Nedavno je njemački ustavni sud odlučio da izvršna vlast više ne može računati na 60 milijardi eura, niti ih može prenijeti u novu fiskalnu godinu, iako su u pitanju nepotrošena sredstva namijenjena pandemiji Covid-19. Sredstva su bila osigurana u državnom budžetu na inicijativu Zelene stranke, a vlada je kroz subvencije od 2016. vratila kupcima oko 10 milijardi eura.
Kako bi mogla usvojiti novi budžet, Njemačka je morala revidirati neke programe, a jedan od njih je onaj koji imaj za cilj ubrzati prelazak na elektrifikaciju. U tom kontekstu, program subvencija za kupovinu električnih vozila završava se ranije od predviđenog. Naime, ova državna pomoć je prema prvobitnom projektu trebala biti dodijeljena do kraja 2024. godine.
Novac će dobiti samo oni koji su se već prijavili za grantove. Suprotno od toga, novi kandidati koji budu aplicirali za ovaj zeleni bonus neće biti prihvaćeni. Prema zvaničnim statistikama, krajem aprila u Nemačkoj je na putevima bilo oko 1,2 miliona čisto električnih vozila. Do 2030. ova cifra bi trebala biti 15 miliona.
Ipak, tržište uopšte ne bilježi očekivani rast prodaje baterijskih vozila. Naime, visoke cijene, ograničen domet i nedostatak stanica za punjenje, posebno u ruralnim područjima, smatraju se glavnim razlozima zbog kojih prodaja električnih vozila pada na najvećem evropskom tržištu.