Donosi značajne promjene
13

Kineski MG4 je veliki hit u Evropi, a ovako izgleda nova generacija

Piše: D. B.
Kineski SAIC ne gubi vrijeme u kapitaliziranju brenda MG na koji je stekao prava preuzimanjem Nanjing Grupe 2007. godine. Svoje prvo vozilo, model MG6, lansirao je 2009. godine, no MG modeli su zabilježili tek umjeren uspjeh do dolaska modela MG4, koji se pokazao uspješnim ne samo u Kini, nego i u Evropi gdje je bio jedan od najprodavanijih električnih automobila u 2024. godini.

MG4, poznat kao MG Mulan u Kini, ušao je u proizvodnju 2022. godine, no već ga mijenja model druge generacije, koji je potpuno nov i prilično drugačiji. Općenito je veći s dužim međuosovinskim rastojanjem, a odbacio je i oštri dizajn odlazećeg modela kako bi usvojio više zaobljeni oblik Također, preuzeti su neki elementi od dvovratnog električnog modela MG Cyberster.

Novi model je duži 10,8, širi 6 i viši 3,5 centimetara, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 4,5 centimetara na ukupno 2,75 metara. Time je za otprilike 2,54 centimetra kraći od Volkswagenovog modela ID.3, odnosno jednak Smart #1 crossoveru.

Gledajući dizajn, razlikuje se od prethodnika te sam pogled ne pomaže u zaključku da je riječ o novom modelu MG4. Stariji model je hvaljen zbog oštrog i sportskog izgleda, ali novi karakteriše zaobljen, "anoniman" oblik koji nema isti vizuelni učinak, bar sudeći prema fotografijama.

Iako je riječ o većem vozilu s većim razmakom između točkova, novi MG4 je zapravo lakši od prethodnika. Njegova masa je smanjena sa 1.641 na 1.485 kilograma, što bi mu trebalo pomoći da ponudi bolju efikasnost, performanse i upravljanje.

Fotografije unutrašnjosti nisu objavljene, no može se pretpostaviti da je došlo do velikih promjena, baš kao što je slučaj s eksterijerom.

Kao i ranije, osnovni model ima jedan elektromotor koji pokreće stražnje točkove, no isporučuje manje snage i novom automobilu, tačnije 163 umjesto 170 KS. Međutim, uzimajući u obzir manju masu, automobil bi trebao biti jednako brz ili čak i brži od prethodnika. MG će ponuditi i snažniju Xpower verziju s dva elektromotora, koji će isporučivati više od 400 KS i omogućiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 4 sekunde.

Informacija o baterijama zasad nema, no aktuelni osnovni MG4 napaja baterija kapaciteta 49 kWh, koja je dovoljna za domet do 350 kilometara. Baterija kapaciteta 64 kWh je dovoljna za prelazak 464 kilometra s jednim punjenjem, dok baterija kapaciteta 77 kWh osigurava da automobil pređe 530 kilometara prije novog punjenja.

Obnovljeni model je možda više usmjeren na kinesko tržište, gdje se MG4 ne prodaje baš dobro. Konkurencija u Kini je mnogo jača pa lansiranje potpuno novog zamjenskog modela nakon samo dvije godine izgleda kao pokušaj da bude konkurentniji kod kuće.

MG možda u početku neće prodavati ovaj model u Evropi jer je postojeća verzija još uvijek nova i popularna, no više informacija će biti poznato kada novi MG4 zvanično debituje.