Testirali smo novu Hyundai Konu: Odlikaš klase koji iskače iz klasičnog formata
Hyundai je sa prošlom i aktuelnom generacijom Tucsona postao jedna od najpopularnijih i najčešće biranih marki na našem, ali i ostalim svjetskim tržištima. Iako imaju pregršt drugih zanimljivih modela, sada je stigla nova Kona koja bi lako mogla nastaviti tamo gdje Tuscon (ne)staje.
Prva generacija Kone bio je prvi veliki napad Hyundaija u ovom segmentu, te je od starta bila jedan od najpotpunijih automobila u vrlo konkurentnoj klasi. Kona je bila jedan od rijetkih modela koji je nudio doslovno sve opcije motora, uključujući i odličnu električnu verziju, a kasnije je stigla i hvaljena sportska N verzija. Iako je bila uspješan model, Hyundai želi i može više, a to nam pokazuje u svakom detalju druge generacije Kone.
Na prvi pogled, a i na drugi, Kona sa svojom prethodnicom dijeli tek ime, a glavna riječ u njenom opisu je "upscale". Naime, prva generacija Kone bila je kompaktni crossover, te smo u oba testa poželjeli nešto više prostora za noge nazad i veći prtljažnik. Isto je zaključio i Hyundai, pa kada novu Konu viditi uživo, pogotovo s boka, prvo pitanje koje vam prođe kroz glavu je: Da li je ovo novi Tucson ili Kona?
Pored potpuno drugačijeg i originalnog dizajna Kona je narasla 14,5 centimetara u dužinu, te je dobila i 6 cm duže međuosovinsko rastojanje. Uživo to znači da Kona sada izgleda kao zaista velik i raskošan porodični SUV, ali ono što je važnije je to da je unutra zaista prostran i raskošan porodični auto. Vjerovatno i najprostraniji u klasi.
EV kao inspiracija za dizajn
Ipak, o novoj Koni je teško pričati dok se prije svega ne osvrnemo na njen dizajn. Jasno je i na prvi pogled da je riječ o dizajnu koji ne prati uobičajene norme, a Hyundai u zadnje vrijeme svakim modelom pokazuje veliku dozu originalnosti. To je uvijek rizičan put, ali uvijek smo voljeli one koji pomjeraju granice i ispituju nešto novo, bilo to u dizajnu ili tehnologiji.
Očito je da ukupni dizajn nove Kone jasno asocira na EV modele, bez obzira jeste li izabrali benzinski, hibridni ili potpuno električni model. LED traka koja se pruža cijelom širnom naprijed ali i nazad postala je nekako sinonim za "EV dizajn", a ovdje je odlično uklopljena u ukupnu temu Kone. Ono što totalno "krši" ustaljena pravila je smještaj glavnih svjetala naprijed i nazad. Postavljeni u krajnje ćoškove karoserije i vrlo nisko izgledaju vrlo neobično, ali definitivno daju dozu posebnosti ali i same vizuelne širine automobila.
Dizajn u stilu EV-a znači i to da je naglasak na aerodinamici, pa je koeficijent otpora zraka od svega 0.27 postignut zaobljenim prednjim dijelom ali i minimalističkim otvorima za zrak naprijed. Ukupno gledano, Kona donosi oblik kompakta raskošnijih dimenzija uz nekonvencionalan dizajn koji je evoluirao u suprotnom smjeru od ustaljenog, tačnije od izgleda EV automobila prema konvencionalnom modelu.
Tih, efikasan i štedljiv hibrid
Kao i u prvoj generaciji jedan od najvećih aduta Kone ostaje ponuda motora. U vrijeme kada neke marke automobile za sve modele u ponudi imaju tek dva ili tri motora Hyundai samo za Konu nudi izbor čak 6 različitih opcija motora, a uz to nudi mogućnost izbora ručnog ili automatskog mjenjača, i pogona na jednu ili obje osovine.
Za prvi test nove Kone smo tako izabrali hibridnu kombinaciju benzinskog i električnog motora. Ovaj sklop koristi klasični atmosferski 1,6-litarski benzinski motor od 105 KS i električni motor od 44 KS, što daje ukupnu sistemsku snagu od 141 KS i 265 Nm okretnog momenta.
Kako je riječ o klasičnom hibridu bez mogućnosti priključivanja za dopunjavanje Hyundai je ugradio malu litijum-jonsku bateriju kapaciteta 1,32 kWh koja se dopunjava isključivo rekuperacijom kinetičke energije, ili jednostavnije rečeno - kočenjem.
Iako za Konu možete izabrati znatno snažnije motore ova opcija definitivno je jedna od najefikasnijih i najštedljivijih. Hyundai je već odavno jedan od odlikaša u izradi hibridnih sklopova, a iako nije posebno snažan ovo je jedan od najimpresivnijih koje smo vozili, uključujući i druge marke automobila. Ono čime nas je najviše oduševio je uglađenost kojom cijeli spoj benzinskog i električnog motora radi. ez obzira da li govorimo o gradskoj vožnji kada je zaustavlja i pokreće bezborj puta ili vozite promjenjivim tempom na otvorenoj cesti vozač će teško primjetiti prelazak iz potpuno električnog u hibridni način rada i obratno. To je zasluga i vrlo tihog benzinca, ali odlično podešenog mjenjača, a rezultat je ugodna i opuštena vožnja, što bi trebao biti glavni cilj svakog hibrida.
Naravno, cilj je i manja potrošnja, a ni tu hibridna Kona nije razočarala. Naprotiv, u mješovitim uslovima vožnje sa dosta gradske vožnje Kona je naš test završila sa vrlo niskih 6,5 litara na 100 km. Na otvorenoj cesti i uz umjeren tempo taj smo prosjek sa lakoćom održavali na oko 5 litara benzina.
Ovako pokretana Kona savršen je izbor za vozače koji većinu vremena provode u gradu, gdje će brojne kilometre napraviti ugodno i u tišini, dok će za vozače koji više vremena provode na otvorenoj cesti možda biti bolji izbor neki od snažnijih motora iz ponude. Ipak, pri većim naporima i brzinama do izražaja dolazi činjenica da osnovu čini atmosferski motor, te mu definitivno odgovara umjereniji tempo vožnje, kako zbog sami performansi tako i zbog zvuka samog motora.
Potpuno digitalan ne mora značiti nepregledan
Još jedan segment koji Kona odrađuje u stilu odlikaša je kokpit ali i cijela unutrašnjost. Iako je vozačko uređenje u potpunosti stilski jednako električnim modelima Hyundaija to ne znači da sve možete i morat raditi "tapkajući" kroz ekrane. Naprotiv, iako je jedan od predvodnika elektrifikacije u Hyundaiju znaju koliko je loše i opasno glavne funkcije stavljati u menije dostupne samo kroz ekran osjetljiv na dodir.
Tako Kona donosi sjajan spoj digitalnog i analognog na način da su svi instrumenti i funkcije na originalan i pregledan način prikazane preko sva ekrana. Jedan je rezervisan za instrumente dok drugi donosi brojne funkcije infotainmenta iznad centralne konzole na kojoj je pravi raskoš preglednih i jednostavnih fizičkih prekidača. Čak 31 fizički prekidač samo na centralnoj konzoli znači da je korištenje kokpita vrlo pregledno i jednostavno, te nijednu bitnu funkciju ne morate tražiti kroz menije na ekranu.
Također, široka i dugačka kabina uz izbor sivih nijansi znači da preovladava osjećaj prostranosti i prozračnosti. Duže međuosovinsko rastojanje znači i obilje prostora na zadnjim sjedištima, koja imaju i punopravnu ventilaciju ali i USB-C priključke. Veliki napredak Kona je u ovoj generaciji dobila i u prtljažniku koji sada ima zapreminu od 466 litara, što uz praktičnu pregradu i dvostruko dno znači da Kona sada može biti punopravan porodični auto za sve prilike.
Futuristički izgled unutra donekle tek narušava izbor materijala, pa tako većinu obloga čini kvalitetna ali na dodir glatka i tvrda plastika, dok s druge strane veliki plus predstavlja dobra zvučna izolacija ali i dobro dimenzionirana sjedišta koja su ugodna i na dužim putevima, što je poprilična rijetkost u ovoj klasi.
Širok dijapazon opcija, motora ali i cijena
Hyundai je još jednom napravio sjajan posao, te je sa novom generacijom praktično "ispeglao" sve nedostake prethodne Kone, ali otišao i korak dalje. Sa sigurnošću možeo reći da je ovo jedan od najzrelijih i najpotpunijih automobila u svom segmentu, a po mnogočemu i nadmašuje standarde na koje smo tu navikli.
Velike prednosti Kone su sjajna ponuda prostora i odlično podešen ovjes koji je određen udobnosti, kako to i treba biti kod jednog kompaktnog SUV-a ili crossovera, a vjerovatno najveći njen adut je mogućnost izbora motora, opreme i pogona.
Od malenog litarskog turbobnezinca sa 120 KS, preko ove hibridne i uglađene opcije ili snažnog 1,6 turba od 190 KS, sve do potpuno električne Kone koja obećava domet od skoro 500 kilometara jasno je da Hyundai ne ostavlja prostor za neispunjene vozačke želje. Još jednom moramo istaći i mogućnost izbora pogona na sve točkove, iako ga mnogi neće birati, i dalje mislimo da u ovoj klasi treba postojati mogućnost te opcije.
Ozbiljan i potpun auto kao što je Kona prati i očekivana cijena, pa je tako ulazni model dostupan od nešto ispod 49 hiljada maraka, dok za sjajno opremljen hibridni model poput testnog treba izdvojiti 65 hiljada maraka. Već neko vrijeme navikli smo da su cijene automobila otišle "u nebo", ali nam je i dalje teško bilo koji auto koji košta preko 50 hiljada maraka na našem tržištu nazvati jeftinim ili povoljnim. Ipak, Kona je cjenovno u okvirima klase, a pri pogledu na nivo opremljenosti i ponudu motora i pogona spada među najprivlačnije ponude u segmentu, što joj uz ostale kvalitete lako daje našu preporuku za sve kupce ovakvih automobila.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Kona Hybrid 1.6 GDi 6 DCT
-
Cijena osnovnog modela: 48.990 KM
-
Cijena testnog modela - promotivna: 64.990 KM
-
Pogonska grupa: Hibridni pogonski sklop sa benzinkim atmosferski motorom i elektromotorom. Radna zapremina benzinskog motora - 1.580 ccm, snaga - 105 KS pri 5.700 okr/min, maksimalni okretni moment - 144 Nm pri 4.000 okr/min. Sinhorni elektromotor smješten izmežu motora SUS i mjenjača snage 44 KS i 177 Nm. Najveća kombinovana sistemska snaga 141 KS pri 5.700 okr/min i 265 Nm pri 4.000 okr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. Automatski mjenjač sa 6 stepeni prijenosa. Aluminijske felge 7,5J prečnika 18 inča. Gume dimenzija 215/55 R18 (Dunlop Winter Sport 5).
-
Šasija: Prednji ovjes – McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – neovisni, multilink. Adaptivni amortizeri, stabilizatori. Električni servo-upravljač.
-
Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,2 sec. Najveća brzina – 166 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,5 l/100km. Najniža izmjerena potrošnja na testu – 5,0 l/100km. Kapacitet baterije: 1.32 kWh. Litijum-polimerska baterija.
-
Dimenzije: Dužina – 4.350 mm. Širina – 1.825 mm. Visina – 1.585 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.660 mm. Krug okretanja – 10,6 m. Zapremina prtljažnika od 466 litara. Masa praznog automobila – 1.410 kg.
-
Serijska oprema: Kona Hybrid 1.6 GDi 6 DCT
-
Dodatna oprema na testnom modelu: boja karoserije Denim Blue - 1.000 KM
-
Garancija: 5 godina bez ograničenja pređenih kilometara. Garancija za baterije: 8 godina ili 160.000 kilometara.