Tržište novih automobila
31

Strmoglavi pad prodaje novih automobila u septembru u BiH

A. M.
Foto: Klix.ba
Skoro 200 novih vozila manje registrovano je proteklog mjeseca u Bosni i Hercegovini u odnosu na septembar 2023. godine. Ogroman pad broja registracija od skoro 20 posto alarmira da se dešavaju promjene koje nas vraćaju u period prije pandemije kada su dominirali polovni automobili.

Treći mjesec zaredom bh. tržište bilježi pad broja registracija. Bilo je očekivano da će pad prodaje nastaviti i u septembru, ali ne s ovolikom razlikom.

Septembar je poslije januara (766 primjeraka) bio drugi najlošiji mjesec ove godine po broju registracija novih automobila. U devetom mjesecu ukupno je registrovano 785 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što je drastično manje od septembra 2023. godine kada je zabilježeno 980 registracija.

Broj dizelskih vozila (313 primjeraka – 39,8%) je ponovo nadmašio benzince (278 primjeraka – 35,4%), a nakon augusta i protekli mjesec je generisao povećan broj fizičkih kupaca (43,2%). Očigledno je da nije bilo tendera kao u prethodnom periodu, niti potrebe za nabavkom vozila rent-a-car agencija, dva uočljiva generatora prodaje u BiH.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Tržište tradicionalno kroje Škoda, Volkswagen, Toyota, Renault i Hyundai. Škoda je prošli mjesec ponovo izvukla najviše - 149 novih registracija, dok je Volkswagen bio drugi sa 101, a Toyota treća sa 70. Međutim, svi ovi brendovi, uključujući Renault i Hyundai su u prethodnim mjesecima su isporučivali mnogo više.

Također, do osmog mjeseca kupaca nije nedostajalo niti u salonima Dacije, Peugeota, Citroena, ali u augustu i posebno u septembru saloni ovih marki nisu bili očekivano posjećeni.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Drastičan pad prodaje ovih brendova, uključujući Seat koji je u septembru, jednako kao i mjesec prije, prodao tek četiri vozila, djeluje alarmantno i poražavajuće što je značajno utjecalo na krajnju brojku registrovanih vozila prošli mjesec.

Razloge treba tražiti u trendu poskupljenja automobila i sve manje prisutnih dizela u većim segmentima zbog ograničenja s emisijama CO2. Sve je manje automobila u popularnom SUV segmentu, koji se više ne prodaju s dizelima, već proizvođači nude kompenzaciju s hibridima koje je teže prodati, pogotovo nakon uskraćivanja poticaja za konvencionalne hibride.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Istovremeno, sve je manje automobila s osnovnom opremom, s obzirom da takvi modeli ne donose željenu maržu, a takvi primjerci su uglavnom generatori većeg volumena prodaje.

Evidentno je da na tržištu novih automobila lagano isplivava kriza, koju ćemo po svemu sudeći opet gasiti izborom polovnjaka čiji broj ponovo raste.