko navrata i na nekoliko različitih terena probali smo zaglaviti Wranglera i taman kad bi nam se učinilo da iz kombinacije blata i snijega ovaj put neće izaći, bilo bi dovoljno samo zaključati diferencijale i prebaciti skraćeni prijenos mjenjača. Malo gasa i Wrangler bi opet bio slobodan pa smo na kraju sebi priznali da možda mi nismo dorasli mogućnostima Wranglera.

Njegovi offroad trikovi ne završavaju samo na odličnom pogonu, jer čak i najbolji pogon postaje nemoćan ako točkovi izgube kontakt s podlogom. Tu Wrangler dominira i zaista je teško dovesti ga u situaciju da je jedan točak u zraku. Za takva dijagonalna i poprečna opterećenja Jeep od ranije na Rubiconu nudi opciju odvajanja balans šipke na prednjim točkovima. Nakon toga artikulacija točkova je maksimalna i uvijek imate tlo "pod nogama". Najbolje od svega, Rubicon to tako elegantno radi da je dovoljno da se zaustavite i pritisnete dugme "sway bar" i sačekate poruku da je balans šipka otkačena. Također, uz Rubicon izdanje Wrangler dobija i najrobusnije Dana 44 osovine naprijed i nazad koje mogu izdržati i najveće torture, a uz sve to modernizovan je i praktičnim elementima kao što su elektronska kontrola stabilnosti (ESC), pomoć pri startu na uzbrdici (HSA) i elektronski sistem protiv prevrtanja vozila (ERM) koji će pripaziti i na one manje iskusne ljubitelje offroada.

Upravo za takve vozače koji ipak žele imati sve čari Rubicona Jeep je sada ponudio savremen elektronski birač načina rada pogona kojim je lako rukovati te prvi put nudi opciju 4H umjesto prethodne opcije pokretanja samo zadnjih točkova.

Ipak, čini nam se da je najvažnija novost za Wrangler odličan moderni 2,2-litarski turbodizelaš sa 200 KS i moćnih 450 Nm okretnog momenta. Iako "na papiru" nudi vrlo slične performanse kao stari 2,8-litarski dizelaš, uvjerili smo se kako je upravo on jedan od najzaslužnijih za novu dozu uglađenosti koju je dobio cijeli auto. Iako velik i snažan, radi vrlo tiho i rafinirano, dok su vibracije svedene na minimum, a uprkos teškoj i totalno neaerodinamičnoj karoseriji sposoban je Wranglera pokrenuti vrlo živahno i dinamično. Iako prema današnjim standardima ubrzanje od 10-ak sekundi do 100 km/h ne zvuči kao poseban poduhvat u automobilu veličine i težine Wranglera čini se izuzetno brzim. Nakon što se naviknete na naginjanje karoserije i nedirektan upravljač Wrangler može biti i dovoljno brz na asfaltiranoj cesti, ali ipak mu mnogo bolje odgovara opušteniji tempo, kako autu, tako i putnicima.

Foto: Admir Dervišević
Foto: Admir Dervišević

Najbolje od svega je to da je motor vrlo skroman i pri potrošnji goriva pa je usprkos svim mukama i dosta rada u mjestu i na terenskoj vožnji na našem testu trošio tek malo manje od 9 litara. U opuštenoj upotrebi taj prosjek može ići lako i do dva litra niže. Naravno to je zasluga i odličnog 8-stepenog automatskog mjenjača koji je sada uvjerljivo najbolji u cijeloj ponudi Jeepa te je definitivno poželjan i za druge manje modele ove marke.

Jeep Wrangler Rubicon je zaista ono najbolje od ove marke koja je posvećena terencima. Uz zadnji "update" dobio je neophodnu dozu savremene tehnologije, ali i rafiniranosti kojima će dozvoliti ugodno korištenje i u urbanim okolinama. Najvažnije od svega, iako je performansama i ugodnosti uspio da se malo približi SUV-ovima nije apsoultno ništa izgubio od svoje muškosti i beskomprmisnosti pa će i okorjeli fanovi Wranglera biti više nego zadovoljni.

Naravno, svi ovi talenti nisu na akciji pa se cijena testnog potpuno opremljenog Wranglera Rubicon popela do skoro 120 hiljada maraka. Ni na koji način se to ne može nazvati povoljnim, ali u poređenju s nekim SUV-om iste vrijednosti s Wranglerom barem možete biti sigurni da ćete i za 20 godina imati atraktivan i sposoban terenac "nepoderive" mehanike koji će zadržati veliki dio te početne cijene. U isto vrijeme taj skupocjeni SUV vjerovatno će biti na nekom otpadu, a da u međuvremenu svoje putnike nikada nije ni odveo na neki planinski vrh ili pregazio neku duboku rijeku. Živjela tradicija!

Osnovni podaci o testnom automobilu: Jeep Wrangler Unlimited 2.2 AT Rubicon Cijena osnovnog modela: 88.860 KM Cijena testnog modela: 118.020 KM

Ocjena: 8,5 od maksimalnih 10

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 2.184 ccm, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - commonrail, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 147 kW – 200 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 450 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage i kočnice: Pogon na sve točkove s mogućnošću blokade prednjeg i zadnjeg diferencijala - Rock-Trac Full Time 4:1, 8-stepeni automatski mjenjač. Felge 7,5J x 18, gume dimenzija 255/75 R17 (BF Goodrich Mud-Terrain T/A). Prednje kočnice - Ventilirajući diskovi 330 x 28 mm. Zadnje kočnice - Diskovi 342 x 14 mm.

Šasija: Prednji ovjes - Dana M210 HD Axle Locking, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - Dana M220 HD Axle Locking, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,3 s. Maksimalna brzina - 160 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 8,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 10,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,5 l/100 km, kombinovano 7,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 209 g/km (Euro 6d).

Dimenzije: Dužina - 4.882 mm. Širina - 1.894 mm. Visina - 1.901 mm. Međuosovinski razmak - 3.008 mm. Krug okretanja - 12,28 m. Visina podnice od tla - 252 mm. Maksimalni vodeni gaz (mm/kmh) - 760/8. Prilazni/Silazni/Prelomni ugao - 36/31.4/20.8. Zapremina prtljažnika od 533 do 1.044 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 2.207 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 81 lit.

Serijska oprema testnog automobila: ABS sa 4 disk kočnice, 12V utičnica naprijed/nazad, ESP - elektronska kontrola stabilnosti, Podešavanje farova iz kabine, TCS - kontrola proklizavanja pogonskih točkova, Elektro podesivi prozori sa funkcijom "1-touch" za vozača, Senzori mjerenja pritiska u pneumaticima, Manuelno lumbalno podešavanje prednjih sjedišta, Prednji vazdušni jastuci, Retrovizori u crnoj boji, Bočni vazdušni jastuci, klima uređaj 2 zone, kamera za vožnju unazad, 17" aluminijsumke felge 17x7.5, Svjetla za maglu naprijed/nazad, Kit za pušače, Zadnja djeljiva klupa 60/40 (samo za verziju sa 4 vrata), 8 zvučnika, Patosnice naprijed/nazad (samo za verziju sa 4 vrata), Multifunkcionalni kožni volan, Pokrivač rezervnog točka, Mekani crni krov sa manuelnim podešavanjem, Osvjetljenje držača za čaše, Zadnji parking senzori, Limitator brzine, Unutrašnji elektrohromatski retrovizor, Tempomat, Grijači retrovizora, Keyless ulazak u vozilo, Automatsko paljenje svjetala, LED premium paket (LED farovi, LED dnevna svjetla, LED svjetla za maglu, Automatsko podešavanje farova, Prednji parking senzori), Zatamnjena zadnja stakla, 7" TFT monitor putnog računara, Ambijentalno LED osvjetljenje, 8.4" NAVI uredjaj, Grijači retrovizora, Keyless ulazak u vozilo, Elektronska kontrola prednje balans šipke, "Tru - lok" sistem zaključavanja prednjeg i zadnjeg diferencijala, Bočni branici u crnoj boji (obrubi oko točkova), Maska vozila u posebnoj boji, Rubicon oznaka na haubi, Crni mekani krov.

Dodatna oprema na testnom automobilu: kožna sjedišta, crni tvrdi krov iz tri dijela, grijanje prednjih sjedišta, Firecracker Red pastelna boja karoserije.

Garancije: Četiri godine garancije na automobil