Auto testovi
36

Vozili smo Mercedes-AMG EQS: Kada eksperti za luksuz i brzinu naprave električni auto

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
S-Klasa je poznat sinonim za luksuz, udobnost i prestiž, a sada je dobila i potpuno novo izdanje i koncepciju. Kao i sve ostalo tako i S-Klasa mora imati svoju električnu opciju, pa smo provjerili kako je kada se spoji najsavremeniji dizajn i tehnologija sa tradicionalnim postulatima luksuznog automobila.

Da se odmah u početku ispravimo, jer ako ćemo biti precizni nismo vozili uopšte Mercedes-Benz, nego tačnije Mercedes-AMG, koji je zasebna marka za razvoj sportskih modela, dok je osnova Mercedes-EQ koji također sada egzistira kao zasebna marka i kao što možete pretpostaviti zadužena je za isključivo električne automobile.

Kada smo to razjasnili, ostatak bi trebao biti jasan. Slovo S kod Mercedesa je uvijek značilo najbolje, najveće i najluksuznije modele, a to se nije promijenilo ni u novom dobu električnih automobila. Također, značka AMG i sada znači vrhunske performanse, istina drugačije postignute i bez potpisa majstora na motoru, ali to je to.

Mercedes-AMG EQS 53 u suštini je prvi električni model visokih performansi ove marke, pa tako i prvi koji je dobio slavnu AMG značku, te je zbog toga ali i mnogih drugih razloga zaista važan kako za Mercedes tako i za tržište. Svi koji poznaju nomenklaturu Mercedesa i AMG-a odmah će pitati šta je onda sa EQS 63 i zar to ne bi trebao biti najsnažniji i najprestižniji model? Za sada je ipak 53-ica perjanica u ponudi, a sa čak 658 KS svakako je najsnažniji AMG koji je ikada došao na cestu, naravno ako izuzmemo neke modele iz prestižne Black Series linije.

EQS sam po sebi donosi toliko novosti da je teško odlučiti se odakle početi, ali svakako je jedan od najupečtaljivijih elemenata sam dizajn automobila koji je u isto vrijeme fluidan i futuristčki, a opet nekako nepogriješivo prepoznatljiv za Mercedes.

Aerodinamičari su ovdje imali glavnu riječ, pa je rezultat nakon bezbrojnih sati u zračnom tunelu postignuti koeficijent otpora zraka Cd od svega 0.20. Ovo čini EQS najaerodinamičnijim serijskim automobilom na svijetu. S druge strane, elegantne i fludine linije sa detaljima poput ručki vrata koje se sakrivaju i velikih 22-inčnih točkova čine EQS zaista jedinstvenom pojavom na cesti.

Izuzetna aerodinamičnost, naravno, ima veliku ulogu kod električnih automobila kojima treba svaka moguća pomoć za dostizanje najvećeg mogućeg dometa, a uz to je i sam ugođaj vožnje i tišina u kabini na nivou kojeg očekujemo od S-Klase novog doba. Jednako kao i vanjski dizajn i unutra EQS donosi fantastičan spoj luksuza i savremenog digitalnog okruženja. Obilje prostora i raskošna udobna sjedišta upotpunjeni su potpuno digitalizovanim kokpitom koji je jedinstven u svijetu automobila. MBUX Hyperscreen je apsolutni vrhunac tehnologije, pa se tako konkavni ekran gotovo bez prekida pruža ispred putnika od lijevog do desnog A-stuba preko cijele armaturne ploče.

Tačnije tu su tri ekrana ispod staklenog poklopca koji se neprimjetno spajaju u jedan, gdje 12,3-inčni OLED ekran ispred suvozača pruža sopstveni ekran i kontrolno područje za njega. Iako je gotovo nemoguće da vam ovi ekrani ne privlače pogled, Mercedes je mislio i na sigurnost pa se Mercedes-EQ oslanja na pametnu logiku zaključavanja zasnovanu na kameri. Ako kamera detektuje da vozač gleda na ekran suvozača, on se automatski se zatamnjuje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Sa adaptivnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane sugestije za brojne funkcije infotainmenta, komfora ili podešavanja automobila. Najnovija generacija sistema pomoći u vožnji uključuje brojne funkcije podrške vozaču, gdje je uz brojne poznate sisteme novost dodatno upozorenje sistema ATTENTION ASSIST koji analizira pokrete kapaka vozača kroz kameru na vozačevom displeju.

Što se tiče samog vozačkog okruženja ono je pregledno koliko vozač to želi, te je zaista moguće podesiti ga u skladu sa svim željama i navikama, s tim da će vozač svakako najviše uživati u sportskom AMG upravljaču. Osim što sjajno izgleda i još bolje leži u rukama, pohvalni su dodatni kružni prekidači u donjem dijelu pomoću kojih vozač može brzo i jednostavno napraviti podešavanja načina vožnje i pogonskog sistema.

Tišina i uglađenost svojstvena skoro svim električnim automobilima u EQS se savršeno uklopila, pa iako smo vozili mekše ogibljene S-Klase ovakav sportski EQS definitivno nudi najbolje iz oba svijeta sportskih i efikasnih električnih automobila. Ne treba posebno isticati da su elektromotori koji proizvode čak 658 KS i obrtni moment 950 Nm u stanju u trenu od uglađene limuzine napraviti supersportski auto, tek na jači pritisak papučice "gasa".

Iako je EQS težak 2.605 kilograma, što se osjeti i u dinamičnijoj vožnji kroz zavoje, u stanju je ubrzati do 100 km/h za svega 3,8 sekundi. Malo je automobila na svijetu koji su brži od toga, a još ih je manje koji to mogu uraditi ali već u sljedećem trenutku vam ponuditi udobnost i smirenost dostojnu dnevnog boravka.

Zanimljivo je da uprkos raskošnim proporcijama i masi EQS iza upravljača ipak ostavlja utisak agilnog automobila, a tu uveliko pomaže i sistem upravljanja sa zakretanjem sva četiri točka. Tako EQS serijski dolazi sa upravljanjem na zadnjoj osovini sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni, dok upravljanje sa uglom do 10 stepeni može se naručiti ili naknadno aktivirati bežičnim ažuriranjem (OTA), što omogućava krug okretanja od samo 10,9 metara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najbolje od svega, EQS ne oskudijeva ni po pitanju kapaciteta baterije, te uz sjajne mogućnosti podešavanja rekuperacije energije ima deklarisan domet do skoro 600 km prema WLTP mjerenju, te spada u jedne od rijetkih električnih automobila koji su u stvarnom svijetu zaista sposobni za duge i ugodne ture bez anksioznosti o dometu i dostupnosti punjača.

EQS to može zahvaliti novoj generaciji baterija sa znatno većom gustinom energije, te opcija veće baterije ima upotrebljivi kapacitet od 107.8 kWh, dok inovativni softver za upravljanje baterijama omogućava bežično ažuriranje (OTA). Na taj način, upravljanje energijom modela EQS se ažurira tokom cijelog životnog ciklusa.

EQS se može puniti sa snagom do 200 kW na brzim stanicama za punjenje jednosmjernom strujom, te u tom slučaju dodatnih 300 kilometara dometa može dobiti za samo 15 minuta.

Naravno, s obzirom da smo u rukama imali najbolje od najboljeg što Mercedes i AMG znaju proizvesti sa najnovijom tehnologijom bilo je i za očekivati prikladnu cijenu. Tako je EQS 53, zahvaljujući Mercedes-Benz zastupniku Star Centar iz Živinica, drugi najskuplji auto kojeg smo imali priliku voziti, te je sa cijenom od skoro 310 hiljada konvertibilnih maraka malo iza Porschea Taycan Turbo kojeg smo testirali prije skoro 4 godine. U ovom segmentu luksuza i tehnologije taj raspon cijena je poprilično uobičajen, a kako je S-Klasa uvijek bila poligon za najbolje i najluksuznije od trokrake zvijezde onda nas ništa ne može iznenaditi, pa ni cijena.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U svakom slučaju, Mercedes-Benz i AMG su često bili vizionari, te su na luksuznim modelima pokazivali šta nas čeka na nekim običnijim i pristupačnijim automobilima u budućnosti, a ako je tako i u ovom slučaju onda sa sigurnošću možemo reći da će ovakvi i slični električni automobili vrlo brzo pridobiti simpatije i svojih najvećih protivnika.

  • Podaci o testnom automobilu: Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

  • Cijena osnovnog EQS modela: 203.247 KM

  • Cijena testnog modela: 309.900 KM

  • Motor, pogon i ovjes: dva elektromotora, prednji pokreće prednje točkove, zadnji pokreće zadnje točkove. Najveća kombinovana snaga 658 KS i 950 Nm obrtnog momenta, Li-Ion baterija kapaciteta 120 kWh smještena u podnici. Točkovi - 275/40 R21 naprijed i 275/35 R22 nazad. Nezavisni multilink ovjes naprijed i nazad sa zračnim podešavajućim amortizerima.

  • Dimenzije i težine: dužina - 5.223 mm, širina - 1.926 mm, visina - 1.518mm, međuosovinsko rastojanje - 3.210 mm. Ukupna težina - 2.605 kg, zapremina prtljažnika - 610 litara,

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0-100 km/h - 3,8 sekundi, maksimalna brzina - 220 km/h (elektronski ograničena). Prosječna potrošnja na testu - 28 kWh/100 km. Deklarisana prosječna potronja prema WLTP - 21.1-23.4 kWh/100 km. Deklarisani domet - 529-586 km prema WLTP mjerenju.