Njemački političari ukazuju na fundamentalni problem o zabrani SUS motora od 2035. godine
Iako je regulacija o potpunoj zabrani prodaje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem nakon 2035. godine već prošla konačno odobrenje Evropskog parlamenta, o njenoj izvodljivosti se i dalje žestoko raspravlja.
Paradoksalno, jedan od najglasnijih protivnika ovoj regulativi je Njemačka, koja nimalo ne stoji loše na polju elektromobilnosti i koja se može se pohvaliti drugom najnaprednijom infrastrukturom za punjenje u Evropskoj uniji. Njemačka, kao najveće automobilsko tržište u Evropi ujedno je na prvom mjestu po broju prodatih električnih automobila.
Vodu je nedavno uzburkao predsjednik tradicionalne političke stranke CDU, koja u koaliciji sa CSU predstavlja najveće opoziciono tijelo u Bundestagu, ustvari u donjem domu parlamenta. Friedrich Merz je na predizbornoj manifestaciji bio je izričit.
"Zabrana motora s unutrašnjim sagorijevanjem mora biti ukinuta što je prije moguće, jer danas ne možemo znati kakva se mobilnost može razvijati u budućnosti u zaista ekološki neutralnom i klimatskom okruženju."
Svoje viđenje dao je i Robert Habeck iz Zelene stranke, koji je trenutno obnaša poziciju njemačkog ministra ekonomije.
"Obojica imamo zajedničku stvar - nemamo pojma o tehnologiji. On nema, a nemam ni ja. Stoga se danas ne smijemo usuditi da odlučujemo koje će tehnologije biti prave za 10, 15 ili 20 godina za održavanje prosperiteta i adekvatnu zaštitu klime."
Na taj način, naravno, nailazi se na minimalnu fleksibilnost ove regulative, koja suštinski destimuliše istraživanje drugih mogućnosti i koja konstatno unaprijeđuje jednu tehnologiju, čiji uticaj još uvijek nije u potpunosti mapiran.
"Najbrži način da ovu zemlju učinite klimatski neutralnom je da se sve odmah zatvori. Onda ćemo sutra biti klimatski neutralni, ali koga je zaista briga", dodao je Habeck.