Škoda je svojim prvim SUV RS modelom napravila odličan poduhvat. Prije nego je zvanično predstavljen, Kodiaq RS je dane provodio na poznatoj stazi Nurburgring, koja je već odavno mjerilo brzine i sposobnosti automobila. Uprkos činjenici da je riječ o velikom SUV-u, krug na "zelenom paklu" sa slavnom Sabine Schmitz za volanom Kodiaq RS je odvezao za samo 9 minuta i 29 sekundi, te je postao i još uvijek jeste zvanično najbrži sedmerosjed na ovoj stazi. Već nam se sviđa pedigre ovog Kodiaqa.
Ovim promišljenim potezom Škoda je Kodiaq RS na neki način svrstala u prestižno društvo sportista kao što su Lamborghini Aventador SVJ, Porsche 911 GT2 RS, McLaren 600 LT, Renault Megane Trophy R i slični. Jasno, tu negdje i prestaju sve sličnosti, jer Kodiaq je u osnovi i dalje primarno veliki praktični porodični SUV.
Upravo u samim proporcijama Kodiaqa sportski odjel Škode je imao najveći izazov. Naime, kombinacija 4,7 metra duge i skoro 1,9 tona teške karoserije s visokim težištem karakterističnim za SUV daleko je od idealne polazne tačke za jedan sportski auto. Prvi začin koji treba eliminirati te faktore je motor, a nekako logičan izbor bio je poznati 2,0 TDI u svojoj najsnažnijoj verziji. Sa 240 KS i 500 Nm okretnog momenta to je najsnažniji dizelaš koji je ugrađen u jednu Škodu te zaista opravdava sportski predznak ovog modela.
Prvo što nas je iznenadilo kod ovog motora, koji smo i ranije isprobali u nekim drugim modelima Volkswagen grupacije, je sam zvuk. U Škodi su očito bili svjesni da sportski model mora imati i sportski zvuk, a turbodizeli su rijetko kada dobri u tome. Ipak, kada Kodiaq RS upalite i pritisnete papučicu gasa, lako je pomisliti da je ispod haube bar neki šestocilindraš. Treba napomenuti da ne govorimo o zvuku u kabini koji dolazi kroz zvučnike, nego ovdje i prolaznici mogu uživati u dubokom i moćnom zvuku iz ispuha. Uz pomoć dodatnog rezonatora u zadnjem dijelu ispušnog sistema Kodiaq RS zvuči zaista snažno i u skladu sa sportskim izgledom.
Sviđa nam se: zvuk iz izspušnog sistema, performanse motora, ponuda prostora, sportska sjedišta...
Jasno, dobar zvuk treba opravdati, a TDI to uspijeva s lakoćom. Uz efikasan pogon na sve točkove, brz DSG mjenjač i dostupan "launch control" sistem do podloge stiže svih 500 Nm u skoro svim uslovima, a to znači da ovako veliki SUV do 100 km/h lako ubrzava za 6,9 sekundi. Svaki put.
Jednako impresivan biturbo dizelaš je i u vožnji, gdje nas je najpozitivnije iznenadio vrlo brz odziv gasa, kao i činjenica da ne posustaje pri višim okretajima za razliku od većine dizelaša. Uz odličan DSG mjenjač koji je gotovo uvijek u savršenom stepenu prenosa i uz veliki obrtni moment međuubrzanja u Kodiaqu su zaista odlična te se spoj motora, mjenjača i pogona odlično snalazi i na zavojitim cestama, ali i na lošoj podlozi ili snijegu gdje se uz ugašen ESP s Kodiaqom možete zabavljati kao s dvostruko manjim autom.
Iako nam je prva pomisao kada smo vidjeli RS značku bio dvolitreni turbobenzinac sa 300-tinjak KS kao idealna mjera za Kodiaq, moramo priznati da za većinu kupaca ipak BiTDI ima mnogo više smisla. Dovoljno je brz i ipak primjetno štedljiviji. Na testu smo u kombinovanim uslovima uspijevali trošiti između 7 i 8 litara dizela na 100 kilometara, dok je, naravno, u igri ubrzanja i zabave kroz zavoje taj prosjek prelazio na momente i 10 litara. To je i dalje više nego prihvatljivo za ovako veliki auto i ovakve performanse.
Ne sviđa nam se: cijena, nedostatak povratnih informacija upravljača, premekan ovjes, kvalitet nekih materijala unutra...
Duge etape i putovanja Kodiaq RS zaista s lakoćom odrađuje i tu dolaze na vidjelo sve prednosti prostranog i modernog putničkog prostora. Tu je i dalje ogromni prtljažnik zapremine 650 litara, kao i brojni pretinci, ali i impresivna ponuda prostora za putnike na zadnjim sjedištima.
U suštini, RS ničim ne zaostaje u polju praktičnosti iza standardnog modela, osim što je dodatno oplemenjen većim i bolje profilisanim sportskim sjedištima, sportskim upravljačem, kao i oblogama i materijalima koji se očekuju u sportskom modelu. U suštini, u Škodi su uređenje unutrašnjosti uradili "po priručniku", pa dominira crna boja, alcantara, karbonski detalji i crvenim koncem prošivene obloge. Ipak voljeli bismo da su obloge vrata presvučene barem malo debljom alcantarom, jer se ovako na prvi dodir otkriva da je taj sloj vrlo tanak. Slično važi i za plastične umetke imitacije karbonskih vlakana koji dominiraju ispred suvozača. Inače takvi detalji ne smetaju toliko, ali u slučaju Kodiaqa riječ je o zaista velikoj površini koja za nijansu narušava ugođaj u ne baš jeftinom autu.
Možda najviše od svega zanimala nas je dinamička komponenta Kodiaqa RS. Ipak, Škoda do sada nije nudila spoj ovakve karoserije i sportskih osobina, a opet s Octavijom RS iz generacije u generaciju pokazuju nam da porodični auto ne mora neminovno biti i dosadan auto.
Prije svega, treba biti realan, pa od auta Kodiaqovih gabarita i težine u startu ne očekivati okretnost i dinamičnost kompaktnog automobila. S druge strane, Kodiaq RS ima sve komponente koje se podrazumijevaju u sportskim modelima Volkswagen grupacije. Uz snažan motor i DSG mjenjač tu je i adaptivni DCC ovjes koji u pravilu nudi odličan kompromis kontrole i krutosti ili po želji vrlo udobnog i opuštenog rada amortizera. Istina, u Kodiaqu RS ovaj ovjes ima još jedan zadatak, te je na raspolaganju i način rada za offroad izazove. Sportski, udoban i terenac su osobine koje je teško staviti u jednu rečenicu, a da svaka bude opravdana.
Na uskim i zavojitim cestama Kodiaq RS može biti izuzetno brz, ali vozaču će trebati neko vrijeme da se navikne na spoj ovih gabarita i performansi te treba biti spreman da pri žestokom tempu na takvim cestama Kodiaqu često nestane prostora na cesti. Naime, nagle promjene pravca uz visoko težište i ipak nešto mekše podešen ovjes nisu jača strana Kodiaqa. Više mu ipak odgovara brz tempo na nešto širim cestama i kroz duže zavoje. Također, poželjeli bismo i nešto direktniji upravljač koji je u sportskom načinu rada, istina, dovoljno "težak", ali daje malo povratnih informacija sa ceste. Ono što je dobro je činjenica da kada jednom opteretite prednju osovinu kroz zavoje imate dobar osjećaj koja je granica prianjanja, te kako treba usmjeriti upravljač.
Pohvalno je da Kodiaq RS i na uskim i lošim cestama uprkos velikim 20-inčnim felgama ostaje kontrolisan i ugodan bez neugodnosti stresanja. Također, ono što će se svidjeti kupcima sportskog SUV-a je činjenica da će dinamičan tempo vožnje moći zadržati i na lošijoj cesti, ali i pri lošijim uslovima vožnje. To se može zahvaliti zaista odlično podešenom pogonu na sva četiri točka čiji način rada također zavisi od odabranog "moda" vožnje, te u skladu s tim raspoređuje snagu i obrtni moment po osovinama.
Na kraju, ako gledate racionalno i želite prostran porodični, ali ipak vozački auto Octavia RS u karavanskom izdanju ostaje naš primarni izbor. Pogotovo ako pogledamo cjenovnik. Kodiaq RS s izuzetno izdašnom opremom, luksuznim detaljima, ali i najboljim komponentama s polica Volkswagen grupacije nije jeftin auto. Uz primjetne sportske detalje i velike točkove Kodiaq RS defitnivno je poželjan i privlačan auto, ali ipak sa cijenom od 95 hiljada maraka teško da će biti masovno prodavan auto kao Octavia. Istina, to je cijena testnog modela s gotovo svim dodatnim opcijama, dok osnovni Kodiaq RS košta ipak mnogo prihvatljivijih 75 hiljada maraka. Na kraju krajeva, Kodiaq RS i nije zamišljen za široke narodne mase kao Octavia, te vjerovatno nije ni fer očekivati da bude beskompromisni sportista. On jednostavno nudi vrlo funkcionalan spoj više automobilskih svjetova i sve to radi vrlo dobro.
Škoda je Kodiaqom RS napravila zaista nešto novo i u skladu sa svojom "simply clever" filozofijom ponudila pametan i sposoban sportski SUV koji se i cijenom i ponudom smjestio negdje između još skupljih i bržih SUV-ova i jeftinijih i preobičnih porodičnih prijevoznih sredstava. Sada s nestrpljenjem iščekujemo nove vijesti iz Škode i potvrdu da će i manji Karoq doći s RS značkom.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, biturbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 240 KS pri 4.000 okr/min. Najveći obrtni moment 500 Nm od 1.750 do 2.500 obr/min.
Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 20 inča, gume 235/45 R20 (Goodyear Ultra Grip).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 6,9 s. Maksimalna brzina - 221 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 8,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,8 l/100 km, kombinovano 6,4 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 l. Prosječna emisija CO2 167 g/km. Euro 6d - Temp.
Dimenzije: Dužina – 4.699 mm. Širina - 1.882 mm. Visina - 1.660 mm. Međuosovinski razmak - 2.791 mm. Zapremina prtljažnika - od 650 do 2.065 litara. Masa praznog vozila – 1.880 kg.
Serijska oprema: Pomoć pri kretanju u brdu, zračni jastuci naprijed + zračni jastuk za koljena + mogućnost usključenja zračnog jastuka suvozača, El. retrovizori samozatamnjujući, elektro preklopivi + podesivi + grijani sa funkcijom memorije, "SMART LINK", Front Assist, Alat, ESC, 230-V utičnica, grijane mlaznice, izbor načina vožnje, crni krovni nosači, ECO funkcija, blokada paljenja, dekorativni umetci - karbon, ukrasne lajsne kod vrata, parking senzori naprijed i nazad, USB tip A, 2 x USB slota, alu pedale gasa i kočnice, automatska dnevna svjetla sa Coming i Leaving Home funkcijom, parking kočnica, mreže u prtljažniku, adaptivni tempomat sa limitatorom brzine, osvijetljeni prtljažnik, preklopiva stražnja klupa, automatski klima Climatronic (3-zonski), LED glavna svjetla sa funkcijom zakretanja, osvijetljeni prostor kod nogu naprijed i nazad, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, ISOFIX, treći naslon za glavu nazad, Area View kamera, podignuti prtljažni prostor, ambijentalno osvjetljenje, 2 svjetla za čitanje naprijed, dinamičko upravljanje, el. podrška za leđa za sjedište vozača, MF sportski upravljač presvučen kožom, brendirani sistem zvuka, naslon za ruku naprijed, digitalna instrument tabla, indikator umora, stražnja svjetla za maglu, prednja svjetla za maglu sa korner funkcijom, Care Connect + Infotainment Online, Alu točkovi 8J x 20 "XTREME", navigacioni uređaj "AMUNDSEN", paket za pušače, indikator za ispuhanu gumu, gume 235/45 R20 100V, set za popravak gume, bočni zračni jastuci+zavjese naprijed i nazad, ručica mjenjača presvučena kožom, LED stražnja svjetla, el zatvaranje prtljažnika, kožna sjedišta, el. podesivo sjedište vozača sa memory funkcijom, suvozačevo sjedište manuelno podesivo, grijana prednja sjedišta, Start Stop sistem, glasovna kontrola i pojačivač glasa, senzor mrtvog ugla+lane assist, akustični prozori naprijed, zaštita od sunca rollo-nazad, 12-volt utičnice, sportski odbojnici, pretinac ispod sjedišta suvozača, čiščenje prednjih farova, senzor za svjetlo+senzor za kišu, centralno daljinsko zaključavanje - Keyless, sportska sjedišta, WLAN + LTE + bežično punjenje, prostirači naprijed i nazad, crni dekorativni umetci.
Dodatna oprema na testnom automobilu: mehanička kuka za vuču, el. podesiva prednja sjedišta sa memory funkcijom i podrškom za leđa, paket za loše puteve, virtuelna pedala, FRONT ASSIST - adaptivni tempomat do 210km/h, mali kožni paket (MF sportski upravljač presvučen kožom+grijanje+kontrola za radio i telefon) sa DSG upravljanjem, parking senzori naprijed i nazad + TRAILER ASSIST+Area View kamera, LED SBBR High, komforna telefonija (WiFi+bežično punjenje)+WLAN+rSAP+LTE, AUTO LIGHT ASSIST - automatska svjetla + samozatamnjujuće unutarnje ogledalo sa senzorom za kišu + senzor za svjetla RAE Infotainment navigacioni uređaj COLUMBUS sa integrisanim mapama Evrope + glasovno upravljanje, Care Connect 1 godina + Infotainment Online 1 godina.
Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.