Ipak, naše tržište i dalje itekako cijeni i voli dizelaše, pa smo ovaj put posegnuli za ključem Formentora TDI DSG 4Drive. Iako je duhom Cupra dinamična i sportska marka, to ne znači da su nužna odricanja, pa za one kojima treba veliki domet i manja potrošnja goriva uz hibridnu verziju Cupra nudi i ovakav klasični dizelski model.
Na prvi pogled, dok je motor ugašen, nije moguće TDI razlikovati od bilo kojeg drugog Formentora. Privlačna crossover karoserija s izraženo dugačim poklopcem motora, oštrim i agresivnim linijama karoserije ali i aerodinamičkim dodacima, jednako dobro izgleda kao i ona s VZ oznakom. Jasno, Formentor nije slučajno prvi samostalni model nove marke, savršeno se uklopio u filozofiju i mladalački stil Cupre, dok je ujedno kompaktni crossover trenutno vruća roba na svakom tržištu. Uspjeh je bio skoro zagarantovan s ovim sastojcima.
Cupra u racionalnom izdanju sa štedljivim dizelašem itekako ima smisla, iako je sportski stil malo teže povezati i sa prepoznatljivim zvukom dizelskog motora. Predrasude na stranu, već na papiru 150 KS i 360 Nm biće dovoljni većini kupaca, a kada se tome doda brzi DSG mjenjač i efikasan 4Drive pogon na sve točkove onda dobijete vrlo sposoban i uvjerljiv auto u svim vremenskim uslovima. Crossoverski dovoljno podignut ali ne i pretjerano visok Formentor nudi savršen spoj praktičnosti i rasterećene vožnje po lošim cestama, ali ostaje dovoljno direktan i dinamičan kada se želite zabaviti na zavojitoj cesti.
Jasno, s dvostruko manje snage od VZ verzije Formentor TDI nudi performanse i paket standardnog savremenog kompakta, te ubrzava do 100 km/h za manje od 9 sekundi i dostiže malo više od 200 km/h. Ono gdje je TDI dokazano dobar su međuubrzanja, pa su duga putovanja njime vrlo ugodna i prilično ekonomična. U prosjeku smo na otvorenoj cesti sa ovim Formentorom trošili oko 6 litara dizela na 100 km, dok je u gradskim uslovima taj prosjek dostizao oko 8 litara na 100 km. Istina, očekivali smo i manju potrošnju, ali to je ipak dvostruko manje od moćne VZ verzije, a ne treba zaboraviti ni pogon na sve točkove i nešto veću čeonu projekciju i visinu karoserije koji svakako negativno utiču na ekonomičnost.
Očekivanja u vožnji moraju ovdje biti u skladu s TDI motorom, pa iako je riječ o vrlo modernoj i sposobnoj šasiji činjenica je da veći dio sportske magije koju ima VZ model ovdje nije prisutan. Ipak, ovjes nudi dobar spoj progresivnosti i odmjerenosti između tvrdoće i ugodnosti, gdje opet moramo naglasiti da svakako trebate posegnuti za doplatom adaptivnih DCC amortizera. Testni primjerak ih nije imao, pa smo se još jednom uvjerili da je vožnja i ugodnost na potpuno drugom nivou.
Govoreći o racionalnim argumentima u prilog Formentoru ide odličan odnos vanjskih gabarita i količine prostora koje nudi. Naime, s dužinom od 4,45 metara i dalje je vrlo kompaktan i okretan u gradu, ali s međuosovinskim rastojanjem od 2,68 metara nudi jednu od najprostranijih kabina u klasi. Uz prtljažnik od 420 litara Formentor je zaista pravi crossover i auto za sve prilike.
Uređenje kokpita koje je poznato iz Leona ovdje je u skladu s filozofijom Cupre dobilo ugodnije i kvalitetnije materijale, te u suštini preovladava minimalizam naglašen centralnom konzolom s diskretnom "ručicom" mjenjača i velikim ekranom infotainmenta. Da ponovimo, zamjerka na nespretno i neosvijetljeno rješenje kontrola klima uređaja i glasnoće audio sistema ostaje i ovdje, te definitivno traži unaprijeđenje. S druge strane, pohvalu zaslužuju potpuno podesivi instrumenti koji su odlično dizajnirani i pregledni u svakom od načina rada, gdje nam se posebno sviđa grafika s velikim okretomjerom.
Nakon Formentora VZ koji je imao skupa ali sjajna opcijska sportska sjedišta koja drže tijelo u zavojima poput sjedišta u trkaćim automobilima, ovdje je prikladniji bio izbor standardnih ali i dalje profilisanih sportskih sjedišta. Moramo priznati, koliko god da smo se oduševili "školjkama" u modelu VZ, za svaki dan, pogotovo u gradskoj vožnji s čestim ulascima i izlascima iz auta, ova standardna sjedišta su mnogo pametniji izbor. Znatno su ugodnija, a s obzirom i na znatno skromnije performanse biće dovoljna podrška i u zavojima.
Ono što nam je Cupra pokazala sa ova dva Formentora koja smo testirali su zaista dvije potpune krajnosti u jednom modelu, a teško je ne biti oduševljen tako raznovrsnom ponudom. U vrijeme kada auti polako postaju "gadgeti" poput pametih telefona dobro je znati da postoje marke gdje možete dobiti i konfigurisati model do zadnjeg detalja prema svojim željama i budžetima.
I po pitanju budžeta Cupra je odlično odmjerena, pa svi koji su se čudili cijeni 310 KS snažnog Formentora VZ s nizom skupih doplatnih opcija, lako mogu provjeriti da Cupra nudi i dalje jednako atraktivan Formentor i za dvostruko manje novca. Ako uporedimo izbor motora, ponudu opreme i prostora, prilično je jasno da je Formentor jedna od najboljih kupovina u ovom segmentu i cjenovnom razredu.
- Osnovni podaci o testnom automobilu: Cupra Formentor 2.0 TDI DSG 4Drive
- Cijena osnovnog modela: 58.887 KM
- Cijena testnog modela s opcijama: 74.783 KM
-
Motor: Četverocilindarski, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, "common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 3.000 do 4.200 obr/min. Najveći obrtni moment 360 Nm od 1.600 do 2.750 obr/min.
-
Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 19-inčne aluminijske felge, gume 245/40 R19 92W (Continental WinterContact TS 860 S).
-
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, podesivi amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink, spiralne opruge, podesivi amortizeri. Električni servo upravljač.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,6 s. Maksimalna brzina - 203 km/h. Potrošnja na testu – 7,9 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP - 4,7-5,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Emisija CO2 135 g/km - WLTP. Euro 6d.
-
Dimenzije: Dužina – 4.450 mm. Širina - 1.839 mm. Visina - 1.511 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Prtljažnik – 420 litara. Težina praznog vozila – 1.548 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.140 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Cupra Formentor 2.0 TDI 4Drive DSG
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket pogodnosti 12" - Zimski paket/Električna crna sjedala Park Assist,Navigacijski sistem + 12" Connectivity Box, Connectivity Box, crni krov interijera, električno otvaranje prtljažnika, zadnja kamera, Park assist, višebojno ambijentalno LED osvjetljenje, CUPRA Full link wireless, aluminijski točkovi 19" Exclusive (mat, crni, sportski) sa gumama 245/40 R19, matrix LED prednja svjetla, kartografija Evrope sa update-om, CUPRA CONNECT generacija 3 za Navi- Safety, service, remote access i online infotainment, CUPRA CONNECT generacija 3 - Media & Internet, zimski paket (grijanje prednjih sjedišta), navigacijski sistem "+".
-
Garancije: 5 godine ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.