Između dvije vatre
2

Novi Fiat 500 stiže na jesen i već ima dva problema, jedan je kanibalizam, a drugi visoka cijena

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Izostanak "običnog" Fiata 500 jako pogađa Fiat. Model čija proizvodnja je zaustavljena nakon 17 godina trebao bi dobiti nasljednika već ove jeseni, ali već se naziru dva potencijalna problema, jedan u vidu Grande Pande, a drugi u visokoj cijeni.
U sjeni preporoda Lancije i jačanja Alfa Romea, svi su zaboravili malog Fiću koji je 17 godina donosio profit. Njegov povratak svi čekaju s nestrpljenjem, jer njegov električni pandan stvara velike troškove, jer, niti ide s proizvodnjom, niti s prodajom.

Praznina koju je ostavio Fiat 500 je prevelika i Pandina je ne može sama popuniti. Iako je Pandina trenutno najjeftiniji model italijanskog brenda, ona je istovremeno i prava "zakrpa", jer je opterećena godinama.

Grande Panda kasni

Međutim, povratak hibridnog Fiata 500 Italijani će biti primorani učiniti fleksibilnijim. Fiat istovremeno s kašnjenjem čeka lansiranje nove Grande Pande u svim evropskim zemljama, strategije koju provodi u "mraku" i koja samo produžava agoniju brenda.

Ako se zvijezde poslože, nova Panda bi trebala širom EU stići prije marta, a knjige narudžbi su već otvorene, jer u novembru stiže novi Fiat 500 Torino. Kultni talijanski gradski automobil će čim prije morati kompenzirati neprodate količine električnog 500 i povratiti ugled koji je imao benzinac do proljeća prošle godine. Ipak, Italijani griješe s forsiranjem Fiće, jer će to ometati dobre komercijalne performanse koje nova Panda može ponuditi svojim retro dizajnom i niskom cijenom.

Problem bi mogla biti cijena

Međutim, sve će biti lako rješivo ako cijena bude pristupačna. Italijani su bili primorani da rekonstruiše platformu električnog 500 kako bi se u prethodno ispražnjeni prednji prostor ugradio motor s unutrašnjim sagorijevanjem i hibridni sistem, a to za sobom povlači i dodatne troškove koji se, logično, odražavaju na prodajnu cijeni. Ali ne samo to, Grande Panda je i rival u istom domu, i oboje igraju na kartu retro dizajna.

Najjeftiniji 500 Electric u Italiji košta 29.500 eura bez eko bonusa, pa bi Italijani morali da spuste ovu cifru na nestvarnih i dalje previsokih 20.000 eura - za najjeftiniji hibrid - da bi bili konkurentni. Uz sve to trebaju zadržati razliku u odnosu na mehanički jednaku novu Pandu, od bar 3.000 eura. Kanibalski efekat je zagarantovan, a 500 Ibrida će biti uspješan samo među onima koji obožavaju stil malog šarmera.