Nakon 40 godina
69

Okončana evropska proizvodnja VW Pola, špansku tvornicu čeka prelazak na električne modele

A. M.
S montažom posljednjeg Pola, 40 godina nakon početka proizvodnje u španskoj tvornici Navarra u Pamploni, prestaje evropska proizvodnja Volkswagenovog bestsellera. Budućnost tvornice je u proizvodnji dva nova EV modela, a Polo seli u Južnu Afriku, odakle će još neko vrijeme stizati na Stari kontinent.

Ima više i manje bolnih rastanaka, a ovaj je jedan od većih za Špance i Volkswagen. Prvi VW Polo proizveden u Španiji napustio je Volkswagenovu proizvodnu traku u Navarri. 20. marta 1984. godine, a sada, nakon nešto više od 40 godina i 8.422.161 proizvedenog primjerka, tvornica se oprašta od legendarnog njemačkog bestsellera.

Posljednji Polo proizveden u Španiji bio je plavo obojeni model s 1.0 TSI motorom od 95 KS, ručnim mjenjačem s pet stepeni prenosa i opremom Life koji će ostati u Španiji. Preostali modeli, koji će se dalje sklapati u Navarri su SUV derivati Pola, manji i stariji T-Cross i veći i noviji Taigo, jedini modeli koje marka proizvodi u ovoj zemlji.

No, sve će se promijeniti za par godina, budući da se očekuje da će se od 2026. godine u tvornici proizvoditi dva nova pristupačna električna automobila koje Volkswagen koncern planira lansirati. Bit će to Volkswagen ID.2 X i Škoda Epiq, dva mala SUV modela iz B segmenta, temeljena na platformi MEB Entry, a mjerit će u dužinu oko 4,10 metara.

Ovo ne znači potpuni kraj za Polo, jer će popularni mali Nijemac i dalje prodavati u Evropi u sljedećih nekoliko godina. No, neće više dolaziti iz Španije, već iz Kariege (Južna Afrika), gdje je proizvodnja modela preseljena.

Kontinuitet legendarnog Pola, koji je na tržištu od 1975. godine kroz sedam "plodnih" generacija, u posljednje je vrijeme doveden u pitanje. Prije svega zbog dvojbi koje je model izazvao u pogledu mogućnosti adaptacije strožijoj Euro 7 normi. Međutim, implementacija najnovijeg emisionog standarda do 2030. godine dala je Polu malo prostora za disanje, koji će biti minimalno ažuriran tokom sljedećih nekoliko godina, dok ga konačno ne zamijeni električni model.

Njegova "prirodna" zamjena bit će budući ID.2 koji će se proizvoditi u španskoj tvornici u Martorellu, ali koji će biti predstavljen tek na sljedećem sajmu automobila u Minhenu u jesen 2025. godine. Njegova SUV verzija, kao što smo rekli, će se proizvoditi u Navarri, koja će se proći unutrašnju transformaciju kako bi se prilagodila ovim novim malim električnim automobilima.

S tim u vezi, španska tvornica, jedno od budućih središta električnih automobila koncerna Volkswagen, dobit će investiciju veću od milijarde eura za ovu transformaciju. Međutim, radnici i sindikati već neko vrijeme izražavaju zabrinutost zbog praznine koja ostaje nakon prestanka proizvodnje Pola. Naime, budući da će novi električni modeli na proizvodnu liniju dospjeti za nepune dvije godine, Španci očekuju pad proizvodnje u sljedećih 18 mjeseci. Interne prognoze pokazuju da će tvornica ove godine proizvesti 250.000 automobila i tek 150.000 jedinica u 2025. godini.