Iduća godina bi mogla biti ključna za električne automobile, a evo i zašto!
Dolaskom 2025. godine na snagu će stupiti nova regulativa o emisiji koja smanjuje ograničenje CO2 koje svako vozilo mora emitovati. Da bi izbjegli ili smanjili kaznu, automobili s unutrašnjim sagorijevanjem će subvencionirati kupovinu električnih automobila. Kako?
Rastuće cijene benzinskih automobila trebale bi pomoći da se zatvori jaz sa skupljim električnim vozilima, što je jedna od metoda odvlačenja vode na mlin električnih vozila. Drugi način je da prodaju više električnih ili hibridnih automobila s adekvatnijom cijenom. Dakle, proizvođači moraju smanjiti CO2 na nivou voznog parka i stoga se očekuju značajni popusti za kupovinu elektrifikovanih automobila. Najmanje petina od ukupne prodaje većine automobilskih kompanija moraju biti električna vozila kako bi se izbjegle velike kazne.
Brendovi su do sada morali prodavati skupe električne i hibridne automobile, koji su između ostalog znatno skuplji za proizvodnju. E red je da neko popusti. Bar će iduće godine to biti moguće, jer nas čeka poplava pristupačnijih modela, ali i popusti na postojeće modele koji stoje po lagerima. Samo Volkswagen navodno ima blizu 500.000 neprodatih "električara" na zalihi.
Renault ima dva aduta: Renault 4 i Renault 5. Cijena osnovnog R5 u Francuskoj je 25.000 eura, na šta se može dodati eko bonus od 4.000 eura. Stellantis gura novi e-C3 s odličnom cijenom od 19.300 eura s poticajem, a njegova blizankinja Panda je pred pravim naletom s ulaznom cijenom od 24.900 eura bez poticaja. Škoda je nedavno lansirala SUV Elroq i zahvaljujući cijeni, blago većoj od 30.000 eura za početni model, već je primila 20.000 narudžbi.
Volkswagen je poprilično spustio cijene ID modela. Ulazni ID.3 do kraja marta 2025. godine u Njemačkoj se može nabaviti po cijeni ispod 30.000 eura. Cupra Raval stiže takođe stiže u prvoj polovini godine, a već sada se spominje okvirna startna cijena od 25.000 eura. Po sličnoj cijeni (24.900 eura) Hyundai je u vatru gurnuo već maleni Inster.
Ne treba zaboraviti da nalet kineskih brendova s malim i iznimno pristupačnim formatima tek treba da pokaže pravo lice. Leapmotor je nedavno preko partnera Stellantisa počeo montirati polugotove automobile u Poljskoj, a model T03 se prodaje u Italiji po cijeni ispod 18.000 eura.
Sličnu cijenu bi mogao imati i BYD Seagull, bez obzira što ga u Kini moguće kupiti za oko 9.000 eura. Ovaj model je već snimljen na završnim testiranjima spremajući se za evropske standarde, a šampion niske cijene će vjerovatno biti jedan od udarnih modela iduće godine. Iako se sklapa u Kini, cijena Dacije Spring nedavno je spuštena na 16.900 eura kao prvi punopravni električni automobil u EU s cijenom ispod 17.000 eura.