Nedaće 1.5 HDi dizelaša u dva čina: Nakon muka s lancem, stižu problemi sa AdBlue sistemom
Tragom problema s tankim lancem od 7 milimetara, koji pogoni bregasta vratila na 1.5 BlueHDi dizelašu, prije nego što smo "naletili" na nedaće koje su zadesile vozače u Belgiji i Francuskoj na istom motoru, ali sa AdBlue sistemom, zapitali smo dvije stvari.
Prva, do koje godine bi bilo poželjno temeljitije provjeriti polovne PSA/Stellantisove aute s navedenim motorom i druga, šta je s Fordovim modelima poput Focusa, Kuge ili C-Maxa, koji u suštini koriste isti blok i "isti" razvod?
Na forumima širom Evrope može se naći na stotine iskustava gdje se vlasnici žale da je pogonski lanac znao pući i na manjim kilometražama ispod 100.000 km, a nisu bili sretni ni oni kojima se to desilo na tipa 150.000 kilometara. Iako su vozila u garanciji vlasici se žale da su prolazili s maksimalno 50 posto pokrivenim troškom od strane ovlaštenog servisa ili čak nikako, iako postoji interni dokument koji ukazuje na grešku u konstrukciji ovih komponenti.
Pucanje lanca je samo dio slagalice, koje bi zavisno od slučaja do slučaja znalo uključiti i oštećenje dekla i opruga i samih ventila, koji ruku na srce sa debljnom od 5,5 milimetara ne ulijevaju veliko povjerenje u trajnost ovog popularnog dizela.
Kako prepoznati tanji, a kako deblji i modifikovani lanac?
Bilo kako bilo, u TecDoc katalogu naišli smo na vrijedan podatak, pogotovo za kupce polovnih vozila. Tanki lanac od 7 mm i sa 44 karike se ugrađivao do kraja 2022. godine, iako su se problemi počeli javljati mnogo prije. Ojačani i kraći lanac od 8 mm i 42 karike naći ćete na Peugeot, Citroen, DS, Opel, Toyota i Ford vozilima tek od 2023. godine.
S obzirom na dugogodišnju saradnju s PSA/Stellantis grupom, Ford koristi isti blok sa oko 80 posto jednakih pokretnih dijelova. Međutim, kod Forda postoje male razlike na ovom "hardveru" koje evidentno čine pogonski lanac izdržljivijim, iako je u pitanju identičan dio kao kod Peugeot i Citroen vozila.
Naime, bregasta vratila nisu ista, a ventili su blago veći. Dakle, Ford je opet napravio temeljitiju analizu, bolje testirao i na kraju konstruisao robusnije komponente seta lanca, koji bez obzira na debljinu, u praksi djeluje izdržljiviji. Vlasnici Fordovih modela sa 1.5 TDCi dizelom od 2018. godine su stoga mirniji po tom pitanju.
Kupujete li polovno vozilo neke od Stellantis marke obratite pažnju na sljedeće. U nedostatku preciznog datuma proizvodnje, ako na poklopcu bregastih vratila zateknete referentni broj dijela: 9812647280 i "ravni" dizajn poklopca bregastih ispod kojih su zupčanici s lancem, to znači da vozilo posjeduje stari i tanji lanac od 7 mm. Deblji, 8-milimetarski i ujedno modifikovani set lanca s poboljšanim zatezačem i unaprijeđenim izduvnim ventilima ima sljedeću referencu: 9830580480, a fizički ima ispupčen dizajn poklopca bregastih vratila.
Nove muke s AdBlue sistemom
Neophodan proizvod u dizel automobilima nove generacije, AdBlue otopina, za neke vozače je postao prava noćna mora, pišu francuski novinari L`Argusa, napominjući da su pojedini kupci Stellantis brendova, posebno Citroena, Opela i Peugeota, morali da plate iznose između 300 i 4.000 eura za popravku njihovih automobila.
AdBlue otopina uree, sastavljena od 67,5 posto dejonizirane vode i 32,5 posto uree koja se skladišti u malom rezervoaru dizel automobila kako bi se ubrizgala u izduvni sistem kako bi se smanjile štetne emisije azotnih oksida. Ukratko, AdBlue smanjuje dušikov oksid koji emituje vozilo tako što ga razlaže na bezopasni dušik i vodenu paru.
Samo u Belgiji više od 3.000 vlasnika navedenih marki vozila podnijelo je žalbe, navodi belgijska televizija RTBF u svom izvještaju.
Naime, vlasnici su prijavili problem s lampicom koja se pali da ih upozori da će im se AdBlue rezervoar isprazniti. Kao rezultat toga, automobil se ne može pokrenuti čak i ako rezervoar uopšte nije prazan. Klijenti potom odlaze u servis, gdje im se vrši popravka, počevši od zamjene AdBlue sistema, koji košta oko 1.200 eura, a može biti i skuplji. Sve to naravno plaća vlasnik vozila o svom trošku, jer kvar ne pokriva proizvođač, napominju novinari RTBF.
Selektivno pokriven trošak popravke
Peugeot i Citroen ostaju dva brenda koja su najviše pogođena u Francuskoj. Ovaj fenomen nije ograničen samo na francusko tržište, već je prikupljeno više od 4.500 žalbi iz cijele Evrope, posebno iz Belgije, ali i iz Španije i Italije. Organizacija UFC-Que Choisir se stoga pridružila drugim evropskim udruženjima, uključujući laboratorije za testiranje, i upozorila Evropsku komisiju tražeći reakciju.
U izvještaju se navodi da su žalbe dale rezultate samo u Italiji. Tamo Stellantis nudi 100 posto pokriće popravke za kvarove AdBlue rezervoara na vozilima starim do pet godina, kao i popravke modula AdBlue pumpe do granice kilometraže od 150.000 km. Nažalost, iznosi koje Stellantis pokriva striktno su vezani za potrebne dijelove, a ne za rad koji su kupci također prisiljeni plaćati.
Vlasnici vozila su ogorčeni, jer smatraju da se radi o nedostatku usklađenosti, za čije je otklanjanje odgovoran proizvođač. Pored zakonskog garantnog roka proizvođača oni smatraju da treba postojati i garancija na skrivene nedostatke i neusklađenosti. Sve što potrošač, koji se suočava s problemima, može da učini jeste da reaguje u razumnom roku i to dijelom "drži vodu" u razvijenom svijetu.
Zato prije kupovine polovnog vozila otvorite "četiri" oka i ozbiljno shvatite pregled. Auti su postali prekomplikovani i rizike treba smanjiti što je više moguće. To nam na kraju jedino preostaje, jer ne postoji idealan polovnjak.