Iako je donio potpuno novi izgled karoserije, novi 3008 je u suštini zadržao vrlo slične proporcije koje je imao prethodni model, a za to ima savršen razlog. Evropski gradovi su užurbani i prenatrpani, a veliki automobili se tu baš i ne uklapaju najbolje, pa je 3008 u suštini tek nešto veći od prosječnog kompakta, tačnije 17,5 cm je duži od Peugeota 308, a u isto vrijeme nudi pogodnosti i prostranost SUV-a.
Novi 3008 nije donio samo novu fastback siluetu, pa kada ga pažljivije pogledate, uz velike ravne plohe i oštre linije otkrićete i brojne originalne detalje. Naravno, prije svega pogled privlači velika "zatvorena" maska s novim LED svjetlima, koja ističe elektrificiranu stranu 3008-ice. Ipak, tu su i suptilniji detalji koji igraju jednako veliku ulogu u ukupnom aerodinamičnom izgledu. Oštro "odrezan" zadnji dio s velikim krovnim spojelrom svakako ističe dinamičan i kompaktan izgled, a nama se, na primjer, posebno svidio detalj donje linije bočnih stakala gdje je izostala klasična lajsna nego je sakrivena i izgleda kao da staklo ide diretno na panel vrata. Malen detalj koji svakako pokazuje strast Peugeot dizajnera prema "čistim" linijama.
Ovako oblikovan fastback SUV u gradu izgleda zaista posebno, pa je uz jarko plavu boju intenzivno na sebe "lijepio" poglede prolaznika, što nas i nije toliko iznenadilo. Ono što nas jeste prijatno iznenadilo je lakoća i okretnost kojom se kreće kroz gužvu i uske ulice, a kada smo se "zarovili" u tehnikalije našli smo nekoliko razloga zašto je to tako.
Prije svega tu je sada nova STLA Medium platforma koja ima nove prednje i zadnje osovine dizajnirane za dinamične vozne osobine, dok sama arhitektura platforme doprinosi tome maksimiziranjem upotrebe lakih i krutih materijala, te dodatnim spuštanjem težišta automobila bez obzira na njegovu ukupnu visinu.
Također, novi 3008 je kompaktan i ima odličan krug okretanja od 10,6 metara, a radi još lakšeg manevrisanja, standardno je opremljen zadnjom kamerom koja vozaču nudi dva ugla: pogled unazad ili pogled iz ptičje perspektive. Uz opcionalni Peugeot VisioPark 360° sistem koji, zahvaljujući 4 kamere postavljene što bliže prednjim i zadnjim točkovima i 12 senzora raspoređenih po automobilu, nudi pregled okruženja od 360°. Uz ovaj sistem preglednost i pogled kroz zakošen zadnji vjetrobran nisu problem, a provlačenje kroz uske prolaze i ulice je mačji kašalj.
Da bi vožnja u gradu i otvorenoj cesti bila još lakša Peugeot je u novom 3008 ponudio i prilagodljivi tempomat sa Stop & Go funkcijom i asistencijom pri održavanju trake. Sistem kontroliše upravljanje i brzinu automobila kako bi ga držao u traci i brzinom koju je unaprijed odredio vozač. Uz to, zamor vozača dodatno smanjuje poluautomatskom promjenom vozne trake, tako što jednostavno aktivirate žmigavac i pritisnite dugme "ok" na volanu, a sistem usmjerava 3008-icu prema novoj traci.
Od brojnih sistema u sklopu ADAS funkcija vrlo korisna je i preporuka za ranu brzinu. Otkriva bilo kakvu promjenu u ograničenju brzine čitanjem znakova pored puta i prikupljanjem informacija od povezanog navigacijskog sistema predlaže vozaču da prilagodi postavku Adaptive Cruise Control. Ukoliko detektuje kišu, sistem odmah predlaže smanjenje brzine u skladu sa ograničenjem brzine, na primjer sa 130 na 110 km/h na autoputu.
Novi 3008 ima i najnoviju Peugeot tehnologiju aktivne sigurnosti, uključujući:
- Automatsko kočenje u nuždi sa upozorenjem na sudar: detektuje vozila, pješake i bicikliste, danju ili noću, od 7 km/h do 140 km/h.
- Aktivno upozorenje o napuštanju trake s korekcijom napuštanja trake.
- Upozorenje vozača, koje detektuje gubitak budnosti analizom kretanja vozila.
- Prošireno prepoznavanje sa digitalnim prikazom znakova na putu: stop, jednosmjerno, zabrana preticanja, kraj zabrane preticanja, pored uobičajenih znakova brzine.
- Praćenje mrtvog ugla velikog dometa (do 75 metara).
- Kontrola spuštanja uzbrdo: smanjuje rizik od proklizavanja ili gubitka kontrole nad vozilom pri vožnji nizbrdo pri brzinama ispod 30 km/h, bilo u brzini naprijed ili nazad, automatskim regulacijom brzine.
Svi ovi detalji i sistemi čine da je vožnja u novom 3008 zaista opuštena, a nakon dužih vožnji efekt smanjenog zamora vozača je itekako primjetan.
Efikasan motor i mjenjač za potpun urbani ugođaj
Ipak, najveći razlog dobre prilagođenosti urbanom životu i vožnji leži u novom hibridnom pogonskom sklopu. Tu je prije svega poznati trocilindarski turbobenzinac koji je poznat od ranije, ali je sada dobio potpuno novu dozu performansi i upotrebljivosti koja ga je učinila vrlo pogodnim za ovakav fastback SUV.
Tu novu dimenziju 1,2 motor može zahvaliti prije svega novom e-DCT automatskom mjenjaču s dvostrukim kvačilom i integrisanim elektromotorom. Ovaj mjenjač je Stellantis razvio u saradnji sa specijalizovanom kompanijom Punch Powertrain iz Belgije, a riječ je o sklopu fabričke oznake DT2 MHEV koji uz savremeni mjenjač sa dvostrukim kvačilom integriše kompaktan i fleksibilan 48V hibridni sistem i elektromotor od 21 kW. Zahvaljujući njemu se 3008 može voziti u potpuno električnom načinu rada i bez emisije štetnih gasova.
Kako je riječ o blagom hibridnom sklopu baterija je vrlo kompaktna i ima kapacitet od 0,89 kWh, te je jasno da je riječ o sistemu koji je tu prije svega da rastereti benzinski motor, te pri niskim opterećenjima pokreće auto na struju. Iako isprva nismo mnogo očekivali, nakon testa je ovaj sistem pokazao da je u stanju zaista zadržati potrošnju goriva na minimalnom nivou, pa smo u gradskim gužvama sa mnogo "kreni-stani" vožnje mogli trošiti manje od 5 litara benzina na 100 kilometara. Također, uz napredni i-cockpit vozač može pratiti ali i planirati potrošnju električne energije, a uz nježniju nogu na gasu hibridni sistem će zaista maksimalno iskoristiti potencijal baterije i elektromotora.
Uz samu potrošnju i efikasnost možda i veća prednost ovog hibridnog pogona je uglađenost vožnje koju donosi sa sobom. Tako ćete većinu vremena u gradu voziti u tišini uz diskretno "zujanje" elektromotora, dok je najbolje od svega brzina i direktnost mjenjača sa dvostrukim kvačilom koji je značajno brži i efikasniji, pogotovo u slučaju kada Start/Stop sistem pali i gasi motor.
Ono što je svakako pozitivno iznenađenje da je obećanje Peugeota kako hibridni 3008 možete u gradu voziti više od 50% vremena na struju zaista istinito. Naravno, svoj vozački stil trebate prilagoditi i naučiti maksimalno koristiti rekuperaciju energije, pa smo tako i mi uspjeli na struju voziti skoro 60% naše gradske "ture. Kao nagrada za umjereno stiskanje papučice gasa stiže zaista nizak prosjek potrošnje ali i činjenica da je ovaj motor itekako adekvatna zamjena za bučni i "prljavi" dizelski motor.
Također, za još bolju kontrolu i ugođaj vozač može birati između tri načina vožnje putem kontrole smještene na središnjoj konzoli kako bi se performanse 3008-ice idealno prilagodile željama vozača ili uslovima u saobraćaju, pa su tu normalni mod rada, u kojem se snaga i obrtni moment neznatno smanjuju kada se papučica gasa pritisne između 0 i 70%, dok je iznad 70% dostupna puna snaga i obrtni moment. Eko način rada pruža glatkiju vožnju i smanjenu potrošnju energije i goriva korištenjem specifične postavke papučice gasa, ograničavajući snagu i okretni moment i smanjujući performanse grijanja i klimatizacije. Naravno, tu je i sportski način koji nudi dinamičniju vožnju koristeći specifične konfiguracije za servo upravljač i gas.
Zaista je zanimlivo kako je Peugeot sa novim 3008 zadržao prednosti prethodne generacije i dao ovom modelu potpuno novu dimenziju i ugođaj zahvaljujući savremenom dizajnu i pogonskom sistemu koji na najbolji način pokazuje da je ponekad dovoljna tek "mala" dorada postojećih rješenja za sjajne rezultate.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 3008 Allure 1.2 136 Hybrid e-DCT
-
Cijena osnovnog modela: 63.116 KM
-
Cijena testnog modela s opcijama: 67.055 KM
-
Motor: Blagi hibrid sa trocilindarskim, turbobenzinskim motorm smještenim naprijed poprečno i sinhornim elektromotorom u mjenjaču. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća sistemska snaga 136 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min. Baterija Li-Ion kapaciteta 0,89 kWh - iskoristivi kapacitet 0,43 kWh.
-
Prijenos snage: Preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom e-DCT. 19-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R19 (Michelin e-Primacy).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,2 s. Najveća brzina – 201 km/h. Potrošnja na testu – od 4,8 do 7,7 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,5 do 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 123 g/km. Euro 6e.
-
Dimenzije: Dužina – 4.542 mm. Širina – 1.895 mm. Visina – 1.641 mm. Međuosovinski razmak – 2.739 mm. Razmak od tla – 198 mm. Zapremina prtljažnika – od 520 do 1.480 litara. Masa praznog vozila –1.648 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.080 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 3008 Allure 1.2 Hybrid e-DCT
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Bežično punjenje, navigacija, panormic i-Cockpit 21" HD - 1.501 KM, Alarm sa dodatnim zaključavanjem, grijani volan, adaptivni tempomat sa start/stop - 2.438 KM
-
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.