Za brže otapanje snijega
9

Stellantis razvija grijače blatobrana, namijenjeni su za električne automobile zimi

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Novi električni automobili donose nove probleme. Stellantis razvija grijače za rubove blatobrana točkova kako bi riješio problem s nakupljenim snijegom, jer se "električari" sporije griju od običnih automobila.

Snijeg i mraz su više neugodnost nego radost u svakodnevnoj vožnji, a sa sobom nose i specifične probleme. Jedan od njih su lukovi točkova na kojima se iznutra nakuplja snijeg i smrznuta bljuzgavica.

S pojavom elektromobilnosti, ovaj problem je još složeniji, jer se te naslage ne tope zbog (nedostatka) otpadne toplote iz motornog prostora, kao što je slučaj sa standardnim automobilima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Međutim, koncern Stellantis je očito odlučio smisliti inovativno rješenje, jer prema informacijama koje je objavio Ured za patente i pečate SAD (USPTO), trenutno radi na električno grijanim lukovima točkova, čiji je izvor napajanja baterija vozila.

Foto: USPTO
Foto: USPTO

Riječ je o posebnom grijaćem elementu koji se ubacuje između karoserije vozila i obloge luka točka, koji će sada štititi ne samo površinu karoserije, već i sam grijaći element i njegovo ožičenje. Stellantis je rekao da će grijaći element proći kroz rub blatobrana i otopiti led i snijeg na njegovoj unutrašnjoj površini, odnosno na unutrašnjem blatobranu. Inžinjeri kompanije takođe eksperimentišu sa provodljivom folijom koja bi se mogla postaviti direktno na sam unutrašnji blatobran.

Iz dostupnih materijala, koje je objavio američki Ured za patente, jasno je da bi Stellantis ovu inovaciju želio koristiti uglavnom u električnim i plug-in hibridnim automobilima i napajati je iz svojih visokonaponskih baterija. Vozila na električni pogon ne emituju toliko višak toplote kao automobili s unutrašnjim sagorijevanjem, s kojih led i snijeg spadaju brže. Sada ostaje samo da sačekamo da vidimo da li će se nova ideja pojaviti na serijskim automobilima ili će ostati na razini patenta.