Dacia Sandero, VW Golf i Renault Clio su najprodavaniji automobili u Evropi
U Evropi je za 10 mjeseci prodato skoro 10,8 miliona novih vozila, što predstavlja mini rast tržišta od 1,1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Kupci su sve više fokusirani na hibride i benzince, a sve manje na dizele i plug-in hibride, dok s električnim automobilima ide po sistemu toplo-hladno.
Shodno takvoj strukturi potražnje, Sandero, Golf i Clio su zacementirali podijum ove godine. Ima i iznenađenja, recimo da je Tiguan napravio strašan skok u zadnja dva mjeseca. U septembru je prodato 17.600, a u oktobru 17.300 primjeraka. U popularnom C-SUV segmentu Kia Sportage predvodi prodaju, međutim, Tiguan je sve bliže. Bit će zanimljv ovogodišnji foto-finiš između ova dva dominantna modela.
Prodaja rumunskog hatchbacka, koja se uglavnom oslanja na popularni Stepway, porasla je za 14 posto u 2024. godini. Sve više kupaca se okreće pristupačnom Rumunu jednostavne izrade i odmjerenog "paketa" tehnologije. Mimo 21.740 registracija u oktobru, Sandero je jedini model koji je prodat u više od 200.000 primjeraka ove godine. Tačnije, u Evropi je za 10 mjeseci registrovano više od 223.000 primjeraka. Zanimljivo, Duster je sa svega 1.000 automobila manje od Sportagea, promašio za "dlaku" listu od 10 najprodavanijih modela ove godine.
Kako se bliži kraj godine, za Volkswagen se može reći da im ide sve bolje. Unatoč dubiozi industrije, njemački gigant po prodajnim brojkama ne izgleda da je uopšte u nekakvoj krizi. Iako su u oktobru električni ID modeli bili tražena roba u Evropi, najveći rast ima ipak Golf. Višedecenijski evropski bestseller je zabillježio 34 posto veći broj registracija u oktobru, odnosno 21 posto više u 10 mjeseci tekuće godine nego u istom razdoblju lani. Golf je naime, u odnosu na prošlu godinu, napredovao pet pozicija na tabeli.
Renaulti, Clio i Captur, su jedina dva Renaulta koja su prebacila granicu od 100.000 prodatih primjeraka ove godine. Zahvaljujući ipak Cliju, koji "vuče" najviše, Renault kotira visoko na evropskom tržištu, a maleni Francuz je treći izbor kupaca u Evropi. Clio jedini u segmentu nudi četiri različita agregata, odnosno pogonska sklopa, i jedni je koji još uvijek nudi dizel. S takvom širinom ponude Clio nema pravu konkurenciju u klasi koja lagano nestaje sa scene i koja ustupa mjesto "povišenim" modelima.