Testovi
66

TEST: Citroen C4 Cactus Feel Edition Trendy Pure Tech 82 BVM

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Crossoveri ili mješanci nastali spajanjem automobila nekoliko klasa već odavno nisu novost, nego apsolutni tržišni hit. Iako bi po samoj definiciji takvi auti trebali biti neobični i zanimljivi, čak i među njima počelo je vladati "sivilo" i dizajnerska bezidejnost. Tu na scenu stupa Citroen i još jednom pokazuje svoj talent stvaranja jedinstvenog auta koji ne mora biti i preskup.

Citroen C4 Cactus zaista je osvježio tržište. U gotovo nepromijenjenom izdanju od konceptnog do serijskog modela C4 Cactus je stigao i kod nas, te ponudio nešto sasvim novo među kompaktnim crossoverima koji postaju vrlo popularni čak i na našem konzervativnom i generalno skromnom tržištu.

Kompletan pristup stvaranju Cactusa bio je zaista hrabar i nov. Za razliku od raskošnih, atraktivnih, ali i skupih DS modela, Citroen je želio pokazati da originalan auto ne mora biti i preskup. Tako su uzeli platformu modela C3, produžili joj međuosovinsko rastojanje i uveli drakonske mjere ušteda na težini. Rezultat je vrlo komforan i kompaktan auto koji ponudom prostora graniči sa modelom C4, a s kojim ustvari dijeli samo dio imena. Ujedno, lagan je koliko i neki supermini, pa nije pretjerano zahtjevan kada je riječ motorizacije i pogona, a što samo po sebi unaprijed smanjuje troškove.

Za prvo upoznavanje sa Cactusom trebate biti svjesni da njim Citroen želi doći do što šireg kruga kupaca, a to znači da nije riječ o skupom automobilu, nego upravo suprotno. C4 Cactus je pristupačan gradski crossover koji nudi dovoljno prostora i komfora za širok krug kupaca, a svoju pristupačnost gradi na sve moguće načine.

Zbog raskošnog i originalnog dizajna koji čini da C4 Cactus na prvi pogled izgleda zaista prestižno, lako je ostati zatečen nivoom kvaliteta plastičnih obloga u unutrašnjosti i skromnom zvučnom izolacijom. Cactus je morao ostati lagan i pristupačan, pa su sve obloge na kokpitu, a pogotovo na vratima, izrađene od krute i na dodir ne pretjerano ugodne plastike. Uštede u novcu i kilogramima su na svakom centimetru. Tako ćete primijetiti da na zadnjim vratima Cactus nema podizače stakala nego ih otvara na leptir, pa nije baš preporučljivo odabrati osnovni paket opreme koji dolazi bez klima-uređaja. Također, na zadnjim vratima nema klasične ručke za otvaranje vrata, nego je obloga vrata oblikovana tako da ima prorez u sebi koji ujedno može biti i ručka, ali i praktičan pretinac. Očito uštede ne moraju uvijek biti negativna stvar.

Približna konkurencija za Citroen C4 Cactus Feel Edition Trendy Pure Tech 82 BVM: - Renault Captur Dynamique Energy TCe 90 Stop&Start (90 KS) - 29.700 KM
  • Peugeot 2008 1.2 VTi Active (82 KS) - 29.502 KM
  • Dacia Sandero Stepway Prestige 0.9 TCe (90 KS) - 19.954 KM (navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)

Minimalizam u vozačkom okruženju Cactusa je ugodan u smislu da ne zamara vozača viškom funkcija i informacija, ali bismo svakako voljeli imati obrtomjer i pokazivač temeprature rashladne tekućine, dok i samo kontrolisanje klima uređaja putem ekrana na centralnoj konzoli i nije nešto što se može obavljati bez skretanja pogleda sa ceste, barem ispočetka.

Jedna od najsvjetlijih tačaka sasvim prostrane i praktičke unutrašnjosti su sjedišta koja s razlogom asociraju na ugodan kauč. Zanimljiv izbor materijala koje češće srećemo u kućnom uređenju nego u automobilima i raskošna mekana prednja sjedišta čine boravak i vožnju u Cactusu izuzetno ugodnim. Putnicima na zadnjim sjedištima bit će jednako ugodno, a čak i mjesta za noge ima sasvim dovoljno, iako je riječ o automobilu zasnovanom na gradskom mini kompaktu.

Prtljažnik zapremine 350 litara također je u rangu za broj većih kompakta, pa će biti dovoljan i za putovanja, dok bi za još bolju ocjenu bilo poželjno da je utovarni rub prtljažnika ipak nešto niže. Također, dno prtljažnika ispod utovarnog ruba nije potpuno ravno, jer profil konstrukcije izlazi izvan ravni zadnje stranice, što bi ponekad moglo zasmetati kada se koristi puni kapacitet prtljažnika.

Poletan i sa malim trocilindrašem

U vožnji smo oprostili sve negativne strane uštede na težini. C4 Cactus i pored solidnih proporcija ostavlja utisak "lakonogog" kompakta, pa sa lakoćom ubrzava i nudi sasvim pristojne performanse i sa benzinskim trocilindrašem od 80-ak "konja". Naravno, to je prvenstveno zasluga ukupne mase od svega 965 kilograma, što je u prosjeku za više od 200 kilograma manje od direktnih konkurenata, ali i većeg C4 sa kojim dijeli ime.

Mali trocilindraš odlično se snalazi u Cactusu.
Mali trocilindraš odlično se snalazi u Cactusu.

Mali i lagani trocilindraš nudi zaiste neočekivano dobre performanse, pa čak i na "otvorenoj" cesti sa lakoćom održava dovoljno visok tempo. U srednjem radnom području dovoljno je tih, dok neparan broj cilindara i minimalistička zvučna izolacija dolaze do izražaja na višim brzinama kada kabina postaje ispunjena bukom motora i hukom vjetra.

Kako na performanse, mala ukupna masa automobila i motora pozitivno se odrazila i na potrošnju goriva. Na našem testu C4 Cactus je u prosjeku trošio između 5,5 i 6 litara bezolovnog benzina, te je vrlo lako moguće održavati prosjeke potrošnje koje i sam proizvođač obećava.

Okretan i svestran

Kao i svaki drugi crossover, tako i C4 cactus svojom formom, ali i svojim osobinama želi zadovoljiti što veći broj ukusa i potreba. Tako se u vožnji Cactus najbolje snalazi u gradskoj vožnji, gdje do izražaja dolazi izuzetno lagan upravljač i generalno lakoća upravljanja, što uz kompaktne proporcije i dovoljan razmak od tla čini neobičnog Francuza vrlo praktičnim i upotrebljivim u uskim gradskim ulicama. Jasno, u vožnji pomaže i odmjereno visok položaj sjedenja, pa vozač nema problema sa preglednošću, čak ni pri vožnji unazad ili pri parkiranju.

Na putovanjima će se Cactus jedanko dobro snaći, ali ujedno i lako otrkiva svoje veze sa C3. Zbog dužeg međuosovinskog razmaka uzorno je stabilan i predvidiv, dok se zbog male mase u prednjem dijelu automobila podupravljanje skoro nikada ne dešava. S druge strane, jednostavan ovjes i lošija zvučna izolacija dolaze do izražaja u bržim prelascima preko oštrijih neravnina, kada se rad zadnjeg ovjesa čuje u kabini više nego što bi to trebalo.

Vožnja van uređenih cesta, kao i u slučaju njegove konkurencije i uprkos izgledu malog terenca, više bi trebala biti nužno zlo i trebala bi završavati tamo gdje završavaju koliko toliko uređeni makadamski putevi. Progresivnost ovjesa ipak je prilagođena upotrebi na asfaltu, dok je povišenost od podnice zgodna da se ne zapne na nekom odlasku do vikendice.

Avangardan i pristupačan

Još jednom treba pozdraviti odluku Citroena da raskošan i originalan dizajn ne mora biti privilegija skupih automobila. C4 Cactus dolazi sa namjerom da postane bestseller, a to će mu izgleda i poći za rukom jer su kupci u Evropi njegovu svestranost i pametno odmjerene cijene već prepoznali.

I kod nas je C4 Cactus dobio vrlo popularne cijene, iako je istina da ni konkurenti nisu daleko od njega, pa će veću ulogu igrati njegova privlačnost i originalnost. Primjerak poput testnog mogao bi biti možda i najpopularniji, iako svi uvijek žele više snage i opreme, činjenica je da i sa srednjim nivoom opremljenosti i ovako dobro odmjerenim motorom C4 Cactus zadovoljava ukuse i potrebe velikog postotka tržišta.

Činjenica je da je naše tržište na niskim granama, te kada tu dodamo i našu poznatu konzervativnost, onda izgleda da C4 Cactus u BiH neće imati baš lagan zadatak. Smatramo da bi moglo biti upravo suprotno, barem ako sudimo po količini pažnje koju je testni Cactus privlačio. Zanimljivo, bez obzira na dob i spol posmatrača. Očito je da su u Citroenu napravili dobar posao.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroen C4 Cactus Feel Edition Trendy Pure Tech 82 BVM Cijena osnovnog modela: 24.300 KM (LivePureTech VTi 82 BVM) Cijena osnovnog dizelskog modela: 29.745 KM (Live e-HDi 92 ETG6) Cijena testnog modela: 29.145 KM

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, redni, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm. Maksimalna snaga 60 kW - 82 KS pri 5.750 okr/min. Maksimalni obrtni moment 118 Nm pri 2.750 okr/min.

Prijenos snage: 5-stepeni ručni mjenjač. Felge - 6,5J×17. Gume 205/50 R17 - Goodyear Ultragrip 8.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 167 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 12,8 sekundi. Potrošnja goriva na testu 5,8 l/100km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u mješovitim uslovima 4,6 l/100 km. Emisija CO2 107 g/km.

Dimenzije i težina: Masa praznog automobila 965 kg. Ukupna dozvoljena masa 1.500 kg. Dužina - 4.157 mm. Širina - 1.729 mm. Visina sa krovnim nosačima - 1.530 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.595 mm. Zapremina prtljažnika - 348 do 358 l.

Serijska oprema na testnom automobilu: ABS / REF / AFU / ESP / ASR, čeoni zračni jastuci za vozača i suvozača u stropu, sa mogućnošću deaktivacije, bočni zračni jastuci, sigurnosne zavjese / sigurnosne brave za zaključavanje djece na zadnjim vratima, regulator i limitator brzine sa mogućnošću programiranja, upozoravajuća lampica za nevezane sigurnosne pojaseve naprijed i nazd, mjerač pritska u pneumaticima (DSGI), električni servo upravljač, indikator za mijenjanje brzine (samo na BVM), električno pomicanje prednjih stakala, daljinski upravljač sa tri komande (centralno zaključavanje, električno podešavnje vanjskih retrovizora, vozačevo sjedište podesivo po visini, sistem audio MP3 4HP sa prostornim ozvučenjem na 7-inčom displeju odjetljivom na dodir, 1 USB priključak i 12V priključak (plus 1 Jack priključak u pretincu ispred vozača), MagicWash (pumpice za tečnost ugrađene u metlice brisača), Conecting Box (Bluetooth komplet), volan obložen kožom u dvije boje sa kromiranim detaljima, vanjski ukrasni elementi u sjajnoj crnoj boji (vanjski retrovizori, dekorativni motiv na staklu prtljažnika, stub vjetrobranskog stakla, zračni usmjerivač na spojleru), ručice vrata u boji karoserije, krovni lukovi u sjajnoj crnoj boji, poseban natpis "CACTUS" bočno, prednje maglenke sa statičnim osvjetljenjem pri skretanju, Paket Auto (automatski klima-uređaj na 7-inčom displeju na dodir, automatsko paljenje svjetala, automatski prednji brisači i 2 USB priključka), 15-inči rezervni točak, poseban natpis "CACTUS" bočno u bijeloj boji, vanjske zaštine obloge Airbump® Dune.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Smeđa boja - Olive, uzdužni krovni nosači u bijeloj boji, vanjski retrovizori u bijeloj boji, 17-inčne aluminijske felge Cross.

Garantni uslovi: Dvije godine garancije.