Uz rame s najboljima
33

AUTO TEST / Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top

Piše: E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Mazda se ne može pohvaliti velikim brojem modela koje trenutno nudi, ali ono što proizvode definitivno spada među najbolje što nudi današnja autoindustrija. Posljednji u nizu čvrstih dokaza je novo izdanje modela CX-5.

Nakon prve generacije i njenog temeljno redizajniranog izdanja, Mazda je predstavila drugu generaciju odličnog SUV modela CX-5 s kojim su u japanskoj automobilskoj kompaniji čvrsto odlučili da ovaj put ne žele biti na korak do najboljih, pa je shodno takvoj odluci novi CX-5 napravljen na način na koji svoje SUV-ove ove kategorije prave u nekoliko evropskih (njemačkih) kompanija u kojima sebe i svoje automobile poslovično smatraju apsolutno nedodirljivim.

Vremena se mijenjaju. Po receptu "zamišljeno ostvareno“ Mazdin novi CX-5 sada nije samo odlična alternativa najboljima, jer jednostavno ni po čemu ne zaostaje iza "Deutschland über alles" ekipe. Bravo za posvećenu gospodu koja donosi izvršne odluke u dalekoj Hiroshimi.

Ono što smo skoro napisali za kompaktniji model CX-3 može se primijeniti i u slučaju nove "Petice". Tražili smo i nismo uspjeli pronaći nijedan detalj na savršeno skladnoj karoseriji koji je možda mogao biti i drugačiji. "Kodo“ princip u svom punom sjaju ovdje je možda najizraženiji dizajnerskim rješenjima koja krase prednji dio automobila koji je, istina, zasnovan na staroj (i poboljšanoj) platformi, ali je sada 10 milimetara duži i 35 milimetara niži u odnosu na prethodnika.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Nismo sigurni da li je u pitanju bila jasna namjera dizajnera u Mazdi, ali nas je prednji dio automobila, zaključno s kućištima LED svjetala, svo vrijeme asocirao na atraktivni konceptni sportski model RX-Vision s kojim će se Mazda, prije ili poslije, vratiti rotacionim motorima.

S "licem“ koje aroganciju s pokrićem definiše kao veoma afirmativnu osobinu u današnjem svijetu u kojem je mnogo veći problem arogancija bez pokrića, CX-5 nas je nekako (ničim izazvano) podsjetio da je Mazda i dalje jedini japanski proizvođač automobila koji je trijumfovao na bespoštednoj utrci 24 sata Le Mansa. U svemu tome smo, standardno, skroz zaboravili sve osobine (upotrebljivost na različitim podlogama, praktičnost, prostranost...) koje inače krase današnje odlične SUV-ove.

Biti ravnopravan u elitnom društvu SUV-ova ove kategorije znači ponuditi vozaču i njegovim saputnicima prostranu putničku kabinu u kojoj nema kompromisa kada se radi o izboru materijala za njeno oblaganje. S paketom opreme Revolution Top kupci Mazde CX-5 dakle mogu računati na kožom obloženu i odlično opremljenu tamnu unutrašnjost u koju se zapravo više i nema šta ugurati. Ako baš insistirate, u Mazdi će vam uz doplatu ponuditi i stakleni električno pokretan krovni otvor, i to je to.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Nismo se previše obazirali na činjenicu da u kabini automobila, koji je opremljen svim najmodernijim "igračkama“ i sistemima za asistenciju vozaču s kojima se rukuje vrlo jednostavno, ispod obruča upravljača nema polugica za ručnu izmjenu stepeni prijenosa automatskog mjenjača kakve se nude u kombinaciji s modelom CX-3, ali bismo bili sretniji da izrazito udobna kožom obložena sjedišta u zavojima pružaju malo više bočne podrške. Razlog je krajnje jednostavan: ovaj auto odlično "vozi“ kroz zavoje.

Istovremeno, presretni smo što su u Mazdi usvojili primjedbe za zvučnu izolaciju kabine prve generacije, pa se u ovom slučaju (bez obzira na brzinu) putuje u izrazito tihom, relaksirajućem i udobnom okruženju u kojem nikome neće nedostajati životnog prostora.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Snažnije izdanje Mazdinog provjerenog 2,2-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora nudi 175 KS i 420 Nm najvećeg obrtnog momenta koji je na raspolaganju pri 2.000 obr/min. Za uslugu koju pruža, motor će zauzvrat u prosjeku tražiti nešto više od šest litara goriva nakon 100 pređenih kilometara. Odlično se nosi s masom automobila (i njegovih putnika) i izvrsno sarađuje s optimalno podešenim 6-stepenim automatskim mjenjačem koji besprijekorno i veoma uglađeno "čita“ sve želje vozača.

Sviđa nam se: izgled karoserije, nivo opreme, materijali u unutrašnjosti, prostranost, ergonomija, motor, mjenjač, ovjes, upravljivost...

Bez ikakvog trzanja i kašnjenja, ovo je jedan od automatskih mjenjača uz koji nema baš nikakve potrebe za pomicanjem ručice mjenjača u položaj "M" koji nudi ručnu izmjenu stepeni prijenosa. Apsolutno suvišan posao u ovom slučaju. Na potencijalnom kupcu je da na kraju odluči je li za automatiku spreman dodatno izdvojiti nešto više od 4.000 KM.

Snažniji dizelski CX-5 može se dobiti i u kombinaciji s odličnim ručnim 6-stepenim mjenjačem, ali ako kupac iz nekog razloga insistira na opciji samo s prednjim pogonom, onda će morati da odabere slabiji dizelski motor sa 150 KS, jer se CD175 nudi isključivo u kombinaciji s pogonom preko obje osovine (AWD – All Wheel Drive).

Što se tiče nas, bez obzira na izbor motora i mjenjača, ono čega se definitivno ne bi trebalo odricati je spomenuti (inteligentni) pogon preko obje osovine s kojim se, zahvaljujući stalnom nadzoru 27 senzora, potencijal motora automatski, adekvatno i nečujno raspoređuje na prednju ili (kad zatreba) obje osovine.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U kombinaciji sa sistemom "G-Vectoring Control" vozač tako na svakom točku u svakom trenutku ima optimalan obrtni momenat što će mu, uz odličan i tih ovjes, povoljno težište, prilično direktan upravljač i dobro odabrane gume na 19-inčnim felgama, omogućiti veoma dinamičan ritam kroz raznorazne zavoje koji je, ne tako davno, bio rezervisan za automobile nekih drugih kategorija. Da, mislimo na automobile u kojima se sjedi mnogo bliže podlozi. Razlog više za duboki naklon svima koji su doprinijeli nastanku ovog automobila, jer još uvijek ima poskupih SUV-ova i crossovera koji u zavojima poprilično gube hladnokrvnost. Spomenuli smo negdje aroganciju bez pokrića.

Ne sviđa nam se: manjak bočnog oslonca sjedišta u zavojima, učinak prednjih LED svjetala za maglu.

Daleko od asfalta, s adekvatnim rastojanjem između podnice i tla, CX-5 se neće previše ustručavati pred naglašeno strmim uzbrdicama i nizbrdicama s lošom podlogom ispod točkova, a nema ni oporog mirisa preopterećenog kvačila. Naravno da ne bi trebalo zaboraviti na ograničenja plitkih guma čiji je profil ipak napravljen za kakav-takav asfalt, što uostalom stvara probleme i svim drugim modernim SUV-ovima koji vole biti rekreativni planinari, ali ne i alpinisti.

Navikli smo da visoka cijena počesto predstavlja tamnu stranu priče o aktuelnim Mazdinim automobilima koji jesu izvrsni, ali se eto proizvode u dalekom Japanu, što im uskraćuje određene carinske olakšice na evropskim tržištima. A onda smo shvatili da u ovom slučaju nema tamne strane, jer je ovaj automobil i sa svojom cijenom apsolutno konkurentan kad se uporedi sa slično opremljenom i motorizovanom konkurencijom iz elitnog društva kojem sada ravnopravno pripada. Naravno da se peta vrata podižu i spuštaju jednostavnim pritiskom na taster, ima i "head-up" display i vrhunsko ozvučenje i LED svjetla i... odličan je izbor!

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top Cijena osnovnog dizelskog modela (CX-5 CD150 Challenge): 55.580 KM Cijena testnog modela: 76.760 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 2.191 ccm. Najveća snaga 129 kW – 175 KS pri 4.500 obr/min. Maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko obje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač. Felge prečnika 19 inča, gume 225/55 R19 99V (Toyo Proxes R46a).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,5 s. Maksimalna brzina - 206 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,3 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 5,8 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 l. Prosječna emisija CO2 152 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.550 mm. Širina - 1.840 mm. Visina - 1.680 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Zapremina prtljažnika - od 506 do 1.620 litara. Masa praznog vozila – 1.535 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.143 kg.

Serijska oprema: INFO-sistem (board computer), centralno daljinsko zaključavanje, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, elektropodesivi grijani i sklopivi retrovizori, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), G-Vectoring sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u zavojima, taster za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i nazad), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), 19-inčne aluminijske felge s gumama dimenzija 225/55 R19 99v, kontrola stanja i upozorenje na smanjenje pritiska u gumama, Smart City Brake Support (SCBS) - sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama od 4 do 30 km/h, električna parkirna kočnica, 7-inčni (17,8 cm) monitor u boji osjetljiv na dodir + HMI upravljački modul na centralnoj konzoli, Centerpoint® audio-sistem Bose Premium® s 9 zvučnika, Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, multifunkcionalni tasteri na obruču upravljača, grijani obruč upravljača, podešavanje prednjih sjedišta po visini, senzori za automatsko uključenje/isključenje svjetala i senzor za kišu (samoregulacija rada brisača), zatamnjena stakla od srednjeg nosača krova, dvozonski automatski klima-uređaj + senzor vlage, kožom obložen obruč upravljača i ručice mjenjača, pokrov prtljažnog prostora, LED glavna svjetla, LED svjetla za maglu, LED zadnja svjetla, kombinacija svjetala straga, prijemnik digitalnog audio-signala (DAB), grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, parking senzori naprijed i nazad, napredni sistem kontrole pokreta/kretanja vozila/bicikala/pješaka izvan vidnog područja - bočno i nazad (RVM), napredni sistem osvjetljavanja puta s varijabilnom distribucijom intenziteta i prostiranja svjetlosnog snopa (AHBC), napredni sistem održavanja pravca vozila unutar saobraćajne trake (LKA), kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad, Rear Smart City Brake Support (RSCBC) - sistem samokočenja prilikom vožnje unazad, sistem za upozorenje vozača - prati način vožnje i upozorava na potrebu zaustavljanja/odmor, Smart Keyless Entry - beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila, sjedišta obložena crnom kožom, električno podešavanje sjedišta vozača i suvozača (vozačevo sjedište s memorijom pozicije), radarski aktivni tempomat (SBS/MRCC) - održavanje brzine vožnje i rastojanja s automatskim kočenjem...

Opciona oprema na testnom automobilu: premium metalik boja Soul Crystal crvena: 1.580 KM.

Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, 12 godina na koroziju, 3 godine na boju.