Auto testovi
52

Testirali smo Audi A4: Klasik srednje klase u nikad privlačnijem izdanju

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Neki trendovi jednostavno nikada ne prolaze, pa uprkos sveopštoj popularnosti SUV-ova i crossovera, njemačka crna limuzina srednje klase uvijek će biti mamac za poglede. Audi A4 generacijama predstavlja zlatni standard klase, a sada je napokon postao i znatno dostupniji.

Audi A4 u aktuelnoj generaciji B9 predstavljen je još 2015. godine i nakon jednog redizajna i dalje izgleda svježe, elegantno i privlačno kao i prvog dana. Pogotovo ako ste među ljubiteljima klasičnih automobilskih formi kojima trovolumensku limuzinu ne može zamijeniti nijedan "podignuti" mješanac. Ipak, kako to obično i jeste slučaj sa premium limuzinama srednje klase, Audi A4 je visokom cijenom bio dostupan malom procentu kupaca na našem tržištu, pa je kao jedna od najvećih novosti ove godine odjeknula informacija da je Audi BiH uspio "sklopiti" i ponuditi A4 po cijeni malo bolje opremljenog kompakta. I to u trenutku kada svi dižu cijene do nepodnošljivog nivoa.

Recept kojeg je Audi u Bosni i Hercegovini primjenio bio je u suštini jednostavan. Osnovni benzinski motor uz vrlo pristojan paket opreme kojem doslovno ništa ne nedostaje ali nema ni suvišnih i preskupih detalja, uz opciju izbora ručnog ili automatskog mjenjača omogućili su da u BiH imate dostupan vrlo atraktivan A4 koji do registracije košta nekih 60 hiljada maraka. Naravno, to je i dalje iznos koji će mnogima biti nedostižan, ali činjenica je da odavno nije postojala bolje odmjerena ulaznica u svijet premium limuzina.

Osnovni ali daleko od skromnog

Uz prefiks osnovni model ide i pomisao da ćete dobiti auto sa "kurblama" za podizanje prozora, ali naravno to nije ovdje slučaj. Tačnije, Advanced paket opreme daleko je od baznog, te kad se detaljno pogleda u suštini ne nedostaje mu ništa što čini modernu porodičnu ili poslovnu limuzinu.

Prije svega, spolja je prisutna idealno odmjerena količina hromiranih detalja koja u kombinaciji sa metalik crnom bojom karoserije čini tako prepoznatljivu kombinaciju za Audi. Na kraju krajeva trovolumenska limuzina u crnoj boji i sa hromiranim detaljima i danas je klasik automobilske elegancije baš kao i crno muško večernje odijelo. U vremenu prepunom kratkotrajnih trendova potrebno je imati i ovakve klasike elegancije.

Unutra, A4 pri otvaranju vrata također neće razočarati, naprotiv. Kombinacija aluminijumskih detalja i crnih obloga također je klasična kombinacija, a i sam miris je tako prepoznatljiv za Audi i njihove kvalitetne interijere. Zatvaranje vrata uz tupi zvuk otkriva da ušteda i sitnih slova ovdje nema. Nivo kvaliteta materijala, izrade i nivo zvučne izolacije je baš na onom nivou kako smo i navikli od Audija, te svakako opravdava prefiks premium.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Sam nivo opremljenosti je vrlo promišljen, te iako nije prebogat ni vizuelno ni praktično ništa bitno ovdje ne nedostaje. Tu je prepoznatljiv i vrlo pregledan virtuelni kokpit, veliki ekran infotainment sistema, dvozonski klima uređaj sa kvalitetnim i jednostavnim fizičkim komandama, baš kao i masivna ručica automatskog mjenjača. Vozačko okruženje je poznato, kvalitetno i ergonomski ugledno, a za najviše ocjene samo bismo voljeli da ekran infotainmenta ne strši toliko iznad skladne centralne konzole. Ipak, to smo i previše puta spomenuli, a bez ekrana se očito u ovo vrijeme ne može.

Ugodan, tih i prostran

Iako je već u zenitu karijere B9 generacija Audija A4 i dalje može poslužiti kao mjerilo standarda u ovoj klasi po pitanju ukupnog ugođaja vožnje i putovanja. Limuzine ove klase nikad nisu bili rekorderi ponude prostora ali činjenica je da odlično "vagaju" između kompaktnih proporcija i u ugodnosti u kabini. Pa iako će neki od Q modela iz ponude Audija ponuditi više prostora za noge nazad i veći prtljažnik, teško da ijedan može ponuditi ugodniji smještaj, kako za vozača tako i za ostale putnike. Naime, iako većina voača sada voli visoko sjediti, kako kažu uglavnom zbog bolnih leđa, velikih stomaka, preglednosti ceste ili čega već, ako volite voziti i vozite duge ture i dalje je teško nadmašiti klasičnu limuzinu.

Tako je u Audiju A4 udobno i na kratkim i na dugim relacijama, a položaj tijela u odnosu na ostatak kokpita je tako logičan i pravilan da ne zamara i nakon više sati iza upravljača. Naravno, tome pomaže generalni utisak kvalitete i "ušuškanosti", baš kao i odlična zvučna izolacija kojoj je savršen saradnik tih i uglađen benzinac.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jednako je ugodno i na zadnjim sjedištima, linija krova ne pada i ne glumi nikakav coupe, pa se i visoki putnici mogu ugodno smjestiti. Prljažnik od 480 litara nije nikakav rekorder, ali uz velik otvor i pravilne stranice biće više nego dovoljan za sva porodična putovanja. Pohvalno je što je tu i rezervni točak umanjenih dimenzija umjesto diskutabilno upotrebljivog kompleta za reparaciju gume.

Poznati motor u uglađenom izdanju

Jedan od glavnih razloga, uz odlično pogođen paket opreme, za privlačnu cijenu ovog Audija A4 je benzinski motor. Oznaka 35 TFSI mogla bi na prvu zbuniti da pomislite kako je ispod dugačkog poklopca motora smješten 1.5 TSI sa 150 KS. Ipak, ovo je A4 pa se ovdje iza te oznake krije dobro poznati EA888 dvolitarski motor koji je "prigušen" i uglađen za potrebe ovakve limuzine. Jasno, da bi cijena ostala u prihvatljivim okvirima lišen je i dodatne elektrifikacije. Ovaj Audijev akcijski recept je odjednom postao još privlačniji, zar ne?

Dvolitarski turbobenzinac koji nam je poznat iz Audija S3 sa 310 KS ovdje je, umjesto poprečno, montiran uzdužno i potpuno drugačije prilagođen. Sa 150 KS Audi je ostavio više nego dovoljno prostora da motor radi vrlo tiho i glatko, te razvija snagu u širem radnom području. Da je ipak riječ o većem i kapacitetnijem motoru lako je primijetiti pri kretanju kada je ovaj A4 vrlo poletan i čini se da ima mnogo više snage nego što je deklarisano.

Ono što je velika prednost ove verzije motora je činjenica da, iako 150 KS u sadašnje vrijeme nije neka velika snaga, svih 150 KS je dostupno u širokom radnom području od 3.900 do 6.000 okr/min. U praksi to znači da je ovaj motor vrlo elastičan i odgovara na komande vozača vrlo dobro, bez obzira u kojem se radnom području nalazi. Kada tome dodamo vrlo efikasan i brz S-tronic automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom ubrzavanja su vrlo dobra, uglađena i bez suvišnih trzaja. Baš kako priliči ovoj limuzini.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, ako se malo previše zanesete, lako je primjetiti da je cijeli auto više podešen za uglađena i tiha putovanja nego za napade na zavoje. Tako motor na zavojitim cestama može održavati sasvim solidan tempo, ali ovjes je jednostavno mekano podešen za udobnost, te pretjerivanje u zavojima pokazuje tendenciju podupravljanja. Naravno, to je daleko od granice opasnog, nego tek da vam pokaže da takva vožnja gospodi u odjelu baš i ne priliči.

Slično je i sa potrošnjom goriva. Sve dok ga vozite umjereno možete očekivati prosjek od oko 8 litara benzina na 100 kilometara, a ako se zaigrate taj prosjek će vrlo lako skočiti na oko 10 l/100 km. Ipak, motor je vrlo moderan i uz start/stop sistem može biti i izuzetno ekonomičan, pogotovo na otvorenoj cesti.

Mudrost je u umjerenosti

Audi nam je pokazao da nije nužno zaokružiti sve S-Line opcije kako bismo uživali u njihovim automobilima. Čak i u ovako dobro odmjerenom i promišljenom Advanced izdanju Audi A4 donosi vrlo privlačan paket tako svojstven i prepoznatljiv za njemačke premium limuzine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iskreno, u ovom paketu opreme koji, ako želite zadržati odličnu cijenu, ne dozvoljava igranje sa beskonačnim opcijama na konfiguratoru, sadrži sve što je esencijalno, pa i više od toga, dodali bismo tek izdašnija, udobnija i bolje profilisana prednja sjedišta. Ova su mekana i ugodna, ali ipak potpora za leđa i bočni oslonci ipak bi mogli biti bolji za potpun ugođaj.

Ono što je najvažnije, nakon što je godinama u cjenovniku Audi A4 kod nas startovao sa cijenom od oko 100 hiljada maraka, napokon postoji i ulazni model koji je drastično pristupačniji, a koji opet nudi sve što očekujemo od jednog A4. Tržište je to brzo prepoznalo, pa je A4 doslovno preko noći postao jedna od najčešćih kupovina u ovoj klasi na našem tržištu.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: A4 Limousine 35 TFSI S tronic Advanced

  • Cijena osnovnog modela: 65.000 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 69.000 KM

  • Motor: 4-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed uzdužno, promjer i hod 82,5 × 92,8 mm, radna zapremina 1.984 ccm, maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.900 do 6.000 okr/min, maksimalan okretni moment 270 Nm pri 1.350 - 3.900 okr/min, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač, aluminijske felge prečnika 17 inča s gumama 225/50 R17 (Pirelli P7 Cinturato).

  • Šasija: Prednji ovjes - nezavisni, multilink, spiralne opruge, stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink, spiralne opruge. Električni servo upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,9 s. Maksimalna brzina - 225 km/h. Potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP - 6,7 do 7,3 l/100 km. Zapremina rezervoara – 54 l. Emisija CO2 125-135 g/km. Emision norma - Euro 6d - TEMP - EVAP - ISC.

  • Dimenzije: Dužina – 4.762 mm. Širina - 1.847 mm. Visina - 1.428 mm. Međuosovinski razmak - 2.820 mm. Prtljažnik – 480 litara. Težina praznog vozila – 1.440 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.035 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: A4 Limousine 35 TFSI S tronic Advanced

  • Garancije: 5 godine ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.