Toyotin veliki SUV Highlander (Gorštak, prev. s eng.) stigao je do četvrtog izdanja, ali je za kupce u Evropi do sada bio nedostupan, jer su u japanskom automobilskom magnatu prethodne tri generacije nudili na nekim drugim kontinentima među kojima se posebno izdvojila Sjeverna Amerika. Vremena su se promijenila, pa su u Toyoti zaključili da je besmisleno odricati se sigurnog dijela kolača i u kategoriji velikih SUV-ova koji su u međuvremenu postali sve popularniji i u Evropi.
Dolaskom na Stari kontinent Toyotin podignuti robusni „autobus za koji ne treba adekvatna kategorija u vozačkoj dozvoli“ postao je tako najveći i najskuplji model u ponudi za evropske kupce koji sa sobom donosi posljednju generaciju provjerene hibridne tehnologije, jer se nama omiljeni i terenu naklonjeniji Land Cruiser i dalje nudi u kombinaciji s pogonskim grupama koje ne čine elektromotori.
Četvrto izdanje velike 5-metarske karoserije koja izgledom ne krije ljubav s Amerikancima (prije Amerikankama) izvana ne otkriva zašto smo Highlander uporedili s autobusom, jer dodatno zatamnjena stakla iza B nosača skrivaju i treći red sjedišta u prostranoj kabini u kojoj s bogatim paketom opreme Executive ništa ne nedostaje. Za višesatna putovanja bez stresa i umora brinu udobna sjedišta, ovjes koji je primarno podešen za besprijekorno „peglanje“ različitih neravnina, odlična klimatizacija i uzorna zvučna izolacija. Tu je i nekolicina najmodernijih sistema za sigurnost i asistenciju koji olakšavaju život osobi iza upravljača.
Istina je da će dva sklopiva sjedišta u trećem redu više prijati malim nego velikim putnicima, a s karoserijom bez kliznih vrata i izrazitim rastojanjem između podnice i tla za pristup trećem redu treba i malo gimnastike. Istina je i da će sa svim zauzetim sjedištima većina prtljaga putovati u krovnom koferu, jer iza trećeg reda ne ostaje mnogo prostora.
Pogonsku grupu Toyotinog najvećeg i najskupljeg hibridnog modela (za sada) čini njihov poznati 2,5-litarski četverocilindarski viševentilski benzinski motor kojem u ovom slučaju asistiraju dva nečujna elektromotora. Vozač(ica) u kombinaciji može računati na 248 konjskih snaga, što je dovoljno da potežak automobil iz mjesta do „stotke“ stigne za nešto više od osam sekundi i bez mnogo oklijevanja dostigne elektronski ograničenih 180 km/h. Bolje i ne treba, s obzirom na uloge koje su mu namijenjene.
Za prijenos snage na podlogu zadužen je novi automatski e-CVT mjenjač, a kao i u slučaju nekoliko drugih Toyotinih elektrificiranih modela najnižu potrošnju goriva ostvarivali smo u zagušenim gradskim uslovima. S kapacitetom koji nude baterije i radnim programom 'Eco', Highlander se bez asistencije motora s unutrašnjim sagorijevanjem u sporom „stani/kreni“ ritmu može voziti i duže od očekivanog vremena. Punjenje baterija ispod drugog reda sjedišta osigurava motor, kretanje pod inercijom i na nizbrdicama (bez stopala na papučici gasa), ali i svako korištenje kočnica koje kinetičku energiju pretvaraju u električnu. Bezbolno i veoma efikasno rješenje koje u vremenu brzog življenja isključuje kablove i čekanje pored punjača.
Daleko od gradskih gužvi i uskih ulica, kojima zbog svojih pozamašnih mjera Highlander (realno) ne pripada, Toyotin udobni sedmerosjed pokazao je spremnost za rekreativne silaske s asfalta i borbu s različitim podlogama koje na usponima, ipak, ne smiju biti klizave.
Adaptivni pogon preko obje osovine i namjenski radni program 'Trail' koji osigurava da svaki točak u svakom trenutku dobije optimalnu količinu obrtnog momenta na nivou su zadatka. Priči pomažu i dobri prilazni i odlazni uglovi iza osovina, a suštinski krivac za rano posustajanje profinjenog „Gorštaka“ u „off road“ prilikama su 20-inčne gume Dunlop Sportmaxx 050 (!?) koje su svojim osobinama mnogo primjerenije Supri nego SUV-u čiji naziv ne sugeriše na staze i jurnjavu kroz zavoje. A onda smo se iznova prisjetili neumoljivih statističkih podataka prema kojima ogroman procenat ovakvih automobila nikada ne siđe s asfalta.
Ako ništa drugo, spomenute gume pomogle su da se Highlander na asfaltu u rukama osjeća znatno lakšim nego što jeste i kroz zavoje provuče mnogo brže i preciznije od očekivanog (primjerenog) za kategoriju kojoj pripada. Čak nema ni previše lateralnog naginjanja, jer su inžinjeri Toyote nanovo podesili ovjes modela koji će se prodavati s ove strane Atlantika kako bi se bolje snalazio na evropskim cestama.
U vremenima u kojima je postalo bespredmetno komentarisati cijene novih automobila dovoljno je spomenuti da za identičan Toyotin najveći elektrificirani model, koji je dokazao da se prosječnom potrošnjom goriva može nositi s komparativnim turbodizelskim opcijama u jednako velikim SUV-ovima koje nudi konkurencija, do registracije treba izdvojiti nešto manje od 112.000 KM.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive Cijena osnovnog modela: 101.710 KM Cijena testnog modela: 111.840 KM
- Motor: Smješten naprijed, benzinski, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje. Radna zapremina 2.487 ccm. Najveća kombinovana snaga hibridnog sistema (benzinski motor i dva elektromotora) 182 kW – 248 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 270 Nm.
-
Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine, e-CVT automatski mjenjač, 20-inčne aluminijske felge, gume 235/55 R20 102V (Dunlop SP Sport Maxx 050).
-
Ovjes: Naprijed MacPherson s trouglastim poprečnim ramenima, nazad multilink, stabilizatori, spiralne opruge
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,3 s. Najveća brzina – 180 km/h (elektronski ograničena). Prosječna potrošnja na testu – 7,7 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) od 6,6 do 7,1 l/100 km. Prosječna emisija CO² od 149 do 160 g/km. Euro 6 AP. Zapremina rezervoara – 65 litara.
-
Dimenzije: Dužina – 4.966 mm. Širina – 1.930 mm. Visina – 1.755 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.850 mm. Rastojanje između podnice i tla – 202 mm. Zapremina prtljažnika od 332 do 1.909 litara. Masa praznog vozila – 2.130 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.720 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive
-
Garancija: 10 godina ili 160.000 kilometara, 10 godina za baterije.