Sa drugim C4 Citroen je pomalo odbacio svoju avangardu i napravio solidan kompromis "ziheraškog" izgleda i prepoznatljivosti koje nije manjkalo prvom C4. Ovaj pomalo njemački pristup već se jednom isplatio Citroenu u vidu druge generacije modela C5 koji i dalje izgleda svježe nakon samo jednog redizajna, a s kojim je Citroen napravio najbolji posao svih vremena u ovoj klasi gdje su se uvijek mučili sa njemačkom konkurencijom.
Tako ni nakon redizajna C4 nije želio biti radikalno upečatljiv, sada je to zadatak marke DS, dok će Citroeni biti više fokusirani na šire narodne mase. Nova prednja i zadnja svjetla, nekoliko novih boja karoserije u ponudi, nove felge i to je u suštini to. Ipak, to je i više nego dovoljno da C4 izgleda svježije jer su se prednja LED dnevna svjetla odlično uklopila u postojeću formu "farova", dok zadnji dio izgleda svježije zahvaljujući trodimenzionalnoj grafici stop svjetala, ali i donjeg dijela stop svjetla koje je sada bijelo. U svakom slučaju C4 će još dugo izgledati skladno i moderno, što je uvijek poželjno jer kupci baš i ne vole kada im auto prebrzo "zastari".
Iako je prošlo već pet godina od dolaska druge generacije C4, ni unutrašnjost ovog kompakta nije zahtijevala velike intervencije. Praktičnosti i prostora nije ni nedostajalo, pa je tako Citroen samo modernizovao centralnu konzolu ugradnjom velikog ekrana osjetljivog na dodir putem kojeg se upravlja multimedijalnim uređajima, putnim računarom, kao i osnovnim postavkama automobila. Nove su i obloge sjedišta, pa kao na testnom modelu možete dobiti ugodnu i vrlo atraktivnu kombinaciju mrežaste tkanine i platna koja je vrlo ugodna u toplim danima, ali se i vrlo lako čisti. Same konture sjedišta su ostale iste, što znači da se u C4 i dalje sjedi vrlo ugodno, dok prednja sjedišta imaju i iznenađujuće dobre bočne oslonce.
Kvalitet materijala i izrade je ostao isti, pa i dalje nudi kombinaciju mekanih obloga kao na armaturnoj ploči i grube plastike kao što je ona na vratima i centralnom tunelu. Upravo između prednjih sjedišta otkrili smo i još jednu novost. Citroen C4 se sada "pali" na dugme, koje je smješteno pored ručne kočnice. Sam položaj ovog dugmeta i nije najsretniji, ali svakako se lako navići na njega. Od stvari koje su, nažalost, ostale iste tu je i dalje preveliki upravljač čiji prečnik i velika površina centralnog dijela narušavaju inače ugodno vozačko okruženje.
Zadnja sjedišta nude nepromijenjen nivo komfora. Prostora za noge i glave putnika je sasvim dovoljno, pogotovo u okvirima ove klase, dok je prtljažnik od 408 litara i dalje jedan od najvećih u klasi. Velik otvor prtljažnika i pravilne stranice čine C4 zaista upotrebljivim na porodičnim putovanjima.
- Hyundai i30 1.4 CRDI iStar plus - (90 KS) - 30.490 KM
- Mazda 3 Sport CD150 Challenge - (150 KS) - 45.500 KM
- Nissan Pulsar 1.5 dCi Acenta - (110 KS) - 32.526 KM
- Opel Astra 1.6 CDTI Enjoy (110 KS) - 33.953 KM
- Peugeot 308 1.6 e-HDi Active (100 KS) - 37.030 KM
- Renault Megane 1.5 dCi Expression (110 KS) - 33.260 KM
- SEAT Leon 1.6 TDI Reference (105 KS) - 32.093 KM
- Škoda Octavia 1.6 TDI Ambition (105 KS) - 32.898 KM
- Toyota Auris 1,4 D-4D Style (90 KS) - 32.975 KM
- Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline (105 KS) - 35.923 KM
(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)
Jedna od novosti, svakako najvažnijih, je i bogatija ponuda motora. Savremeni, mali i snažni benzinski PureTech motori svakako zvuče zanimljivo, ali o njima ćemo morati drugom prilikom jer smo ovaj put isprobali odlično odmjereni turbodizelaš BlueHDi od 100 KS.
U odnosu na prethodno izdanje ovog motora obnovljena ponuda 1,6-litarskog HDi-ja ističe se efikasnijim sagorijevanjem i manjim mehaničkim gubicima, što je ostvareno posebnom komorom za izgaranje i upotrebom nove obloge cilindara sa "Diamond Like Carbon" materijalom, ali i upotrebom ulja vrlo male viskoznosti. U praksi bi to trebalo značiti nešto bolje performanse i još čišće izduvne gasove.
U vožnji se HDi sa 100 KS i 254 Nm okretnog momenta odlično nosi sa ne tako malim i laganim kompaktom. Najbolje se pokazuje pri polasku i međuubrzanjima, kada se čini da je ovaj HDi i snažniji nego što je deklarisan. Izvrsna elastičnost čini vožnju u gradskim uslovima vrlo ugodnom, te ne zahtijeva prečeste izmjene stepeni prenosa. U suštini, ovaj motor bi zaista trebao sada biti i najpopularniji izbor za C4, jer zadovoljava vrlo širok spektar performansi i kupaca.
Dodatak Blue, kao i kod ostalih marki odnosi se na AdBlue aditiv gorivo koje snižava koncentraciju NOx u izduvnim gasovima, pa sa ovim motorom C4 spada u vrlo ekološki prihvatljive kompakte. Naravno i nažalost, to na našem tržištu i dalje predstavlja suvišan podatak, pa nas još uvijek zanima samo "koliko troši"? Nama je u prosjeku trošio 6,7 litara dizela na 100 kilometara, s tim da je preovladavala vožnja u gradskim uslovima. S pravom nam se obećanje iz fabričkih specifikacija o potrošnji manjoj od 4 litra u gradskim uslovima činilo preoptimističnim. Možda se to može postići u nekom drugom gradu, sa manje gužvi i sa protočnijim saobraćajem. U Sarajevu definitivno ne.
U vožnji je C4 zadržao naglasak na udobnosti, mada smo ostali neugodno iznenađeni bukom kotrljanja i načinom na koji prilično grubo prenosi vibracije sitnih neravnina, pogotovo kada se sjetimo kako nas je mazio udobnošću i mekoćom. Provjerom pneumatika utvrdili smo da su oni krivci za djelimični gubitak udobnosti, jer su bili napuhani pod prevelikim pritiskom, ali i još više od toga na udobnost je utjecala činjenica da je riječ o štedljivim i vrlo krutim Michelin Energy gumama koje su odlične za štednju goriva, ali su prilično loše kada je riječ o udobnosti i samom prianjanju.
Generalno, C4 se i dalje dobro i sigurno vozi, bez nepredviđenih reakcija, s tim da svakako ne spada među vozačke automobile. Najviše mu odgovaraju duga putovanja i umjeren tempo, kada će putnike nagraditi udobnom, ali i ekonomičnom vožnjom.
Možda i najbolji dio dolazi iz cjenovnika obnovljenog C4. Uprkos dotezanju bora C4 ostaje jedan od najpristupačnijih kompakta na našem tržištu. Sa ovim motorom i opremom, uz trenutnu akciju koja će poznavajući tradiciju Citroena prerasti u stalnu, možete dobiti zaista kompletan porodični kompakt za vrlo prihvatljivih 28 hiljada maraka, bez dodatnih opcija koje je imao testni auto. Slično opremljeni i pogonjeni konkurenti u prosjeku su skuplji za 3-4 hiljade maraka, dok su neki ekstremni slučajevi skuplji i do 10 hiljada maraka, i to uz vrlo sličnu opremu i motor. Ne sumnjamo da će C4 i dalje ostati jedan od najpopularnijih kompakta, kako kod nas, tako i u EU.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.560 ccm. Maksimalna snaga 73 kW - 100 KS pri 3.750 okr/min. Maksimalni obrtni moment 254 Nm pri 1.750 okr/min.
Prenos snage: 5-stepeni ručni mjenjač. Felge - 6,5J×16. Gume 205/50 R16 - Michelin Energy Saver.
Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 180 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 11,5 sekundi. Potrošnja goriva na testu 6,7 l/100km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradskoj vožnji 3,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,1 l/100 km i u mješovitim uslovima 3,3 l/100 km. Emisija CO2 86 g/km.
Dimenzije i težina: Masa praznog automobila 1.205 kg. Ukupna dozvoljena masa 1.500 kg. Dužina - 4.329 mm. Širina - 1.789 mm. Visina - 1.489 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.608 mm. Zapremina prtljažnika - 408 l.
Serijska oprema na testnom automobilu: Prednji zračni jastuci za vozača i suvozača sa mogućnošću isključenja za suvozača, bočni zračni jastuci, zračne sigurnosne zavjese, samostalno paljenje sigurnosnih svjetala, kontrolna lampica za neprikopčane pojaseve, ABS, AFU, REF, ESP, pokretna pepeljara za pušače, pomoć pri kretanju uzbrdo, zadnja sjedišna klupa djeljiva 2/3-1/3, prednji i zadnji odbijači u boji karoserije, integrisan poklopac rezervoara za gorivo, po visini podesivo vozačevo sjedište, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem(1 ključ), autoradio MP3, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, mjerač pritiska u pneumaticima, prednje maglenke sa dodatnim osvjetljenjem pri skretanju, regulator i limitator brzine, klima uređaj, set za popravak pneumatika, nosači vanjskih retrovizora i ručke vrata u boji karoserije, Autoradio CD MP3 sa komandama na volanu i 6 zvučnika, dnevna svjetla sa LED diodama, ručke vrata i nosači vanjskih retrovizora u boji karoserije, zadnja svjetla sa 3D efektom, dodatno zatamnjeno zadnje staklo na prtljažnim vratima, volan, ručica mjenjača i ručne kočnice obloženi kožom, putni računar i ekran C, srednji naslon za ruke naprijed, suvozačevo sjedište podesivo po visini, u leđnom dijelu podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, obloge sjedišta u tkanini Maille Liberia, 16-inčne ukrasne radkape Atlanta.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Automatski klima uređaj (dvozonski automatski klima uređaj sa nezavisnim hlađenjem lijeve i desne strane kabine vozila, tri programabilna nivoa brzine i intenziteta hlađenja, funkcijom brzog odmagljivanja i odmrzavanja stakala vozila, jedini u klasi sa funkcijom REST za prozračivanje vozila kod ugašenog motora, hlađenim i osvijetljenim pretincem ispred suvozača, jedini u klasi sa difuzorima/otvorima za hlađenje/grijanje zadnjeg dijela vozila ispod vozačkog i suvozačkog sjedišta), rezervni točak manjih dimenzija, metalik boja karoserije, novi audio sistem na dodir sa utičnicom, komplet za Bluetooth i USB utičnica, bi-tuner i CD spremnik (SMEG audio), pristup automobilu i pokretanje motora bez ključa (ADML).
Garantni uslovi: Dvije godine garancije.