Studije pokazuju
54

Kineski automobili će predstavljati sedam posto evropskog tržišta do 2030. godine

A. M.
Prema nedavnom istraživanju italijanskih nacionalnih automobilskih udruženja, kineski automobili će predstavljati sedam posto evropskog tržišta automobila do 2030. godine. U isto vrijeme, tržišni udio evropskih automobila u Kini je smanjen.

Dok Evropljani zaostaju, Kinezi koračaju krupnim koracima ka elektrifikaciji. Država daje subvencije lokalnim proizvođačima električnih automobila, a oni proizvode više automobila nego što mogu da prodaju na lokalnom tržištu.

Višak stiže i u druga područja svijeta, uključujući i Evropu. Naravno, po nižoj cijeni od modela evropskih marki. Sve skupa remeti planove prodaje evropskih modela, a Evropska komisija najavljuje podizanje carinske stope na uvoz kineskih automobila od jeseni kako bi zaštitila domaće brendove.

Prema nedavnoj studiji koju su provela italijanska nacionalna automobilska udruženja Aniasa i Bain&Company, kineski automobili će do 2030. godine predstavljati sedam posto evropskog tržišta automobila. Kineske marke trenutno zauzimaju 2,5 posto tržišnog udjela u Evropi.

To će imati veći uticaj u zemljama poput Njemačke, Francuske, Italije, Velike Britanije i Španije, s obzirom da su one među najvećim uvoznicima automobila na Starom kontinentu. Takođe, Kinezi najavljuju gradnju evropskih tvornica što će im olakšati poslovanje i ujedno povećanje prodaje.

U međuvremenu, najviši organi Evropske unije insistiraju na uvođenju viših carina na automobile proizvedene u Kini. Međutim, proizvođači koji zavise od prodaje u Kini i čija prodaja pada na tamošnjem tržištu, poput Mercedesa i BMW-a, protive se ovoj odluci.

Njemački brendovi, koji imaju fabrike u Kini, smatraju da bi EU trebala da snizi tarife na električne automobile iz te azijske zemlje, a ne da ih povećava. Veći uvozni porezi bi usporili tranziciju Evrope na automobile s nultom emisijom, tvrde oni. Međutim, Evropa je na raskrsnici i još uvijek neodlučno "duma" da li krenuti putem čiste elektrifikacije ili kupcima ostaviti izbor, što se trenutno čini najrealnijim scenarijem ako će slušati glas tržišta.