Kao što smo već naveli, Golf osme generacije smo dugo čekali, ali je definitivno vrijedilo. Volkswagen je najavljivao da novim modelom želi napraviti revoluciju u segmentu kompaktnih vozila i može se reći da je obećanje ispunjeno. "Osmica" je ispunila svoju misiju iako nije baš revolucija u odnosu na "sedmicu", uprkos brojnim inovacijama, nego se radi o evoluciji, baš onakvoj na kakvu nas je njemačka kompanija navikla. Recept dobar i provjeren, a rezultat fantastičan.
Privlačan i praktičan, vjeran tradiciji
Model Golf je Volkswagenov bestseller koji je odavno prerastao u legendu, a prvi put se pojavio prije 45 godina i do danas je prodat u više od 35 miliona primjeraka. Podatak da se svakih 40 sekundi proda jedan Golf gotovo je nevjerovatan te dovoljno govori o kakvom brendu, kakvoj ikoni u svijetu automobilizma je riječ. Golf je uvijek bio automobil koji je krasio spoj ekonomičnosti, praktičnosti i bezvremenskog privlačnog dizajna, a tako je i danas kada predstavlja jedan od najinovativnijih i najprogresivnijih kompaktnih automobila.
Novi Golf, zahvaljujući svom dizajnu karoserije, izgleda prilično agresivno i sportski, što je uveliko i rezultat rada u zračnom tunelu gdje je koeficijent otpora zraka smanjen sa 0,3 na 0,275. Usljed poboljšane aerodinamike je smanjena potrošnja goriva u odnosu na prethodnu generaciju, kao i emisija CO2, automobil je iznenađujuće tih, a vožnja ugodnija. Iako je promijenjena i modernija, silueta je i dalje prepoznatljiva, a to je ono što VW fanovi zapravo i vole.
Atraktivna i korisna su svakako nova prednja i stražnja svjetla s LED tehnologijom koja je zamijenila dosad konvencionalnu i to u svim verzijama. Takozvana IQ.LIGHT svjetla koriste LED matrix tehnologiju koja unapređuje vidljivost i sigurnost, to se posebno primijeti tokom noćne vožnje kada pretvaraju noć u dan, ali pritom ne ometaju ostale učesnike saobraćaja, jer se prilagođavaju uslovima. Dinamični pokazivači smjera su integrisani u LED dnevna svjetla. Golfa sada uljepšavaju i naplaci dostupni u veličinama od 15 do 18 inča.
Udobna i bogato tehnološki opremljena unutrašnjost
Unutrašnjost predstavlja prijelaz između sedme generacije Golfa i modela ID.3, "klasike" i budućnosti automobilizma. Fokusirana je na čovjeka s namjerom da se "osjeća kao kod kuće" i gotovo u potpunosti digitalizirana, što se ogleda u digitalnom klasteru, ekranu infotainment sistema i brojnim kontrolama osjetljivim na dodir koje su zamijenile fizičku dugmad. Ista tehnologija je iskorištena za aktiviranje svjetala pa čak i za panoramski krov koji se otvara i zatvara prelaskom prstom po klizaču, kao i za osvjetljenje koje se dodirom prsta pali, prilagođava i gasi te za grijanje, odnosno hlađenje. Sistemima novog Golfa se može upravljati i glasovnim naredbama koje se aktiviraju izgovaranjem riječi "Hello Volkswagen".
Vozaču je na raspolaganju i head-up display koji mu nudi najvažnije informacije poput brzine kretanja vozila, ograničenja brzine, navigacije i slično. On također može prilagoditi automobil svojim potrebama, a ukoliko vozilo koristi više osoba, svaka od njih može pristupiti specifičnim podešavanjima. Isprobali smo neke od ovih funkcija, brzo se upoznali i zaista navikli na novi Golf koji jeste napredan i kompleksan proizvod, ali ipak jednostavan za korištenje.
Vozač i putnici se smještaju u udobna sjedišta sa sasvim dobrim bočnim potporama, koja su odlično izbalansirana kada je riječ o mekoći/tvrdoći, prostora je dovoljno u prednjem i stražnjem dijelu kabine zahvaljujući dimenzijama automobila dužine 4.284 (povećanje 29 mm), širine 1.789 (povećanje 10 mm), visine 1.456 (povećanje 4 mm) i međuosovinskog rastojanja 2.637 mm, koji je baziran na najnovijoj verziji MQB platforme. Zapremina prtljažnika iznosi 380 litara, odnosno 1.237 litara s preklopljenim stražnjim sjedištima. Ulazak u automobil je lagan, a nova generacija je dostupna isključivo u petovratnoj verziji. Ugodnoj vožnji doprinosi i automatski trozonski klima-uređaj s različitim funkcijama.
Ljubitelji muzike koji kupe novi Golf moći će uživati u dobro poznatom i izuzetno kvalitetnom Harman Kardon sound sistemu snage 480W. Dok slušaju muziku, mogu se "poigrati" ambijentalnim osvjetljenjem koje nudi izbor od 32 boje, a moguće je izabrati i jedan od pet modova "raspoloženja" Infinity, Eternity, Euphoria, Vitality ili Desire.
Sama unutrašnjost je izrađena od kombinacije mekanih materijala i tvrde, ali kvalitetne i "utegnute" plastike prisutne u donjem dijelu armaturne ploče, centralnom grebenu i panelima vrata. Multifunkcionalni upravljač s donjim ravnim dijelom je ergonomski dizajniran te ima funkciju grijanja.
Osma generacija Golfa je dobro opremljena te donosi naprednu tehnologiju poput Travel Assist sistema koji može kontrolisati upravljanje, kočenje i ubrzanje na autoputu pri brzini do 210 km/h. Čak i osnovni model ima Lane Assist sistem koji održava vozilo u traci, Front Assist s automatskim sistemom kočenja u hitnim situacijama, kao i sistem za detekciju pješaka. Tu je i Car2X sistem koji skuplja i prikazuje izuzetne informacije koje šalju druga vozila u radijusu od 800 metara te tako upozorava vozača na eventualnu opasnost, digitalni kokpit, online infotainment sistem s 8,25-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, multifunkcionalni upravljač te LED prednja i stražnja svjetla. Spektar sličnih pomoćnih i sigurnosnih sistema u skupljim verzijama je još širi.
Inače, novi Golf će biti dostupan sa četiri paketa opreme, a to su Golf, Life, Style te sportski R-Line. Svi ovi paketi donose bogatiju opremu u odnosu na prethodne.
Pozicija vozača iza upravljača Golfa je idealna, a sjedište se lako može podesiti u položaj koji vam odgovara korištenjem bočno postavljenih dugmadi. Za maksimalnu udobnost i dinamiku brine se adaptivni sistem kontrole šasije (DCC) koji se dokazao na "nesavršenim" i vijugavim portugalskim cestama u čijim zavojima je čak i pri većim brzinama naginjanje bilo jedva primjetno, a prelazak preko neravnina i rupa učinkovito apsorbovan. Oštro i precizno upravljanje je pružalo osjećaj pune kontrole nad vozilom pa je bilo zabavno sustizati "lokalce" koji nimalo ne štede svoje automobile i njima upravljaju kao na reli dionicama.
Vozač može birati mod vožnje, a izbor čine Comfort, Eco, Sport i Individual modovi čiji nazivi dovoljno govore za sebe.
Široka ponuda štedljivih i tihih motora, pet hibrida
Kupci novog Golfa će imati velik izbor i u ponudi motora. Što se tiče benzinaca, u ponudi će biti trocilindrični 1,0-litarski TSI snage 90 i 110 KS te četverocilindrični 1,5-litarski TSI od 115 i 150 KS uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Iznenađujuće utišan dizelski 2,0-litarski motor će biti moguće dobiti sa 115 i 150 KS u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG mjenjačem.
No, to nije sve, jer su iz Volkswagena pripremili tri 48-voltna blaga hibridna sistema, a to su 1,0-litarski eTSi sa 110 KS te 1,5-litarski eTSi koji isporučuje 130 i 150 KS i uparen je sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Također, tu su i plug-in hibridi, 1,4-litarski GTE koji razvija 204 KS i 245 KS, a dolazi sa sedmostepenim DSG mjenjačem. Potpuno električnog pogona u osmoj generaciji neće biti, što je i logično s obzirom na model ID.3.
Tokom naredne godine stižu snažniji modeli novog Golfa, a to su GTI, GTI TCR, GTD, GTE i R. Snaga ovih modela će se kretati od 250 do 400 KS.
Prodaja naredne godine, velika očekivanja
Novi Golf u BiH stiže naredne godine, a cijene zasad nisu poznate. Sedma generacija je prodata u 6 miliona primjeraka širom svijeta, a Volkswagen od "osmice" također ima velika očekivanja.