Cupra kao zasebna marka počela je svoj put sa Atecom, a prvi zasebni model marke bio je Formentor koji je ujedno i najzaslužniji za ovako strijelovit uspjeh. Ipak, ako pogledamo malo dalje unazad, kada je Cupra bila linija sportskih modela, onda je jasno da je Leon bio najuspješniji i najpopularniji nosilac te značke.
Stoga je prikladno iz više razloga da provjerimo šta nam to donosi Cupra Leon koji, zanimljivo, nije ultimativno sportski model sa preko 300 KS, nego je u suštini atraktivan i moderno opremljen gradski kompakt za svaki dan.
Tako, u suštini, osnovni Cupra Leon u ponudi dolazi sa već dobro poznatim 1,5 TSI četverocilindarskim motorom od 150 KS, pa je jasno da nije riječ o hothatchu, ali isto tako nije riječ ni o uobičajenom kompaktu sa početka ponude. Naime, Cupra svoje ime i uged gradi upravo na tome da svaki model i verzija nude dozu i privlačnosti koja je prepoznatljiva za ovu novu marku. Tako i Cupra Leon već u startu dolazi sa privlačnim sportskim detaljima ali i svakodnevnom upotrebljivošću.
Naime, modeli sa početka ponude poput ovog nekada su činili gotovo sami vrh ponude SEAT-a, pa bi ovakav Leon nekada u SEAT-u nosio značku FR. Ipak, ovdje je dobio neke posebne sportske detalje poput prepoznatljivih bronzanih znački, vrlo atraktivnih 18-inčnih felgi i imitacije zadnjeg difuzora.
Unutra je Cupra Leon također privlačan i posebniji, pa je lako primijetiti sportska sjedšita sa izraženim bočnim osloncima, ali i vrlo zanimljivom teksturom na sjedećoj površini sa kontrastnim bronzanim šavovima. Bronza je zaštitna boja Cupre, pa je zatičemo i na šavovima na armaturnoj ploči kao i na upravljaču i logotipu koji je prikladno smješten na kućište zračnog jastuka koje je izvedeno da podsjeća na karbonska vlakna.
Ako pogledamo malo dalje od "šminke" lako je primijetiti da je i ovaj Leon u suštini vrlo privlačan i praktičan kompakt. Kao i prije "sjedi" na produženom međuosovinskom rastojanju pa nudi više prostora nazad nego većina kompakta ove klase, dok je sam kokpit vrlo moderan i digitalizovan. Digitalni kokpit i ekran infotainmenta su u prvom planu, s tim da su grafike i mogućnosti podešavanja digitalnog kokpita ovdje orijentisane na sportski izgled instrumenata gdje je posebno privlačan izgled sa velikim okretomjerom.
Na žalost, i ovdje ostaje zamjerka koju smo ranije uputili Leonu ali i njegovom bratskom Golfu. Intuitivnost i lakoća korištenja infotainmenta i dalje nije da zavidnom nivou, gdje nam posebno smeta da osnovne kontrole klimatizacije i grijanja moramo tražiti kroz nivoe menija. S druge strane, dizajn kokpita je vrlo "čist" i pregledan, a centralna konzola sa malim prekidačem automatskog DSG mjenjača nudi i dosta prostora za sitnice i telefone.
Zabavan i precizan
Iako nije u svojoj najsnažnijoj verziji, to ne znači da je Cupra Leon dosadan u vožnji, naprotiv. Sa 150 KS, prednjim pogonom i sportski podešenim ovjesom vrlo lako može proći klasifikaciju sportskog tipa. U suštini 1.5 TSI je vrlo uglađen, tih, elastičan a po potrebi može osigurati brz tempo, u čemu mu pomaže i efikasan DSG mjenjač. Sa ubrzanjem do 100 km/h od oko 8 sekundi vjerovatno ispunjava sportske aspiracije većine kupaca, a u potrošnji goriva može biti vrlo umjeren. Tako smo zabilježili najmanju potrošnju od 6 litara benzina na 100 km, dok smo u trenucima kada bi se zaigrali na zavojitim cestama taj prosjek lako dizali i do 8 ili 9 litara na 100 km.
Upravo na zavojitim cestama Cupra Leon pokazuje sve svoje vrline, gdje se prije svega ističe relativno mala masa za ne tako malen kompakt. Sa 1,3 tone mase ovaj motor se zaista nosi sa lakoćom, a to ima pozitivan efekt i u zavojima. Zahvaljujući čvrstom ovjesu i i laganom motoru u nosu kroz zavoje se vodi vrlo sigurno i pri visokim brzinama, dok je podupravljanje prilično teško isprovocirati. Ono gdje bi mogao biti bolji je na lošim cestama, kada do izražaja dolaze mane sportskog ovjesa, ali i izostanak multilink ovjesa nazad. Kao i na svim automobilima na MQB platformi i ovdje smo uvjereni da je najbolje birati model sa multilink ovjesom nazad i DCC podesivim amortizerima.
Ipak, najbolje od svega je da Cupra sada nudi zaista širok raspon modela ali i verzija unutar svakog modela. Iako bismo radije birali Leon sa 2.0 TSI motorom od 190 KS i sa naprednijim ovjesom, činjenica je da ovakav Leon kojeg smo testirali nudi najbolji odnos opremljenosti, tehnologije i cijene. Uz dozu posebnosti koju donosi Cupra odlično spaja praktičnost i stil za svaki dan, a to će posebno znati cijeniti oni kojima crossoveri i SUV-ovi nisu prvi izbor pri kupovini.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Cupra Leon 1.5 TSI MHEV DSG
- Cijena osnovnog modela: 59.920 KM
- Cijena testnog modela: 59.920 KM
-
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, turbo-punjač. Blagi hibridni sistem. Radna zapremina 1.498 ccm. Najveća snaga 150 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.500 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 18 inča, gume 225/40 R18 (Bridgestone Turanza).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,4 s. Maksimalna brzina - 221 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja u kombinovanom WLTP ciklusu od 5,6 do 6,4 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 l. Prosječna emisija CO2 po WLTP od 127 do 144 g/km.
-
Dimenzije: Dužina – 4.368 mm. Širina - 1.800 mm. Visina - 1.442 mm. Međuosovinski razmak - 2.684 mm. Zapremina prtljažnika 380 litara. Masa praznog vozila – 1.361 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.890 kg.
-
Serijska oprema: Cupra Leon 1.5 TSI MHEV DSG
-
Garancija: Pet godina ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina na karoseriju.