MG pola decenije ispred rivala: Kinezi najavljuju dolazak čvrstih baterija već od iduće godine
Automobilska industrija je fokusirana na razvoj nekoliko različitih tehnologija baterija, s jasnim ciljem smanjenja troškova i postizanja veće autonomije u električnim automobilima, a da to ne znači nužno da će baterije biti veće, teže i skuplje.
U tom smislu, napredne čvrste baterije predstavljaju najbolju priliku da se to postigne srednjoročno i dugoročno. Brendovi poput Toyote, Volkswagena i Nissana zauzeti su svojim projektima sa ovom vrstom baterija, a sve upućuje na to da neće biti spremni barem do 2028. godine.
Međutim, tempo u Kini je vrlo različit, a tehnologija elektrifikacije tamo napreduje mnogo brže. Znali smo da će SAIC, kineski gigant koji uključuje poznati brend MG, biti jedan od prvih koji će lansirati svoje "solid-state" baterije na tržište.
Jedan od njihovih rukovodilaca, tokom sajma automobila u Čengduu, plasirao je "bombu" da će u narednih 12 mjeseci, jedan serijski model MG-a biti opremljen ovom naprednom baterijskom tehnologijom.
MG je ispred konkurencije
Yu Jingmin, izvršni potpredsjednik SAIC-ovih operacija putničkih vozila, otkrio je da su MG (i ostali brendovi grupe) gotovo spremni za instalaciju i upotrebu čvrstih baterija.
Bez navođenja koji je konkretno MG model u pitanju, kineski brend će u svoje električne automobile početi instalirati ove revolucionarne baterije u narednih 12 mjeseci. Očekuje se da će prvi biti predstavljen tokom drugog kvartala 2025. godine, što je više od godinu dana ispred roka koji je prethodno postavila azijska kompanija.
IM Motor, jedan od SAIC-ovih novih brendova za koji se očekuje da uskoro stigne u Evropu, bio je prvi koji je pokazao za šta je sposobna solid-state baterija kineskog giganta. Njihov prototip L6 limuzine, opremljen "Lightyear" baterijom, nudi gustoću energije od 368 Wh/kg, više nego dvostruko od trenutnog LFP-a. Zahvaljujući kapacitetu od 133 kWh, autonomija koju je ostvario L6 bila je zavidnih 1.083 km prema CLTC ciklusu.
Koje su prednosti čvrste baterije?
Kao što smo rekli, baterije s ovom vrstom tehnologije nude veću gustoću energije, što se također prevodi u veću autonomiju. To su sigurnije baterije, posebno kada se pune, a omogućavaju mnogo veće brzine i imaju duži vijek trajanja.
U slučaju SAIC-ove baterije, koju je razvio sa svojim partnerom QinTao Energy, s udjelom tekućine od 5 posto, do 400 kilometara autonomije može se "povratiti" za samo 12 minuta provedenih na punjaču velike snage, zahvaljujući također 800-voltnoj arhitekturi.
Veliki početni problem s kojim se suočavaju menadžeri i inžinjeri su troškovi. Dok se ne postigne masovna proizvodnja ove vrste baterija, visoki troškovi će primorati proizvođače električnih automobila da svojim kupcima ponude mogućnost iznajmljivanja baterija, baš kao što NIO već radi sa svojim polučvrstim baterijama u Kini.
MG nije dao detalje o tome kako će se ovo implementirati u Evropi od 2025. godine, iako iz SAIC-a kažu da će dugoročno uštede biti i do 30 posto u poređenju s trenutnim LFP baterijama.