Mora, jezera, vinogradi
196

Roadtrip test: Novim Peugeotom 508 prešli smo put od tri hiljade kilometara

E. Z.
Soave, Italija
Novi Peugeot 508 fascinirao nas je potpuno novom formom grand tour coupea, pa smo iskoristili priliku i povezli ga na preko 3.000 kilometara dugačak put.

S ovom francuskom coupe limuzinom, obišli smo hrvatsku morsku obalu u jeku sezone, vozili se autoputevima kroz Sloveniju i Italiju, ali i posjetii neke od najljepših predijela na sjeveru Italije, prekrivene vinogradima i još boljim vozačkim cestama. Za kraj još par stotina kilometara po BiH cestama i ljetna tura sa novim 508 nas je ostavila sa gigabajtima snimaka i fotografija i još više lijepih sjećanja.

U vrijeme kada je sinonim ugodnog porodičnog automobila gotovo isključivo postao neki SUV pravo je osvježenje vidjeti da postoji atraktivna limuzina koja koketira s sportskim ugođajem. Kada takva limuzina dođe iz Peugeota koji trenutno ima fenomenalnu ponudu SUV-modela koji se prodaju "kao ludi" onda im stvarno treba odati priznanje za hrabrost.

Ne tako davno za brzo i ugodno putovanje postojao je idealan recept i zvao se GT automobil. GT (grandtour) automobili nekada su imali više smisla, a uz jeftine letove čini se da se sve manje cijeni sam doživljaj i zadovoljstvo duge vožnje i putovanja. Novi Peugeot 508 je sa ovom generacijom postao limuzinski coupe i baš kao da želi podsjetiti da ugodan auto ne mora biti visok i kutijast, te kao da poziva na jedan grandtour. Odazvali smo se tom pozivu i povezli ga na ljetno putovanje od preko 3.000 kilometara.

Iako je već dobru godinu dana na tržištu, novi Peugeot 508 još uvijek je vrlo rijetka pojava na cestama u Evropi, a pogotovo kod nas. Niska i široka silueta sa agresivnim LED "očnjacima" na putu kroz Hercegovinu do Jadranske obale neumorno je privlačila poglede, čini nam se još više onih vozača u velikim i bezličnim SUV-ovima.

Kombinacija autoputa, magistralne ceste i planinskih prevoja na samom početku puta najavila je da je Peugeot 508 rođeni dugoprugaš. U kabini je tiho i ugodno, a čak ni pri visokim brzinama nema povišenog šuma vjetra. Peugeot se očito zaista potrudio da kupeovska vrata bez okvira stakala budu i kvalitetno izrađena i još bolje zvučno izolovana.

Za finalni spust do morske obale odabrali smo usku cestu kroz kanjon rijeke Cetine kako bi 508-icu izvukli iz njene komfort zone širokih i tečnih cesta. Ipak, grub i neravan asfalt sa bezbroj zavoja otkrio nam je da novi Peugeot 508 ima malo toga zajedničkog sa prethodnikom. Niska linija krova i nisko težište uz širok trag točkova pretvorili su 508 u vrlo dinamičnu limuzinu, pa iako je primarno udobna limuzina 508 se zna i zaigrati kada na velikom ekranu navigacije ugledate cestu zmijskog oblika.

Kanjon Cetine, Hrvatska
Kanjon Cetine, Hrvatska

Onaj perfektni zlatni sat prije zalaska sunca smo već bili uz more i možda i prečesto stajali pored ceste da uživamo u pogledu. Lijevo kupeovski oblikovan krov i mišićavi blatobrani 508-ice ispod kojih su odsjaj sunca davali polirani krakovi 19-inčnih naplataka, a desno razuđena obala Jadranskog mora i beskrajno plavetnilo. I vas smo pitali koji pogled od ta dva vam se više sviđa na Klix Auto Instagramu, a na kraju je bilo prilično izjednačeno.

Nekoliko dana uz more i miris soli u zraku godilo je svima, a večernje izlaske iskoristili smo da probamo još jedna od brojnih noviteta 508-ice. Night Vision sistem za infracrvenom kamerom i prikazom na i-Cockpitu odlična je pomoć na neosvjetljenim putevima, a sistem prepoznavanja pješaka i životinja pored ceste velika je pomoć vozaču čak i kada je odmoran.

Kanjon Cetine, Hrvatska
Kanjon Cetine, Hrvatska

Nastavak puta autoputem kroz Dalmaciju i nije baš najbolje počeo, pa smo vrlo brzo spoznali "čari" putovanja u špici sezone. Više od sat vremena u koloni u sred dalmatinskog kamenjara i na plus 43 stepena Celzijusa zbog zastoja teško da je idealan početak puta. Ipak, u ugodno rashlađenoj kabini i uz dobar audio sistem vrijeme brže prolazi.

Put prema Sloveniji i Italiji ali i monotoniju autoputa opet prekidamo u potrazi za vijugavim cestama. Spuštanje prema Senju i ime Vratnik na karti zvučalo je obećavajuće. Nagrada je stigla vrlo brzo nakon izlaska sa autoputa, spektakularan pogled, odlična zavojita cesta sa dobrim asfaltom probudi dječaka i u vozačima kampera. Srećom njih nije ih bilo puno, pa smo mogli uživati u zabavnom spustu. Zaista, čini nam se da je najveća prednost autoputeva što su učinili ovako dobre vozačke ceste rasterećenim i slobodnim za uživanje u vožnji.

Senj, Hrvatska
Senj, Hrvatska

Još jedna etapa i vožnja uz more i presijecamo Istru na putu do Slovenije i Italije, nadajući se da će ulazak u Italiju i na autoput malo ubrzati tempo putovanja. Ipak, žuti trokutići na mapi značili su potpuno suprotno. Više od 70 odsto autoputa do regije Verone uprkos jeku turističke sezone je u velikim radovima, te umjesto nekih 110 km/h vozili smo uglavnom 50-ak km/h, a često i stajali. Čini se da ipak imamo mnogo toga zajedničkog sa Italijanima i njihovim organizacijskim sposobnostima.

Iscrpljujuće sporim tempom napokon stižemo u Soave, mai gradić između Vicenze i Verone čija je srednjevjekovna tvrđava i središte smješteno u bajkovito talasastim brežuljcima prekrivenim vinogradima. Ljubiteljima vina ime Soave poznato je po vrhunskom bijelom vinu koje je i dobilo ime po ovom gradu i regiji. Tako smo iskoristili smo jedinstvenu priliku da par boca Soave Classica povezemo sa sobom nazad u BiH. Istina zaboravili smo da je prtljažnik 508-ice već bio pun "do čepa", te smo još jednom oprostili dizajnerima što je niska kupeovska linija ukrala barem dodatnih 50-ak litara u prtljažniku.

Nekoliko dana u okolini jezera Garda poslužilo je kao pravi odmor za oči. Italijanski šarm i smisao za estetiku uz fenomenalan krajolik i tirkizno plavu boju jezera pokazali su nam zašto sve vrvi od turista tokom cijele godine. U ovom okruženju odlično se uklopio i 508, koji je svojim kupeovskim linijama odlično pozirao čak i uz skupe supersportske automobile koji su tu došli na neki svoj "joyride".

Vijugave ceste kroz vinograde i oko jezera jedan dan smo zamijenili i neizbježnim pohodom u Veneciju gdje je Peugeot 508 ostao sakriven u jednoj od skučenih garaža. Jedan dan u Veneciji je dovoljan tek za jednu površnu šetnju i razgledanje, ali pri visokim ljetnim temperaturama i to može biti previše. Visoke cijene i manjak čistoće još su neke od turističkih atrakcija i valjda dio šarma ovog jedinstvenog grada.

Lago di Garda, Italija
Lago di Garda, Italija

Put nazad do BiH kroz kontinentalni dio, istina, bio je mnogo manje zanimljiv, a uz par zastoja i jednako spor. Ipak sposobnost "gutanja" kilometara 508-ice je tu tek došla do izražaja, a snažan turbodizelaš uz, napokon, vrhunski 8-stepeni automatski mjenjač uvelike olakšavaju vozaču posao na ovakvim etapama. Na dosadnim dionicama zamor vozača u značajnoj mjeri smanjuju i odlični sistemi asistencije koji vrlo ugodno drže odstojanje od ostalih automobila i drže 508-icu sigurno unutar vozne trake. Zaista, uz dobar brzinski tempo ovakva vožnja je u 508-ici vozača minimalno zamara. Na kraju smo tek poželjeli nešto izdašnija prednja sjedišta sa dužim sjedećim dijelom.

Nakon više od tri hiljade kilometara po zaista raznovrsnim cestama i potpuno raznovrsnog tempa vožnje završili smo turu sa prosjekom potrošnje od 6,5 litara dizela na 100 kilometara. Za snažan HDI sa 180 KS i moćnih 400 Nm okretnog momenta koji je pokretao uvijek potpuno opterećen 508 i sa klimom koja je radila prekovremeno to je više nego skroman prosjek.

Na kraju dugog druženja sa 508-icom ostalo nam je bezbroj lijepih prizora u glavi ali i na fotografijama, ali i zadovoljstvo da ipak ima novih automobila koji cijene klasičnu formu, ali je uspijevaju učiniti funkcionalnom i poželjnom. Ne mrzimo SUV-ove (mnogo), ali ne volimo kada ne postoji alternativa za njih. Zato, bravo Peugeot!