Savjeti za vozače
231

Nedaće 1.5 HDi dizelaša u dva čina: Nakon muka s lancem, stižu problemi sa AdBlue sistemom

A. M.
Hiljade vlasnika polovnih Peugeota i Citroena doživjeli su fijasko s pogonskim lancem na štedljivom 1.5 BlueHDi dizelašu novije proizvodnje. Novi izvještaji navode da vlasnici vozila s ovim motorom sada "kubure" s novim problemom vezanim za AdBlue sistem.

Tragom problema s tankim lancem od 7 milimetara, koji pogoni bregasta vratila na 1.5 BlueHDi dizelašu, prije nego što smo "naletili" na nedaće koje su zadesile vozače u Belgiji i Francuskoj na istom motoru, ali sa AdBlue sistemom, zapitali smo dvije stvari.

Prva, do koje godine bi bilo poželjno temeljitije provjeriti polovne PSA/Stellantisove aute s navedenim motorom i druga, šta je s Fordovim modelima poput Focusa, Kuge ili C-Maxa, koji u suštini koriste isti blok i "isti" razvod?

Na forumima širom Evrope može se naći na stotine iskustava gdje se vlasnici žale da je pogonski lanac znao pući i na manjim kilometražama ispod 100.000 km, a nisu bili sretni ni oni kojima se to desilo na tipa 150.000 kilometara. Iako su vozila u garanciji vlasici se žale da su prolazili s maksimalno 50 posto pokrivenim troškom od strane ovlaštenog servisa ili čak nikako, iako postoji interni dokument koji ukazuje na grešku u konstrukciji ovih komponenti.

Pucanje lanca je samo dio slagalice, koje bi zavisno od slučaja do slučaja znalo uključiti i oštećenje dekla i opruga i samih ventila, koji ruku na srce sa debljnom od 5,5 milimetara ne ulijevaju veliko povjerenje u trajnost ovog popularnog dizela.

Kako prepoznati tanji, a kako deblji i modifikovani lanac?

Bilo kako bilo, u TecDoc katalogu naišli smo na vrijedan podatak, pogotovo za kupce polovnih vozila. Tanki lanac od 7 mm i sa 44 karike se ugrađivao do kraja 2022. godine, iako su se problemi počeli javljati mnogo prije. Ojačani i kraći lanac od 8 mm i 42 karike naći ćete na Peugeot, Citroen, DS, Opel, Toyota i Ford vozilima tek od 2023. godine.

S obzirom na dugogodišnju saradnju s PSA/Stellantis grupom, Ford koristi isti blok sa oko 80 posto jednakih pokretnih dijelova. Međutim, kod Forda postoje male razlike na ovom "hardveru" koje evidentno čine pogonski lanac izdržljivijim, iako je u pitanju identičan dio kao kod Peugeot i Citroen vozila.

Naime, bregasta vratila nisu ista, a ventili su blago veći. Dakle, Ford je opet napravio temeljitiju analizu, bolje testirao i na kraju konstruisao robusnije komponente seta lanca, koji bez obzira na debljinu, u praksi djeluje izdržljiviji. Vlasnici Fordovih modela sa 1.5 TDCi dizelom od 2018. godine su stoga mirniji po tom pitanju.

Foto: DR
Foto: DR

Kupujete li polovno vozilo neke od Stellantis marke obratite pažnju na sljedeće. U nedostatku preciznog datuma proizvodnje, ako na poklopcu bregastih vratila zateknete referentni broj dijela: 9812647280 i "ravni" dizajn poklopca bregastih ispod kojih su zupčanici s lancem, to znači da vozilo posjeduje stari i tanji lanac od 7 mm. Deblji, 8-milimetarski i ujedno modifikovani set lanca s poboljšanim zatezačem i unaprijeđenim izduvnim ventilima ima sljedeću referencu: 9830580480, a fizički ima ispupčen dizajn poklopca bregastih vratila.

Nove muke s AdBlue sistemom

Neophodan proizvod u dizel automobilima nove generacije, AdBlue otopina, za neke vozače je postao prava noćna mora, pišu francuski novinari L`Argusa, napominjući da su pojedini kupci Stellantis brendova, posebno Citroena, Opela i Peugeota, morali da plate iznose između 300 i 4.000 eura za popravku njihovih automobila.

AdBlue otopina uree, sastavljena od 67,5 posto dejonizirane vode i 32,5 posto uree koja se skladišti u malom rezervoaru dizel automobila kako bi se ubrizgala u izduvni sistem kako bi se smanjile štetne emisije azotnih oksida. Ukratko, AdBlue smanjuje dušikov oksid koji emituje vozilo tako što ga razlaže na bezopasni dušik i vodenu paru.

Samo u Belgiji više od 3.000 vlasnika navedenih marki vozila podnijelo je žalbe, navodi belgijska televizija RTBF u svom izvještaju.

Naime, vlasnici su prijavili problem s lampicom koja se pali da ih upozori da će im se AdBlue rezervoar isprazniti. Kao rezultat toga, automobil se ne može pokrenuti čak i ako rezervoar uopšte nije prazan. Klijenti potom odlaze u servis, gdje im se vrši popravka, počevši od zamjene AdBlue sistema, koji košta oko 1.200 eura, a može biti i skuplji. Sve to naravno plaća vlasnik vozila o svom trošku, jer kvar ne pokriva proizvođač, napominju novinari RTBF.

Selektivno pokriven trošak popravke

Peugeot i Citroen ostaju dva brenda koja su najviše pogođena u Francuskoj. Ovaj fenomen nije ograničen samo na francusko tržište, već je prikupljeno više od 4.500 žalbi iz cijele Evrope, posebno iz Belgije, ali i iz Španije i Italije. Organizacija UFC-Que Choisir se stoga pridružila drugim evropskim udruženjima, uključujući laboratorije za testiranje, i upozorila Evropsku komisiju tražeći reakciju.

U izvještaju se navodi da su žalbe dale rezultate samo u Italiji. Tamo Stellantis nudi 100 posto pokriće popravke za kvarove AdBlue rezervoara na vozilima starim do pet godina, kao i popravke modula AdBlue pumpe do granice kilometraže od 150.000 km. Nažalost, iznosi koje Stellantis pokriva striktno su vezani za potrebne dijelove, a ne za rad koji su kupci također prisiljeni plaćati.

Vlasnici vozila su ogorčeni, jer smatraju da se radi o nedostatku usklađenosti, za čije je otklanjanje odgovoran proizvođač. Pored zakonskog garantnog roka proizvođača oni smatraju da treba postojati i garancija na skrivene nedostatke i neusklađenosti. Sve što potrošač, koji se suočava s problemima, može da učini jeste da reaguje u razumnom roku i to dijelom "drži vodu" u razvijenom svijetu.

Zato prije kupovine polovnog vozila otvorite "četiri" oka i ozbiljno shvatite pregled. Auti su postali prekomplikovani i rizike treba smanjiti što je više moguće. To nam na kraju jedino preostaje, jer ne postoji idealan polovnjak.