Testovi
3

AUTO TEST / Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120 S&S: Pun pogodak iz drugog puta

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Peugeot je sa drugom generacijom modela 3008 izgleda napravio ključan pomak. Prethodnik koji je također bio crossover ipak je naginjao monovolumenu, dok sada u drugoj generaciji dolazi sa očitim naglaskom na SUV karakter. Definitivno je postao atraktivniji, ali provjerili smo da li je zaista svestran koliko se očekuje od ovakvih crossovera.

Iako je u procesu metamorfoze iz monovolumenskog crossovera u SUV iz C segmenta Peugeot 3008 postao kudikamo atraktivniji auto, istovremeno je sebi zadao i težak zadatak. Upravo C segment kompaktnih SUV-ova je jedan od najbrže rastućih automobilskih segmenata koji iz godine u godinu bilježi rekordne prodajne rezultate. Samim tim konkurencija je sve žešća, te svaki konkurent dolazi sa ambicijama za sami vrh klase.

Svjesni toga u Peugeotu su se ovaj put zaista potrudili. Novi 3008 morao je biti zanimljiv i onima koji nisu kupci ovakvih SUV-ova, a uvjerili smo se da su upravo u tome i uspjeli. Novi 3008 prilvači pažnju na svakom koraku, te u isto vrijeme uspjeva biti avangardan i staložen. Uz nekoliko taktičkih detalja poput visokih plastičnih obloga na vratima, okomite i velike prednje maske i vrlo visokih bokova 3008 izgleda poput pravog robusnog terenca. Tržište takav izgled i forme obožava zadnjih 10-ak godina i neupitno je da je Peugeot sa dizajnom 3008-ice ovaj put napravio pun pogodak, pogotovo jer je istovremeo uspio zadržati i veliku dozu originalnosti.

Multitalent sa malo mana

Izgled karoserije i ukupni dizajn je jedno, ali koliko je 3008 ziasta pravi SUV? Mi bismo ga ipak zadržali među crossoverima, ako je to uopšte bitno. Ipak, ovo je prije svega urbani auto, iako ima dovoljno visoku podnicu i za blage izlete u prirodu van asfalta.

Ne sviđa nam se: preglednost unazad, grub i bučan rad ovjesa preko neravnina, prostor za noge suvozača, izbor samo 2WD pogona.

Prepoznavši trendove tržišta, Peugeot se uopšte nije zamarao pitanjem pogona na sve točkove. I bili su vjerovatno u pravu. Profili kupaca ovakvih SUV-ova i statistika njihovih kupovina govore da rijetko ko zaista treba i naručuje pogon na sve točkove. Sistem "pametne" kontrole proklizavanja pogonskih točkova biće uz povišenu podnicu više nego dovoljan za vozače 3008-ice i njihove "offroad" izazove.

Jasno, time se Peugeot automatski odrekao kupaca koji se ipak vode logikom da SUV mora imati i pogon na sve točkove kojih i dalje nije baš malo, a neće im pomoći ni činjenica da svi najžešći rivali 3008-ice ipak nude opciju pogona na sve točkove.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Veliki napredak u odnosu na prethodnika Peugeot je napravio na području voznih osobina. Naravno, ako opet ostanemo fokusirani na vožnju po asflatu. Nova EMP2 platforma koja je donijela širi trag točkova ali i vrlo malu ukupnu masu uz vrlo tvrdo podešen ovjes donijela je 3008-ici dinamičnu stranu koju u prethodnoj generaciji nije imala ni u približnoj mjeri. Iako zbog povišene karoserije ne izgleda tako, novi 3008 se vrlo umjereno naginje pri naglim promjenama pravca i predvidljivo ostaje na zadanoj putanji. Na zavojitoj cesti, ako ne očekujete previše od motora, može biti vrlo zabavan ali i siguran, te uz SEAT Atecu definitivno spada među "vozačke" SUV-ove ovog razreda.

Sviđa nam se: uređenje kokpita, kvalitet izrade, elastičnost i potrošnja motora, vozne osobine.

Negativna strana dobre upravljivosti je da u Peugeotu nisu uspjeli napraviti baš dobar kompromis sa udobnošću. Na kratkim i oštrim neravninama 3008 je prilično grub i nemiran, a u prilog mu ne ide ni relativno bučan rad ovjesa. Nismo baš očekivali od jednog Peugeota da bude ovako podešen, ali možda je i to jedan od načina kojim se žele prikloniti različitim ukusima kupaca.

Štedljiv i iznenađujuće dovoljan

Srednje veliki SUV i mali 1,6-litarski turbodizelaš na prvi pogled se ne čine baš kao dobar par. Ipak, tu opet moramo spomenuti novu i laganu platformu, ali i ukupno laganu gradnju 3008-ice. Zahvaljujući promišljenoj upotrebi laganih i čvrstih materijala težak je malo preko 1,3 tone što je donedavno bilo neuhvatljiva vrijednost za neke gradske kompakte.

Uporediva konkurencija za Peugeot 3008 1,6 HDi Active - bez dodatnih opcija

Peugeot 3008 1,6 HDi Active (120 KS) - 44.810 KM Hyundai Tucson 1.7 CRDi 2WD 6MT Classic (115 KS) - 49.490 KM Ford Kuga 2.0 TDCi 2WD Sync (150 KS) - 47.253 KM SEAT Ateca 1,6 TDI 2WD Style (115 KS) - 40.650 KM Renault Kadjar 1,5 dCi Energy Xmod (110 KS) - 44.800 KM Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta (110 KS) - 43.500 KM

Toyota RAV4 2,0 D-4D 2WD Limited (143 KS) - 58.280 KM

Sa tako laganim teretom, 120 dizelskih konja i što je još važnije 300 Nm okretnog momenta se nose zaista sa neočekivanom lakoćom. Ovaj 3008 djeluje posebno živahan pri ubrzanju iz drugog i trećeg stepena prenosa, što ga čini vrlo okretnim i brzim u gradskoj vrevi. Na otvorenoj cesti je jednako ugodan i dovoljan, te svoja mala pluća otkriva tek na visokim brzinama ili pod punim opterećenjem. Za većinu vozača sa sigurnošću se može reći da je ovo najbolji izbor motora za 3008, pogotovo kada se uzme u obzir njegova štedljivost ali i cijena.

Mi smo na testu u prosjeku trošili 5,7 litara dizela, što je zaista sasvim prihvatljvo, pogotovo jer je i start/stop sistem bio često deaktiviran. Dakle, može i niže ali ne baš onoliko koliko fabrika obećava. Njihovih 4,7 litara u gradu i 3,5 litara na otvorenoj cesti nismo uspjeli dohvatiti, barem ne u Sarajevu i okolini.

Kokpit kao najveća atrakcija

Detalj kojim novi 3008 definitivno privlači i za koji se već pročulo je njegov "i-cockpit" druge generacije. Gdje god bismo stali pojavio bi se neko da zamoli da pogleda kako to izgleda uživo. I zaista, fotografije teško mogu dočarati sam ugođaj koji ovaj neobično oblikovan i uređen kokpit daje vozaču. Ako ste ljubitelj klasike i analognih pokazivača možda nećete biti oduševljeni, ali ćete morati priznati da je "feeling" poseban.

Mali upravljač i neobično visoko postavljeni instrumenti već su postali prepoznatljiv detalj za Peugeot, te su definitivno naišli na podijeljena mišljenja. U svakom slučaju prostora za napredak je itekako bilo, pogotovo u smislu vidljivosti instrumenata, koji su zavisno od pozicije sjedenja često ostajali zaklonjeni obručem upravljača. U drugoj generaciji "i-cockpit" rješenja Peugeot predstavlja još radikalniji dizajn i još moderniju tehnologiju, ali ovaj put sa boljom ergonomijom i preglednošću.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Prva novost je upravljač. I dalje je vrlo malog prečnika, ali sada je zaravnjen i na gornjem dijelu obruča, te je skoro kvadratan. Vizuelno vrlo neobično rješenje, ali zanimljivo je kako se brzo naviknete na njega. Kako ima samo dva kraka i zaravnjen gornji dio možete upravljati 3008-icom vrlo opušteno, gotovo odmarajući ruke na upravljaču. Nije možda "školski" kao u položaju ruku na "15 do 3", ali je vrlo ugodno, a kako je upravljački mehanizam vrlo kartkih prenosa, 3008-icom se vrlo lako i okretno upravlja. Najvažnije od svega, zaravnjeni gornji dio upravljača sada mnogo manje ili gotovo nikako ne zaklanja instrumentnu ploču.

Instrumenti su također potpuna novost za Peugeot. Potpuno digitalni instrumenti donose u stvari veliki ekran umjesto analognih satova. Osim što doprinosi "hi-tech" ugođaju, ovo rješenje je vrlo informativno ali i omogućava vozaču da bira nekoliko podešavanja i izgleda instrumenata, bilo da želi imati prikaz navigacijskog uređaja, klasičnih instrumenata, ili digitalnog brzinomjera uz podatke putnog računara. Čak i uz zanimljive animacije ovakvi instrumenti u vrlo pregledni, jedino bismo zamjerili na samoj brzini sistema pri izmjeni načina pregleda, te samoj rezoluciji ekrana. Na sitnim detaljima poput vrhova ili rubova kazaljki može se primjetiti pikselizacija koju nismo primjetili na sličnim rješenjima kod konkurencije.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Centralna konzola je također prava atrakcija. Vrlo masivna i snažno zakrenuta prema vozaču donosi veliki ekran infotainment sistema, koji je za razliku od 308-ice ipak dopunjen i fizičkim prekidačima ispod ekrana. Osim što aluminijski prekidači izgledaju spektakularno i pod rukom ostavljaju utisak kvalitetne izrade, također olakšavaju upotrebu tokom vožnje. Jedini detalj koji su ovdje u Peugeotu propustili je potenciometar za glasnoću i aktiviranje radio/media uređaja. Iako je na idelanom mjestu, za razliku od ostalih prekidača nije uopšte osvjetljen, te ga noću morate "tražiti" uglavnom po pamćenju.

Ukupna ponuda prostora je sasvim zadovoljavajuća, te i na zadnjim sjedištima ima sasvim dovoljno mjesta. Prtljažnik je sa 520 litara na nivou zadatka svake porodice, a odlično ga dopunjavaju brojni i veliki pretinci, pogotovo onaj između prednjih sjedišta. Ustvari, najmanje mjesta ima suvozač. Zbog masivne centralne konzole prostor na suvozačkom mjestu djeluje uzak, ali više od toga smeta podnica na mjestu suvozača koja je prerano zakošena prema gore, što višim putnicima može smetati na dužim putovanjima.

Privlačan i u cjenovniku

Da su ovaj put zaista napravili potpuno promišljen model iz Peugeota potvrđuju i cijenama za novi 3008. Model poput testnog, u atraktivnoj "brončanoj" boji i sa dosta opcija gdje bismo možda poželjeli još samo LED umjesto halogenih svjetala, košta malo ispod 48 hiljada konvertibilnih maraka. Upravo ovakav 3008 bi i trebao biti najčešći izbor na našem tržištu, te se u poređenju sa konkurencijom smjestio među najpovoljnije pripadnike ovog segmenta.

Uz kvalitetu izrade i materijala koja je kao i na 308-ici primjetno porasla i primakla se tom famoznom "premium" ugođaju, pažnja koju smo privlačili sa ovim SUV-om nam najavljuje da bi Peugeot mogao biti na pragu jednog velikog uspjeha. Jednostavno, novi 3008 je uzoran u svim važnim segmentima, a uz poseban izgled i jedinstven kokpit lako je i vidjeti zašto bi lako mogao postati bestseller, ne samo u okvirima Peugeota nego i segmenta.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120 S&S Cijena osnovnog modela: 38.245 KM Cijena testnog modela: 47.868 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, turbodizelski. Radna zapremina 1.560 ccm. Maksimalna snaga 88 kW - 120 KS pri 3.500 obr/min. Maksimalan obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 215/65 R17.

Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,2 s. Maksimalna brzina - 189 km/h. Potrošnja na testu – 5,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,5 l/100 km, kombinovano 4,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l.

Dimenzije: Dužina – 4.447 mm, širina - 1.841 mm, visina - 1.624 mm, međuosovinski razmak - 2.674 mm, prtljažnik 520 litara, težina praznog vozila – 1.375 kg, Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.970 kg.

Serijska oprema testnog automobila: 6x zračni jastuk (prednji i bočni zračni jastuci /bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu), ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR - sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, CDS - sistem za kontrolu stabilnosti vozila, Indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, električna parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima, upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, tempomat / limitator brzine, 17'' čelične felge sa ukrasnim poklopcem "Miami", set za popravak guma, vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije, hromirana prednja maska vozila, obrub iznad vrata pri krovu od nehrđajućeg čelika, kožni volan, novi Peugeot i-Cockpit® sa instrument tablom u visini pogleda iznad volana, ručni klima uređaj sa ventilacijskim otvorima na zadnjim sjedalima, električno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa sekvencijalnim pomicanjem, dno prtljažnika podesivo u dvije visine, električni i grijani vanjski retrovizori, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem, obloge unutrašnjosti od tkanine "Meco", ISOFIX kopče za tri dječje autosjedalice, preklopiva klupa za sjedenje 1/3-2/3 ("Magic Flat"), naslon za ruke i otvor za skije na stražnjoj klupi, naslon za ruke između prednjih sjedala s osvijetljenim i hlađenjem, osvijetljen pretinac ispred suvozača, brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja "Magic Wash", sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, 3 utičnice 12 V (u predjelu sa priključci, na zadnjem dijelu konzole i u prtljažniku), 4 zvučnika + 2 visokotonca, prednje maglenke, sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, zadnji parking senzori, 17'' aluminijske felge ''Chicago'', set za popravak guma, hromirani umeci na prednjoj maski, LED unutrašnja rasvjeta - LED stropno osvjetljenje sprijeda i straga sa 2 svjetla za čitanje, LED osvjetljenje u prtljažniku, osvjetljenje prostora za noge, LED osvjetljenje centralnog pretinca, Paket Vidljivost: automatsko paljenje dnevnih svjetala, automatski brisači sa senzorom za kišu, osvjetljenje pristupa vozilu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, električno sekvencijalno podešavanje prednjih i zadnjih stakala, automatski dvozonski klima uređaj, sjedalo suvozača sa podešavanjem visine, ekran na dodir 8" sa spoljašnjim tasterima za brzi pristup, radio sa dvostrukim prijemnikom RCC (USB, MP3, Bluetooth).

Dodatna oprema na testnom automobilu: HU13 - Električno preklopivi vanjski retrovizori (356 KM), KK02 - Profilirani aluminijski uzdužni krovni prtljažni nosači (394 KM), VD09 – Zatamnjena zadnja bočna stakla i staklo na vratima prtljažnika (356 KM), WABB - Ručno podesivo vozačevo sjedalo "AGR":- Električno podesiv nagib sjedala i potporom u lumbalnom dijelu (4 smjera) i mehanički podesiva dužina sjedala (544 KM), WL3F – NAVIGACIJA 3D (2.063 KM), WY16 – Prednji parking senzori (375 KM), ZHBD – 17" aluminijske felge "Chicago" + rezervni točak manjih dimenzija (225 KM), ZV09 - Paket "Sigurnost" (769 KM), 0MM0 –Metalik boja (1.032 KM). Ukupna vrijednost dodatne opreme - 6.114 KM.