Broj registrovanih novih vozila u Evropi u padu, ali bez utjecaja na hibride
Ipak, ako posmatramo brojke za prvi kvartal tekuće godine, broj registrovanih novih automobila je u porastu za 4,4 posto. U tom periodu je prodato gotovo 2,8 miliona automobila, bilježi ACEA, odnosno Evropsko udruženje proizvođača automobila.
Iako je prodaja novih automobila u proteklom mjesecu zabilježila negativan bilans, glavna tržišta bloka zabilježila su solidan rast od januara do marta, pri čemu su Italija i Francuska zabilježile rast od 5,7 posto, a zatim Njemačka (+4,2%) i Španija (+3,1%).
Prošlomjesečna prodaja dovela je ponovo do promjene u strukturi tržišta prema izvoru pogonskog energenta. Električni automobili su pali sa 13,9 na 13 posto udjela, dok su se hibridni podigli s 24,4 na 29 odsto tržišta. Kombinacija benzin i dizel zauzela je manje od polovine tržišta s udjelom od 47,8 posto, što je takođe pad s prošlogodišnjih 51,8 posto.
Električni i hibridni automobili – Minus i plus
Broj registracija čisto električnih automobila prošlog mjeseca pao je za 11,3 posto na 134.397 jedinica, odražavajući pad šireg tržišta i opšti pad zainteresovanosti kupaca. Posljedično tome, smanjio se i njihov tržišni udio na 13 posto. Među tri najveća BEV tržišta, Belgija (+23,8%) i Francuska (+10,9%) zabilježile su dvocifreno povećanje, dok se Njemačka suočila sa značajnim padom od 28,9 posto. Prvi kvartal 2024. godine završio je s ukupno 332.999 registrovanih novih električnih automobila, što je ipak porast od 3,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Pad prodaje električnih i automobila sa SUS motorima nekako najviše godi hibridima, koji su u martu ostvarili rast registracija od 12,6 posto, unatoč opštem padu tržišta. Francuska i Italija, dva od tri najveća tržišta hibridnih automobila, zabilježili su značajan porast od 29,6, odnosno 8,3 posto. Ovaj segment je ostvario prodaju od 299.426 jedinica, zauzimajući 29 posto tržišta. Samo je Toyota, kao lider u ovoj tehnologiji, isporučila više od 95.000 automobila s rastom od 8,6 posto, od čega su većina bili hibridi.
S druge strane, registracije plug-in hibrida prošlog su mjeseca pale za novih 6,5 posto, pri čemu su Njemačka i Belgija doživjele pad od 4,5, odnosno 15,3 posto. Francuska se suprotstavila tom trendu sa skromnim porastom od 3,6 posto. Evropsko tržište je u martu progutalo 73.029 PHEV vozila, što je jednako 7,1 posto ukupnog tržišta automobila.
Benzinci i dizelaši – Manje od 50 posto tržišta
Mart je posebno teško pao fosilcima. Od svih segmenata pogonskih sklopova, sveukupni pad tržišta najviše se odrazio na benzince i dizelaše. Prodaja benzinaca smanjena je za 10,2 posto, sa značajnim smanjenjem na većini tržišta EU, uključujući Francusku (-17,7%), Španiju (-10,1%) i Njemačku (-3,4%). Nasuprot tome, Italija je zabilježila rast od 5,7 posto. Zbog toga je tržišni udio benzinaca smanjen sa 37,4 posto iz marta prošle godine na 35,4 posto u ovoj godini.
Pad na tržištu dizela bio je još teži, s "minusom" od 18,5 posto u prethodnom mjesecu. Veliki pad zabilježen je na najvećim tržištima kao što su: Francuska (-32,1%), Španija (-38%) i Italija (-27,6%), dok je Njemačka doživjela tek neznatno smanjenje od 0,5 posto. Proizvođači su preko svoje prodajne mreže plasirali tek 128.227 dizelskih automobila, a to čini njihov tržišni udio od 12,4 posto, što je ujedno smanjenje u odnosu na prošlogodišnjih 14,4 posto.