Opelova tvornica
0

Tehničko ažuriranje za DS 4: Iz Njemačke s ljubavlju, sada i s novim hibridnim sklopom

A. M.
Najnovija verzija pogonskog sklopa, koja se pridružila gami francuskog luksuznog kompakta, kombinujući najbolje iz svijeta benzina i dizela, već se proizvodi u Opelovim njemačkim pogonima u Rüsselsheimu. Problematični zupčasti remen u ulju je prošlost i za marku DS.

To da francuski DS 4 silazi s proizvodnih traka u Opelovoj glavnoj tvornici u Rüsselsheimu i nije neka novost, iako etiketu "Made in Germany" Francuzi objeručke prihvataju i sve vrijeme smatraju prednošću agresivno reklamirajući mjesto proizvodnje.

U Njemačkoj tvornici se od nedavno ugrađuje novi Stellantisov hibridni sklop s pogonskim lancem. To je ujedno još jedan marketinški alat za Francuze, jer su se konačno riješili nepouzdanog trocilindarskog bloka Pure Tech 130 sa spornim konceptom zupčastog remena potopljenog u ulju.

Iako je rođen kao alternativa njemačkim premium automobilima, taj izazov DS 4 još nije postigao. Sada se Francuzi nadaju da imaju adekvatnije oružje, koje kombinuje najbolje iz oba svijeta benzinaca i dizela, a s kojim će se adekvatnije suprotstaviti njemačkim rivalima. Daj Bože da su u pravu.

Novi DS 4 Hybrid je već u prodaji, iako će prvi primjerci stići u salone nakon ljeta. Riječ je o zanimljivoj opciji koja spaja sve prednosti benzinskih i dizel motora zahvaljujući Stellantisovoj hibridnoj tehnologiji. Blok 1,2-litarskog PureTech motora ostaje kao osnova, s tim da je remen sada zamijenjen pogonskim lancem. Novi sklop, umjesto 130 sada proizvodi maksimalnu snagu od 136 KS, a povezan je s električnim motorom od 28 KS, pohranjujući energiju od usporavanja i kočenja "termalnog" bloka u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 0,9 kWh.

Uprkos malom kapacitetu baterije, ovaj DS 4 iz mjesta starta u potpuno električnom režimu i može da pređe do nekoliko kilometara bez CO2 emisije, na primjer pri traženju parkinga u tržnom centru. Iz DS-a navode također da u idealnim uslovima novi hibrid štedi do 40 odsto goriva, čemu pomaže i njegov šestostepeni e-DCS6 automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom, bez prekida struje između brzina.

No, Francuzi se neće zaustaviti na ovome, jer DS potvrđuje dolazak električnog DS 4. Ista njemačka tvornica, koja dakle proizvodi DS 4 Hybrid, priprema se za proizvodnju ekološki neutralne verzije DS 4 E-Tense. Nije u pitanju plug-in hibrid, već čisto električni model, koji će se naći u prodaji u prvim mjesecima iduće godine.