AUTO TEST / Peugeot 308 Allure 1.6 BlueHDI 100 S&S: Francuski crème de la crème
Kada smo prije dvije i po godine ovdje testirali prvi Peugeot 308 treće generacije ostali smo pod utiskom da je Peugeot zaista podigao igru na drugi nivo, te da sa svojim kompaktom kuca na vrata premijum modela. Ipak, ostala je doza rezerve jer smo isprobali potpuno i vrlo ekskluzivno opremljen 308. Sada nam je došao mnogo prizemniji 308, tačnije onakav kakav bi većina nas konfigurisala kada bi se odlučili za njegovu kupovinu.
Iako skromniji od prvog, činjenica je da ni ovom 308 ništa nije nedostajalo, čak je tu bio i navigacijski uređaj, ali ono što nas je najviše zanimalo je da li 308 i dalje ostavlja taj "premium" ugođaj. Ukratko, itekako da. Treba odmah biti jasno da ne govorimo o premium kvaliteti i materijalima koje nalazimo u A3, Seriji 1 ili A-klasi, ali 308 i nije njihov direktni rival. Peugeot se uvijek trudi biti francuski premium, a kada ga uporedimo sa aktuelnom francuskom ali i drugom konkurencijom, on to zaista i opravdava.
Neobični "i cockpit" je sada već prisutan neko vrijeme i manje više su se svi navikli na njega, a kada se jednom naviknete na minijaturni upravljač i nepregledne instrumente vrlo brzo shvatite da vas je 308 ugodno "zagrlio" kvalitetnom i vrlo udobnom kabinom. Vozač je privilegovan naglašenom lakoćom upravljanja, čemu pridonosi i maleni upravljač, ali i osjećajem da vozi vrlo kvalitetan i moderan kompakt. Minimalizam u smislu nedostatka fizičkih prekidača još uvijek je naglašen, ali je to u suštini vrlo pozitivan detalj, osim možda kontrola klima uređaja koje nije baš uvijek zgodno tražiti preko "touch screena".
Sviđa nam se: kvalitetna i moderna unutrašnjost, potrošnja goriva, zvučna izolacija, mogućnosti personalizacije, vozne osobine, zapremina prtljažnika, izgled...
Osim toga vozač bi mogao imati zamjerke na rad i hod ručice mjenjača. Jednostavno, uvjereni smo da u ovako kvalitetno izrađenom kokpitu nije mjesto jednako kvalitetnoj ručici mjenjača čiji hod nije baš pretjerano precizan i čvrst kako bi se očekivalo.
Za razliku od prvog 308 koji smo vozili, ovaj nije imao stakleni panoramski krov. To znači da je prostora za glave putnika na zadnjim sjedištima primjetno više. Ipak, mjesta za noge ima jednako, i definitivno ga nema u raskošu. Neće biti neudobno, ali će koljena ipak "zapinjati" od naslone prednjih sjedišta.
S druge strane, Peugeot je, uvjereni smo, sa ciljem odmjerio prostor na zadnjim sjedištima ovako "na knap". Rezultat je gigantski prtljažnik koji je i dalje rekorder klase. Bez rezervnog točka punih dimenzija dostiže zapreminu od čak 470 litara. To ne mogu ni neke limuzine veće "za dva broja". Ovaj potez žrtvovanja prostora nazad nauštrb velikog prtljažnika itekako će cijeniti porodice sa djecom, koje bi uostalom trebali biti i najčešći kupci 308-ice. Djeca svakako neće primijetiti taj manjak prostora, ali će itekako biti zadovoljna kad na more mogu ponijeti svoj bicikl ili gomilu omiljenih igračaka.
Udoban, upravljiv i štedljiv
Iako germanizirane linije 308-ice najviše dolaze do izražaja uz velike i atraktivne 17 ili 18 inčne felge, za svakodnevicu i komfor Peugeot 308 je najbolje ugođen sa 16-inčnim točkovima. Potpuno tih i mekan i na lošim cestama 308 se vozi zaista uzorno. Ipak, ono što ga diže iznad prosjeka klase je činjenica da uz komfor nije kompromitovao dinamiku. I sa ovim točkovima 308 je okretan i vrlo upravljiv. Tu do izražaja dolazi širok trag točkova i nisko težište koje je omogućila nova PSA platforma.
Udobnosti svakako pridonose i odlična sjedišta. Velika i odmjereno mekana, ali sa dovoljno bočnog oslonca čine se kao da su preuzeta iz nekog većeg automobila. Naravno, ona su ujedno i djelimični krivac za manjak prostora na zadnjim sjedištima, ali mislimo da vrijede te žrtve.
Ne sviđa nam se: preglednost instrumenata i položaj upravljača, rad ručice mjenjača, preglednost, prostor na zadnjim sjedištima...
Za potpunu privlačnost kod ovog 308 pobrinuo se vjerovatno najzanimljiviji motor u ponudi. Iako bi svi rado kupovali najsnažnije motore, realnost je nešto drugačija, a 1,6-litarski HDi posljednje generacije zaista se nameće kao idealan izbor za većinu kupaca. Iako okruglih 100 KS ne zvuči pretjerano poželjno u prilično velikom kompaktu, u praksi se ovaj motor pokazao zaista izvrsnim, čak i za zahtjevnije vozače.
Tajna je u velikom obrtnom momentu i laganoj konstrukciji 308-ice. Sa masom od oko 1,1 tone Peugeot 308 je znatno lakši od kompakta prethodne generacije,a kada tu masu "gura" 254 Nm okretnog momenta rezultat je vrlo elastična vožnja bez puno napora ni za motor ni za vozača.
Jasno, dobre performanse motora i lagana gradnja "osjete" se i na benzinskoj pumpi. Na našem testu nismo uspjeli trošiti više od 5,5 litara dizela na 100 kilometara, a uz malo pažnje taj prosjek se vrlo lako može spustiti i ispod 5 litara. Za veliki i komforan kompakt koji može držati vrlo dobar brzinski tempo to je više nego dobar rezultat.
Osjetno pristupačniji
Od zadnjeg druženja sa 308-icom došlo je do raznih promjena na našem tržištu, a jedna od posljedica je i nova "linija" kojom Peugeoti stižu u Bosnu i Hercegovinu, a samim tim i kako im se formiraju cijene. Konačni rezultat je da su modeli ove marke sada primjetno povoljniji nego ranije, kao i to da se češće mogu očekivati vrlo atraktivne prodajne akcije.
Peugeot 308 kakvog smo sada isprobali zaista je jedan od najpoželjnijih modela koje Peugeot nudi na našem tržištu. Potpuno opremljen, gdje je od dodatnih opcija van serijskog paketa Allure imao tek navigacijski uređaj, metalik boju i zatamnjena zadnja stakla, sa odličnim motorom i atraktivnim vanjskim izgledom sa LED svjetlima i aluminijskim felgama košta malo preko 34 hiljade maraka. Jasno za kompakt to nije mali iznos, ali u odnosu ponude tržišta to čini odličnu priliku. Također, kome ne smeta manje opreme i odličan moderni benzinski motor može odvesti novi 308 i za 28 hiljada maraka.
Jasno, Peugeot 308 i dalje nije najpovoljniji na tržištu niti je best buy, ali činjenica je da je sada mnogo pristupačniji nego prije, te uz očite "premium" kvalitete i ukupni utisak kvalitetnog proizvoda čini ovu cijenu sasvim dobro odmjerenom.
Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, dva ventila po cilindru, turbodizelski, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, hladnjak zraka pod pritiskom. Radna zapremina 1.560 ccm. Prečnik i hod klipa - 75 × 88,3 mm. Maksimalna snaga 73 kW - 100 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 254 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 16 inča, gume 205/55 R16.
Ovjes: Naprijed pseudo MacPherson sa hidrauličnim amortizerima i spiralnim oprugama. Nazad fleksibilna osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,3 s. Maksimalna brzina - 186 km/h. Potrošnja na testu – 5,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,1 l/100 km, kombinovano 3,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 53 l.
Dimenzije: Dužina – 4.253 mm, širina - 1.863 mm, visina - 1.457 mm, međuosovinski razmak - 2.620 mm, prtljažnik 470 litara, težina praznog vozila – 1.160 kg, Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.780 kg. Krug okretanja - 11,3 m.
Serijska oprema: električni servo volan manjih dimenzija, sistem protiv blokiranja točkova (ABS), elektronska raspodjela sile kočenja (REF), inteligentni sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), detektor niskog pritiska u gumama (DSGi), automatsko uključivanje dnevnih svjetala, indikator za nezakopčan sigurnosni pojas, tritačkovni sigurnosni pojasi na zadnjoj klupi, sistem ISOFIX, zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja), bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu, električno sekvencijalno otvaranje prednjih stakala sa zaštitom od uštinuća, tempomat i limitator brzine, preklopiva zadnja klupa i djeljiva u omjeru 2/3-1/3, instrument tabla iznad volana sa centralnim LCD ekranom, daljinsko centralno zaključavanje, grijano zadnje staklo sa brisačem, automatski dvozonski klima uređaj s podešavanjem na ekranu na dodir, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist) SMEG+, multifunkcijski ekran na dodir 9.7, trostruki tuner, 6 zvučnika, USB i AUX priključak - BEZ CD čitača, automatski brisači stakla - senzor za kišu, podesivi naslonjači za glavu na zadnjoj klupi (3 naslonjača), upozorenje za pomoć kod mijenjanja u višu brzinu - GSI, sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, komande za upravljanje na volanu, programirajući tempomat i limitator brzine, sjedalo za vozača i suvozača sa podešavanjem visine, džepovi na poleđini prednjih sjedala, ručno podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom djelu, električno sekvencijalno otvaranje zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, funkcija svjetla FOLLOW ME HOME, volan, ručica mjenjača i parkirna kočnica presvučeni kožom, ručice na vratima u boji karoserije, vanjski retrovizori u boji karoserije, električna parkirna kočnica, prednja sjedala sa ojačanim bočnim dijelom naslona i proširenim jastucima, unutrašnjost od tkanine nivoa ALLURE - GUERANDE SIVA ili MISTRAL CRNA, naslon za ruke u zadnjem redu s otvorom za skije, LED unutrašnja stropna rasvjeta, osvjetljenje u području nogu, farovi sa tehnologijom FULL LED i integriranim LED dnevnim svjetlima, maglenke, elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa vozilu, prednji parking senzori, zadnji parking senzori, hromirani obrubi maglenki, hromirani obrubi bočnih stakala, hromirane letvice na prednjoj maski, 16'' aluminijske felge TOPAZE, rezervni točak manjih dimenzija.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Navigacija (938 KM), dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo (188 KM), Siva Artense metalic boja (938 KM).
Garancija: 2 godine opšte ugovorne garancije. Tri godine na boju i dvanaest godina na karoseriju.