Kada smo prije 6 godina testirali sada predzadnju generaciju Hyundaija i20 nametnuo se zaključak kako je Hyundai napravio zaista veliki iskorak kvalitetom i ukupnom ponudom u ovoj klasi. Sada potpuno novi i20 ide i korak dalje, pa je uz očekivanu kvalitetu i ponudu tehnologije svoj recept gradskog kompakta začinio sportskom notom, čak i u standardnim modleima poput ovoga koji smo mi vozili. Najveća novost sa novim i20 svakako je to što je ovaj put sportski N odjel ponudio i svoju sportsku verziju, što će svakako podići imidž marke i samog modela.
Jedan od rijetkih klasičnih automobilskih segmenata koji odolijeva SUV trendovima, koliko toliko, upravo su mali gradski kompakti B segmenta, te je više nego ikada važno imati uspješan model u toj klasi. I dalje je to segment u kojem se u Evropi proda najviše automobila, pa kada od 3 miliona prodanih automobila uspijete "otkinuti" nekih 3 odsto udjela to nije zanemariv uspjeh. Naravno, Hyundai želi i može mnogo više od 80-ak hiljada prodanih i20 godišnje u Evropi, a sa novom, trećom po redu, generacijom budućnost im izgleda svijetla.
Ono što je već i na prvi pogled jasno, sportski geni, pobjede u WRC-u i uspješni sportski N modeli očito su preneseni i na standardne modele. Iako je riječ o ugodnom gradskom kompaktu sa 1,4-litarskim motorom od 100 KS, zaista i20 izgleda kao pravi hothatch. Izražene oštre linije, velika crna maska, aerodinamički dodaci na prednjem i zadnjem braniku, spojler nazad. Uz par naljepnica u čast WRC Hrvatska nije ni čudo da je bio prava atrakcija i mamc za poglede pored brzinskih ispita na reliju ali i u gradu.
Vrlo moderan i privlačan vanjski dizajn nastavlja se i unutra, pa vrlo prostranu i ugodnu kabinu ukrašava vrlo moderan kokpit koji čini odličan spoj klasične koncepcije sa integracijom digitalnih instrumenata i naprednog infotainmenta. Ovako naprednim kokpitom ali i integracijom brojnih sistema za asistenciju Hyundai se trenutno ističe kao lider u ovoj klasi. Naime, pored digitalnog kokpita i 8-inčnog displeja za radio i ostali infotainment, Hyundai za novi i20 nudi i još moderniji i veći ekran infotainmenta. Tako je sa spojem 10,25‘’ digitalnih instrumenata i 10,25‘’ centralnog ekrana osjetljivog na dodir vizuelno dobijeno "hi-tech" vozačko okruženje, koje je ujedno vrlo pregledno i insformativno.
Sviđa nam se: ponuda prostora, moderan kokpit i vozački asistenti, pozicija sjedenja, ponuda opreme i opcija, odnos uloženog i dobivenog...
Unutra nam se posebno svidjela izdašna podesivost vozačke pozicije, gdje uz izuzetno raskošan hod stuba upravljača i podesivosti sjedišta zaista lako nači idealnu poziciju iza upravljača. Posebno hvalimo činjenicu da vozačko sjedište ovdje doslovno ide skroz do poda, idealno za sve koji vole nisko sjediti u autu i kroz donji dio leđa dobiti povratne informacije od automobila pri prolascima kroz zavoje.
Također, i20 svoju zrelost pokazuje i ponudom prostora, pa tako i putnici na zadnjim sjedištima imaju zaista dovoljno mjesta i za glavu i za noge, definitivno iznad prosjeka klase. Za svaku pohvalu je i prtljažnik koji sa 350 litara zapremine dolazi na nivo kompakta iz C segmenta, pa nije isključeno da će mnogi moći razmisliti o i20 i kao o porodičnom automobilu.
Ne sviđa nam se: zvučna izolacija pri višim brzinama, kvalitet materijala oko ventilacijskih otvora i na oblogama vrata, grub rad ovjesa na oštrim neravninama...
Da sve ne bi bilo savršeno, moderno okruženje djelimično je narušeno plastičnim elementima na oblogama vrata i posebno oko ventilacijskih otvora. U budžet za razvoj novog i20 je jednostavno morala biti uračunata plastika koja je ugodnija i na pogled i na dodir.
U vožnji i20 otkriva prednosti moderne platforme i tehnologije, te uprkos izdašnim dimenzijama za ovaj segment, te ukupna masa jedva prelazi 1,1 tonu. Uz nešto čvršće podešen ovjes to znači da je i20 vrlo direktan i upravljiv, te dugo ostaje neutralan u zavojima. Lagani benzinski motori znači da nema pretjerane težine ni u "nosu" automobila pa je i podupravljanje teško isprovocirati. Slično kao i sa izgledom karoserije, iako je ovo "obični" i20 sa 100-injak atmosferskih konja, uz dobru vozačku poziciju i dobro podešen ovjes, lako je zabaviti se njime i kroz zavoje.
Iako će ovaj motor biti dovoljan za sve prosječne potrebe, ipak mislimo da je šteta ne posegnuti za znatno modernijim i elastičnijim 1.0 TGDI turbobenzincem. Iako ima jednakih 100 KS još je lakši, te uz više obrtnog momenta i bolje performanse u niskom radnom području svakako će biti ugodniji i u gradu i na autoputu.
Iako je u gradu i kroz zavoje vrlo zabavan i okretan novom i20 nedostaje doza rafiniranosti pri višim brzinama. Atmosferski 1,4 benzinac postaje prilično bučan na većim brzinama, dok ni buka vjetra nije zanemariva u kabini. Još jedan od razloga za TGDI.
U vrijeme kada smo svjedoci ubrzanog rasta cijena automobila raduje nas kada nađemo model koji i dalje nudi mnogo za razumnu cijenu. Novi i20 definitivno je takav, te uz prostranu kabinu, pregršt moderne opreme i dobru ponudu motora definitivno treba biti u užoj listi kandidata svakog kupca kompakta ovog formata.
U svakom slučaju prilično je izvjesno da je Hyundai sa novim i20 napravio poteze u pravom smjeru, te uz ubrzano jačanje imidža kroz sportske modele i autosport čini se neminovnim da i u ovom segmentu naprave uspjeh barem sličan uspjehu Tucsona i i30.
Cijena osnovnog modela: 26.990 KM Cijena testnog modela: 35.690 KM
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.368 ccm, višetačkovno indirektno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 74 kW – 100 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 134 Nm pri 3.500 obr/min.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 6,5J x 16, gume dimenzija 195/55 R16 (Hankook Kinergy Eco2).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - polukruta torziona osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,9 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja, kombinovano WLTP 5,1 do 5,6 l/100 km. Euro 6.
Dimenzije: Dužina - 4.040 mm. Širina - 1.750 mm. Visina - 1.450 mm. Međuosovinski razmak - 2.580 mm. Zapremina prtljažnika 352 litra. Masa praznog automobila - 1.175 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 40 lit.
Serijska oprema testnog automobila - Modern
Dodatna oprema: Intense Blue (metalik) 700 KM
Garancije: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.