Danas u Kini egzistira oko 170 različitih automobilskih marki automobila i njihov rast i razvoj napreduje nevjerovatnom brzinom. Ponuda je velika kao i potražnja na lokalnom tržištu gdje se na svakih 1000 stanovnika proda samo 17,5 novih vozila.
Unatoč svojoj veličini, Kina je još uvijek mala u usporedbi s omjerom nova vozila/populacija prema onome šta se dešava na Zapadu, gdje su Sjedinjene Američke Države među vodećima s 40,6, a Zapadna Europa s 24,4 vozila na hiljadu stanovnika. Kineska proizvodnja je golema, ali nema sva globalni potencijal. Ipak, za ovih pet brendova se vjeruje da se mogu lako etablirati u Europi i ostatku svijeta.
No, uprkos potencijalu, ovi se brendovi suočavaju s najvećim izazovom: lošom reputacijom kineskih proizvoda na zapadu, koju su stekli plagijatorski poluproizvodi prije 15-20 godina. Međutim, Kinezi su spremni potrošiti zadnji ''juan'' da to isprave. Neki od njih su na pravom putu, a samo je pitanje vremena kad će postati ono što su danas renomirani europski, japanski ili korejski brendovi.
MG – Trenutno jedini prisutan u BiH
To je već sada najglobalniji automobilski brend, čak i ako nije službeno kineski. MG je brend britanskog porijekla koji je u automobilskoj industriji već gotovo 100 godina, ali pod kineskom kontrolom od 2006. Koropracija SAIC je trenutni vlasnik i zaslužan je za brzo širenje. Zapravo, prodaja MG-a skočila je s 3.500 jedinica u 2013. na oko 450.000 jedinica prošle godine.
U 2022. MG je bio najpopularniji "domaći" brend van Kine. Njegov potencijal temelji se na sposobnosti proizvodnje atraktivnih i visoko konkurentnih električnih automobila za široke narodne mase razvijenih ekonomija, ali i za tržišta u razvoju. MG je bio četvrti najprodavaniji brend u Europi u prvoj polovini 2023. kada su u pitanju električna vozila i daleko ispred drugih velikih mainstream brendova kao što su Renault, Peugeot ili Hyundai.
BYD – Nevjerovatan potencijal i rast
BYD je još uvijek mali u Europi, ali je stekao popularnost u drugim regijama. Jedna je od najbrže rastućih marki na svijetu, zahvaljujući širokoj ponudi plug-in hibridnih i potpuno električnih automobila.
Njegovo je pozicioniranje negdje između ''narodnih'' i premium segmenta, tako da se može probiti u regije poput Latinske Amerike, Bliskog istoka i jugoistočne Azije, gdje svako ne može priuštiti premium električni automobil. BYD je od januara 2022. do danas izbacio šest novih modela i konstatno raste.
Recenzije njhovog najpopularnijeg modela Seal su jako pozitivine, često bolje ocjenjenje od direktnog rivala Teslinog modela 3.
Geely/Zeekr – Gigant koji pametno koristi zapadne veze
Ovo je vjerovatno ''najzapadnija'' marka od svih kineskih brendova. Zahvaljujući snažnim vezama s drugim zapadnim proizvođačima koji su dio Geely grupe, poput Volva i Mercedesa, ovaj brend ima pristup konkurentnim platformama i tehnologijama koje su u skladu s europskim i sjevernoameričkim standardima.
Geely automobili u popularnim segmentima i Zeekr u premium segmentima mogu imati koristi od širokog spektra limuzina i SUV-ova koji se već dobro prodaju u pojedinim zemljama. Doduše, u Europi još nisu postigli uspjeh poput onog koji su ostvarili MG ili NIO.
NIO – Potpuno drugačija filozofija
Da nije bilo Tesle i njemačkih premium marki, NIO bi danas lako mogao biti veliki igrač u automobilskoj industriji. Međutim, ovo je jako ozbiljan proizvođač koji nosi naziv i "kineska Tesla", sa mnogo širim asortimanom proizvoda od američke kompanije.
Njihov potencijal leži u tehnologiji zamjene, a ne klasičnog punjenja baterija, te velikim softverskim mogućnostima. Međutim, kao premium marka, još uvijek nisu ostavrili globalni potencijal i još uvijek im treba vremena i rada da osvoje europske kupce. S obzirom da su potpisali ugovor o dobavljanju automobila za Oslo Taxi, koji u svojoj floti broji 13.000 vozila, ova marka je dobrom putu za postizanje značajnijeg uspjeha.
Baojun/Wuling – Jeftilen za široke narodne mase
Ova kompanija je otvoreno pozicionirana kao jeftina kineska marka automobila. čiji ulazni modeli u Kini se prodaju za oko 5.000 dolara. Oni su tipični jeftilen kakav je nekad u Europi bila Dacija u početku, zahvaljujući svojim jednostavnim proizvodima koji su, pored toga što su jeftini za kupovinu i održavanje, ipak djelimično i atraktivni.
Formula je jednostavna: ovi automobili koriste globalno poznatu marku svog partnera Chevroleta. Na taj način lakše i brže osvajaju tržišni udio u regijama kao što su Latinska Amerika, Bliski istok i Afrika. Iako njihova strategija ima pokriće na drugim tržištima u Europi će se Wuling teže probiti.