Najmanje dugoprugaša
47

Njemački ADAC testirao više od 80 električnih auta, samo 13 ih je "potpuno" pogodno za dalja putovanja

A. M.
Photo: Authors' Union Mobility/ADAC/Ralph Wagner
Photo: Authors' Union Mobility/ADAC/Ralph Wagner
Nedovoljno velika autonomija i dalje se često navodi kao glavni nedostatak električnih automobila. ADAC je realizovao novi test u kojem je analizirao više od 80 električnih vozila kako bi utvrdio koja od njih su pogodna za dalja putovanja.
Za krajnju ocjenu, njemački autoklub je kao osnovu koristio parametre utvrđene u svom ustaljenom ekotestu. Mjerenje se vrši s baterijom napunjenom na 90 posto, pošto većina vlasnika u većini slučajeva na put kreće s odstupanjem do 10 posto. Ukupni test uključuje dodatnu autonomiju koja se može ostvariti nakon punjenja na brzom punjaču tokom 20-minutne pauze u idealnim uslovima.

U ADAC-ovom mjerenju prednjačio je Hyundai Ioniq 6 s baterijom od 77,4 kWh i pogonom na zadnje točkove, koji je postigao ukupan domet od 931 kilometar s jednim zaustavljanjem i dodatnim kratkim punjenjem. Lucid Air se "zaustavio" nakon 859 kilometara, BMW iX je prešao 835 kilometara, Mercedes EQS - 825 kilometara, EQE SUV - 806 kilometara kao i Polestar 2 - 801 kilometar. Dakle, ovo su električni modeli koji postižu autonomiju veću od 800 kilometara sa specifikacijama baterije i pogona predviđenim za duge distance.

Međutim, Nijemci su u prvoj kategoriji, tražili vozila koja mogu preći put od preko 750 kilometara s jednim zaustavljanjem i dodatnim punjenjem kao "potpuno pogodna za velike udaljenosti". Na njihovom testu s više od 80 vozila, njih samo 13 je postiglo taj rezultat, uključujući i šest navedenih vozila, koja prelaze 800 i više kilometara.

Druga kategorija su vozila s dometom između 500 i 750 kilometara, a takva su ocijenjena kao vozila "pogodna" za velike udaljenosti ili vozila pogodna za velike udaljenosti s nešto dužim vremenom punjenja. U toj kategoriji je bilo najviše vozila, čak 42.

Njemački autoklub kategoriše i vozila koja su "uslovno" (autonomija 400-500 km) pogodna za veliku kilometražu, a takvih je na testu bilo 14. Međutim, zadnja kategorija su vozila neadekvatna za dalja putovanja (domet manji od 400 km), a tu se na dnu liste našao Fiat 500e s manjom baterijom od 23,8 kWh, koja je na testu omogućila domet od tek 233 kilometra uprkos dodatnom punjenju.

Prilikom kupovine električnog automobila ADAC preporučuje kupcima da obrate pažnju ne samo na veličinu baterije, već i na potrošnju energije i vrijeme punjenja. Osim toga, vozilo bi trebalo da nudi kondicioniranje baterije ako je moguće, a idealno bi bilo automatski preko navigacijskog sistema i ručno aktivirano. Baterija na "pravoj" temperaturi ključna je za brzo punjenje u hladnim uslovima kako bi se postigle najveće moguće performanse punjenja.