Razuman izbor
1

AUTO TEST / Peugeot 301 Allure 1.6 BlueHDi 100

Piše: E. Z.
(Foto: Klix.ba)
Auti poput Peugeota 301 nisu nepoznanica našem tržištu, naprotiv, jedni su od najpoželjnijih. To nije ni čudo, jer su baš za ovakva tržišta i nastali. Recept se čini jednostavnim, dosta prostora, provjerena tehnologija i pristupačna cijena je nešto što se uvijek traži. Sada je 301 nešto moderniji, a provjerili smo da li je ostao jednako ugodan, ali i pristupačan kao prije.

Peugeot je modelom 301 od samog starta imao vrlo jednostavan, ali itekako promišljen pristup koji se mnogima prije njih itekako isplatio. Vrlo prostran i upotrebljiv auto s jednostavnom i provjerenom tehnologijom uz dobru cijenu čini se kao logičan recept za svaki auto. Jasno, auti koji u svakom tom području briljiraju su prilično rijetki te je u praksi prilično teško pomiriti sve te zahtjeve.

Peugeot 301, kao i njegov bratski Citroen C-Elysee, prisutni su sada već više od pet godina pa iako im fokus nije na Evropskim tržištima podaci govore da su se i tu solidno prodavali. Tačnije, 301 je u Evropi prodavan između 2.100 i 3.900 primjeraka godišnje. To su prilično mizerni brojevi kada se pogledaju rezultati prodaje ovog modela u Kini, gdje je samo na ovom tržištu godišnje prodavano više od 70.000 primjeraka. Dakle, Peugeot je odlično ciljao s ovim modelom te je odziv više nego dobar.

Sviđa nam se: performanse motora, udoban ovjes, ponuda prostora, opremljenost...

Da bi ostao i dalje zanimljiv i konkurentan, Peugeot je blago osvježio i modernizovao 301, dok sam koncept i oblik nije trebalo dirati. Dakle, vrlo prostrana i ugodna kabina je sada ugodnija zahvaljujući nešto modernijem vozačkom okruženju i savremenijem infotainmentu na centralnoj konzoli. Ipak, suštinski je 301 ostao vrlo jednostavan auto te što je najvažnije vrlo robustan. Dakle, materijali su i dalje vrlo grubi i tvrdi pod rukom, dok su se u Peugeotu ipak pozabavili obručem upravljača i novom ručicom mjenjača, zbog kojih je ipak primjetno ugodnije upravljati 301-icom. Voljeli bismo da je i nivo završne obrade na nešto višem nivou, ali ipak može se reći da je zadovoljavajući s obzirom na filozofiju i namjenu ovog modela.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Sjedišta su ostala istih proporcija, dakle, nešto skromnijih, ali i dalje odmjereno mekana i ugodna i pri dužim vožnjama. Primarno, prostor unutra je segment u kojem je 301 zaista odličan te će lako nadmašiti višestruko skuplje aute. Svoju klasnu pripadnost otkriva tek u širini koja ipak nije tako raskošna. Također, veliki prtljažnik od 506 litara je i dalje neprikosnoven i ispunit će jednostavno sve zahtjeve, od poslovnih do porodičnih.

U vožnji nema promjena pa pseudo MacPherson naprijed i polukruta osovina nazad i dalje odlično odrađuju posao. Odlično u smislu da je auto vrlo udoban na lošim cestama, nije pretjerano dinamičan niti to želi biti te je prije svega jednostavan i jeftin za održavanje.

Ne sviđa nam se: zvučna izolacija, nivo završne obrade, kvalitet materijala, otvaranje prtljažnika...

Jedan od najboljih elemenata testnog modela je sjajni 1,6-litarski HDi od sada okruglih 100 KS. Kako je 301 prilično lagan auto, ovaj motor se zaista s lakoćom nosi s ovom ne tako malom karoserijom. Međuubrzanja i elastičnost su odlični, a očekivano je i prilično skroman u potrošnji goriva. Mi smo trošili znatno više od fabričkih obećanja, nešto ispod 7 litara dizela na 100 kilometara, ali je preovladavala gradska vožnja. Uz malo pažnje lako je spustiti taj prosjek na 6 ili manje litara. Jedini nedostatak motora u suštini je vezan za izradu auta, a to je zvučna izolacija. Inače tih i uglađen motor ovdje nije toliko diskretan, pogotovo pri hladnim startovima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Sve ove prednosti i vrline 301-ice ne bi vrijedile ničemu da ih ne prati dobro odmjerena cijena. Potpuno, ali ne i maksimalno opremljen 301 s vrhunskim turbodizelašem za manje od 25 hiljada maraka čini se kao vrlo dobra prilika. Ovakav paket opreme i motora moguće je dobiti u uporedivim "niskobudžetnim" modelima ili u manjim gradskim kompaktima koji dosta zaostaju u ponudi prostora. Ukratko, izbora nikad nije bilo više, a 301 će uz modernije lice svakako naći put do pragmatičnih kupaca.

Osnovni podaci: Peugeot 301 Allure 1.6 BlueHDi 100 Euro 6

Cijena osnovnog modela: 19.338 KM Cijena testnog modela: 24.889 KM

Motor: turbodizelski, 4-cilindra, redni, radna zapremina - 1.560 ccm, snaga 73 kW/100 KS pri 3.750 okr/min, maksimalni obrtni moment 254 Nm pri 1.750 okr/min, Euro 6.

Performanse i potrošnja goriva: ubrzanje od 0 do 100 km/h - 10,8 s, maksimalna brzina 183 km/h, međuubrzanje od 80 do 120 km/h u 4. stepenu prijenosa - 9 s. Potrošnja goriva na testu - 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,6 l/100km, na otvorenoj cesti 3,4 l/100 km, u mješovitim uslovima 3,9 l/100km. Emisija CO2 - 0,0352 g/km.

Dimenzije: dužina - 4,445 mm, širina - 1,785 mm, visina - 1,466 mm, međuosovinsko rastojanje - 2,652 mm. Zapremina prtljažnika - 506 litara. Zapremina spremnika za gorivo - 50 l. Masa praznog vozila (s punim rezervoarima) - 1.090 kg.

Serijska oprema testnog modela: Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova - ASR, ABS sa sistemom za pomoć kod naglog kočenja, detektor niskog pritiska u gumama, indikator promijene stepena prijenosa, automatsko uključivanje dnevnih svjetala, tempomat i limitator brzine, daljinsko centralno zaključavanje (3 dugmeta), automatsko zaključavanje u vožnji, dugme za otvaranje vrata prtljažnika na daljinskom upravljaču, otvaranje vrata prtljažnika iz unutrašnjosti vozila, osvjetljenje u prtljažniku, sistem ISOFIX (2 na zadnjim sjedalima), indikator za nezakopčan sigurnosni pojas za vozača, pirotehnički zatezači pojaseva na prednjim sjedištima, električni servo volan podesiv po visini obložen kožom, otvaranje poklopca rezervoara iz unutrašnjosti vozila, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, električni podizači prednjih stakala, pretinac ispred suvozača s poklopcem, putni računar, po visini podesivo vozačevo sjedalo, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, LED dnevna svjetla, Radio CD MP3 sa komandama ispod volana (4 zvučnici + AUX priključak), Bluetooth za handsfree telefoniranje, emitiranje muzike s USB Box, emitiranje muzike s telefona (Audio streaming), električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, prednje maglenke, vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije, preklopiva zadnja klupa (2/3 - 1/3 ), elektronski klima uređaj, srednji naslon za ruke i pretinac.

Dodatna oprema testnog modela: zadnji parking senzori s prikazom na ekranu (469 KM), siva Artense metalic boja (825 KM).