Novi SUV-ovi u prosjeku zagađuju više nego konvencionalni auti stari 10 godina
Ranije istraživanje u Velikoj Britaniji otkrilo je da je 75% novih SUV vozila registrovano na ljude koji žive u urbanim sredinama, što sugeriše da se ova vozila ne kupuju iz nužde. Ovo nije nova pojava u zemlji, jer su Britanci čak smislili naziv kojim zanimljivo opisuju skupe SUV-ove koji se uglavnom nikada ne spuštaju s asfaltiranih puteva - Chelsea Tractors (bogata londonska četvrt).
Ukratko, studija tvrdi da veći dio stanovništva koje kupuje novi automobil, kupuje prevashodno velike terence više nego ikada prije, a riječ je o vozilima koja su daleko teža od klasičnih limuzina, hatchback-ova ili karavana koja su kupci ranije kupovali. Zbog SUV vozila, dešava se da novi automobil u prosjeku zagađuje više nego prosječan automobil star 10 godina.
SUV vozila zahtijevaju mnogo više sirovina za proizvodnju i skuplji su za posjedovanje i održavanje, a to je s druge strane čisto rasipništvo ako se ova vozila koriste samo za odlazak u solarij, smatraju stručnjaci. Ljudi masovno kupuju Land Rover Defender, iako bi VW Golf bolje odgovarao njihovim potrebama i bio ‘’zahvalniji’’ prema planeti.
Iako se može smatrati da električna vozila proizvode nultu emisiju iz nepostojeće ispušne cijevi, ona su i dalje zahtijevaju mnogo više resursa, te su mnogo teža od konvencionalnih vozila. Kao što su istakli iz Grupacije Stellantis, teški automobili nemaju smisla u industriji koja pokušava unaprijediti održivost. A tu su i negativni efekti. Parkirališta su u opasnosti od urušavanja zbog težine gromada za koja nisu projektovani, a učesnici u saobraćaju su u većem riziku od povreda ili smrtnih ishoda, navodi IIHS.
Ovakve studije viđamo svake godine od nastanka modernih SUV-ova, a njihovi rezultati iz godine u godinu postaju sve tmurniji. Ali sve dok svijet nastavlja da povezuje veličinu sa statusom, problem zagađenja će se samo pogoršavati. Prema Međunarodnoj agenciji za energiju, ove godine SUV vozila su već na globalnom nivou proizvela onoliku kolčinu emisiju štetnih gasova koliko Njemačka i Britanija proizvedu ukupno CO2 zajedno kao dva najveća evropska tržišta.