Auto testovi
28

Testirali smo novi Peugeot 3008 - 3.dio: Panoramsko iskustvo u novom kokpitu

Piše: E.Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
Nova generacija Peugeota 3008 donijela je veliki dizajnerski zaokret i elektrifikaciju pogona, ali ako ne i veći onda jednako veliki novitet je novi panoramski kokpit. U našem detaljnom testu iz tri dijela nove 3008-ice posebnu smo pažnju posvetili ovom jedinstvenom kokpitu i njegovim sistemima.
Potpuno novi oblik i dizajnerski smjer uz naglasak na elektrifikaciju obilježili su dolazak nove generacije Peugeota 3008. Ovaj kompaktni SUV posebno veliku popularnost doživio je u svojoj drugoj generaciji, a sada ide korak dalje i opet uspjeva biti jedan od najoriginalnijih predstavnika ovog segmenta.

O vožnji, vrlo efikasnom hibridnom pogonu koji je poznatom turbobenzincu dao potpuno novu dimenziju performansi i štedljivosti smo pisali u prethodnim dijelovima našeg testa, baš kao i o njegovom odličnom snalaženju u gradskim uslovima vožnje. Ipak, kako je došao sa toliko velikim brojem novosti, posebno poglavlje testa posvetili smo potpuno novoj viziji prepoznatljivog i-cockpita.

Novi Peugeot Panoramic I-Cockpit za spektakularan doživljaj vožnje

Novi dizajn i fastback forma karoserije koja čini spoj elegancije i kompaktnog izgleda novog Peugeota 3008 nastavlja se i unutra. Peugeoti su već odavno poznati po jedinstvenom i-cockpitu koji spaja kompaktan upravljač sa instrumentima koji su postavljeni visoko iznad. Potpuno novo izdanje i evolucija sada se zove Panoramic i-Cockpit i podiže užitak u vožnji na viši nivo.

Naravno, u centru pažnje je "plutajući" i zakrivljeni 21-inčni HD panoramski ekran koji svojom pozicijom i rasporedom informacija kombinuje head-up ekran sa centralnim ekranom osjetljivim na dodir.

Također, ovaj zakrivljeni panoramski ekran visoke rezulucije ostavlja privid kao da "lebdi" iznad kontrolne table, a taj efekat naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem, čiji se izvor nalazi ispod samog ekrana. Za dodatni ugođaj ambijentalno LED osvjetljenje se može prilagoditi u 8 različitih boja.

Ugodna atmosfera u kabini istaknuta je i reflektiranjem ambijentalnog svjetla po aluminijskoj oblozi koja se proteže preko instrument table i preko vrata. Također, kako se prethodni Peugeot 3008 isticao ugodnom kabinom zbog izdašne upotrebe ugodnih materijala i tekstila na samoj armaturnoj ploči i srednjem osloncu za ruke, tako je ovdje taj efekt dodatno pojačan još većim površinama koje su obložene materijalima koji su ugodni na dodir ali i svojim dizajnom ostavljaju ugođaj dnevnog boravka.

Sama pozicija panoramskog ekrana od 21 inča je odlično pogođena, pa iako kada tek ulazite u novi 3008 izgleda da je postavljen previsoko, kada se smjestite iza upravljača jasno je da je su ovako instrumenti još pregledniji nego prije, te je u isto vrijeme blago zakrivljen prema vozaču, ali ostaje i dovoljno dostupan putniku.

Tako ovaj jedan veliki i visokokvalitetni digitalni ekran kombinuje dve ključne funkcije Peugeot i-Cockpita:

  • Na lijevoj strani panoramskog ekrana, instrument tabla kombinuje sve informacije koje se odnose na vožnju (brzina, snaga, pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog volana.
  • Na desnoj strani panoramskog ekrana, u sredini kontrolne table, dio sa ekranom osjetljivim na dodir je dostupan i vozaču i suvozaču. Može se koristiti za upravljanje grijanjem/klimatizacijom, navigacijom, medijima/sistemima povezivanja i ostalim funkcijama.

Na Allure verziji, kao što je bio testni 3008, novi Peugeot i-Cockpit serijski se sastoji od dva digitalna ekrana od 10 inča integrisana u jedan panel na panoramskom displeju, dajući isti plutajući efekat kao i panel od 21 inča. Ipak, na testnom modelu odabrana je doplatna opcija panoramskog ekrana od 21 inča koja ipak daje potpuni ugođaj i viziju koju su imali dizajneri, dok na GT verziji ovaj ekran dolazi kao dio serijske opreme.

Potpuno nova arhitektura i ergonomija

Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit ima potpuno novu arhitekturu. Inovativan je po tome što je panoramski ekran postavljen na komandnu tablu sa sistemom za pričvršćivanje koji je praktično nevidljiv iz putničkog prostora. Ovakav raspored poboljšava pristupačnost i vidljivost informacija prikazanih na 21-inčnom panoramskom ekranu osjetljivom na dodir.

Ono što nam se posebno svidjelo, kako na novom 3008, tako i na ostalim modelima kao što su 308 i 408, je odličan spoj ekrana osjetljivog na dodir i klasičnih komandi u središnjem dijelu kontrolne ploče. Peugeot ih zove i-Toggles, a to je u suštini kompaktni uski ekran osjetljiv na dodir s potpuno podesivim prečicama. Te prečice se mogu jednostavno programirati za brzi pristup 10 omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištene destinacije, podešavanje radija na omiljene stanice, postavljanje idealne temperature klima uređaja i slično.

Zahvaljujući ovome kokpit 3008-ice izgleda zaista "čisto" i bez suvišnih prekidača, a ujedno pokazao nam je da u vožnji i ekrani osjetljvi na dodir mogu biti sigurni i jednostavni za korištenje.

Velika promjena koju je donio novi Peugeot 3008 unutra je i sama pozicija prekidača mjenjača. Osim što je po prvi put tu sada mjenjač s dvostrukim kvačilom koji je zaista donio veliki napredak u performansama, njegov prekidač je sada premješten u gornji dio centralne konzole i bliže upravljaču. Također, tu je odmah pored i prekidač za pokretanje i gašenje motora, a ovim rasporedom omogućen je lagan i intuitivan pristup kontroli mjenjača i pokretanje motora jednim pokretom ruke.

Zahvaljujući ovakvom rasporedu centralna konzola je prostrana i nenatrpana, a tako se otvorio i veliki prostor za pretince i mjesta za odlaganje telefona i stvari. Nekoliko komandi postavljenih dijagonalno na centralnom tunelu ujedno su zgodne zbog brzog pristupa i čine vizuelnu podjelu između gornjeg i donjeg dijela konzole.

Zapremina pretinca ispod naslona za ruke i novog pretinca koji krije i dodatne USB utičnice zaista je impresivna, te pored sitnica može primiti i male boce sa pićem ili neke druge veće predmete.

Kompaktan volan sa novim kontrolama

Kompaktni volan je od samog početka bio glavni element Peugeot i-Cockpita, a sada je i on detaljno prerađen kako bi ponudio još bolji osjećaj upravljivosti u vožnji i udobnosti. Naravno, upravljač je zadržao svoju kompaktnost ali je dobio modernizovan dizajn gdje je redizajniran centralni dio sa manje primjetnim "prečkama" zbog čega i sam upravljač ima efekat "lebdenja", sličan panoramskom ekranu na instrument tabli.

Komande na kompaktnom volanu su također nove, a u cilju bolje ergonomije. One automatski detektuju prste vozača, ali se aktiviraju samo kada ih vozač pritisne, kako bi se izbjegli lažni manevri, te se u korištenju vrlo lako navići na njih i definitivno predstavljaju poboljšanje u odnosu na prethodnu verziju upravljača.

Zavisno od nivoa opreme novi kompaktni volan može biti i grijan, a tu su i dvije nove, tanke i elegantne ručice za svjetla i brisače stakala, kao i dvije nove "poluge" za promjenu stepeni prijenosa koje su sada kompaktnije i pod rukom daju utisak kvalitete.

Komfor i prostor za sva putovanja

Kabina novog Peugeota 3008 pored samog kokpita nudi dovoljno prostora i komfora, gdje posebnu ulogu imaju nova prednja sjedišta koja su izražena u kombinaciji efekta kože i tkanine koja su odlično simenzionisana, umjereno mekana i imaju odličnu bočnu podršku koja dobro drži tijelo u zavojima.

Prednja sjedišta novog 3008 su nagrađena prestižnom oznakom AGR (Aktion Gesunder Rücken), koju dodjeljuje njemačko udruženje doktora i terapeuta koje promoviše istraživanja u prevenciji bolova u leđima. Zanimljivo je i to da po prvi put u Peugeotu prednja sjedišta mogu biti opremljena prilagodljivim bočnim osloncima koji se napušu ili ispuhuju električno kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela.

Za potpun ugođaj i zdravu atmosferu unutra, novi Peugeot 3008 opremljen je i AQS-om (Air Quality System) koji stalno prati kvalitet zraka koji ulazi u kabinu i, ako je potrebno, automatski aktivira recikliranje zraka.

Na dionicama autoputa primijetili smo da je napredak napravljen i na polju zvučne izolacije, što uz tih motor i dobar audio sistem pojačava ugođaj boravka u dnevnom boravku.

Putnički prostor novog 3008 ima čak 17 različitih prostora za odlaganje, ukupne zapremine od oko 34 litre, gdje se svakako ističu pretinci na centralnoj konzoli, ali i lako dostupno bežično punjenje telefona, hlađeni prostor za odlaganje ispod centralnog naslona za ruke, držač naočala na krovnoj konzoli, držači za čaše i pretinac za rukavice.

Uz korisnu zapreminu od 520 litara ispod police, prtljažnik novog 3008 je jednako prostran kao i kod njegovog prethodnika, ali ono što je pohvalno je da nova STLA Medium platforma sada nudi isti prostor za prtljažnik, bez obzira koji ste motor ili baterije izabrali.

Peugeot je sa novim 3008 definitivno uspio u velikom izazovu. U jednom od najkonkuretnijih segmenata i sa već uspješnim modelom odstupio je od ustaljenih normi i uspio još jednom ponuditi potpuno originalan SUV. Najbolje od svega je da zbog svog jedinstvenog dizajna karoserije, ali još i više dizajna unutrašnjosti, 3008 nije ugrozio praktičnost i ugodnost zbog kojih su SUV-ovi i popularni. Naprotiv, donio je jedan novi pristup i ugođaj vožnje koji će itekako znati naći put do kupaca.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 3008 Allure 1.2 136 Hybrid e-DCT

  • Cijena osnovnog modela: 63.116 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 67.055 KM

  • Motor: Blagi hibrid sa trocilindarskim, turbobenzinskim motorm smještenim naprijed poprečno i sinhornim elektromotorom u mjenjaču. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća sistemska snaga 136 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min. Baterija Li-Ion kapaciteta 0,89 kWh - iskoristivi kapacitet 0,43 kWh.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom e-DCT. 19-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R19 (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,2 s. Najveća brzina – 201 km/h. Potrošnja na testu – od 4,8 do 7,7 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,5 do 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 123 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.542 mm. Širina – 1.895 mm. Visina – 1.641 mm. Međuosovinski razmak – 2.739 mm. Razmak od tla – 198 mm. Zapremina prtljažnika – od 520 do 1.480 litara. Masa praznog vozila –1.648 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.080 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 3008 Allure 1.2 Hybrid e-DCT

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Bežično punjenje, navigacija, panormic i-Cockpit 21" HD - 1.501 KM, Alarm sa dodatnim zaključavanjem, grijani volan, adaptivni tempomat sa start/stop - 2.438 KM

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.