Auto testovi
86

Testirali smo novi Škoda Kodiaq: Šampion prostranosti ide korak dalje

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Škoda je sa Kodiaqom kao svojim najvećim i najluksuznijim modelom napravila sjajan posao, pa su svi koji bili skeptični zbog ideje velike i relativno skupe Škode demantovani odličnim odzivom tržišta. Sada je tu druga generacija, još veća i još luksuznija.
Prije osam godina u prvoj generaciji Škoda Kodiaq je stigla na tržište u pravo vrijeme, ali i u pravoj formi. Tržište je itekako imalo interes i potrebu za velikim i prostranim SUV-ovom, a najbolje od svega je to što je Kodiaq donio svoju identitet, te na tržište nije stigao tek kao produžena verzija Tiguana. Poznata i provjerena platforma u produženoj verziji tako je donijela duži međuosovinski razmak, pregršt prostora na zadnjim sjedištima, dva dodatna sjedišta u trećem redu i klizni drugi red sjedišta. Odličan dizajn koji ne zastarjeva tako lako i vrlo privlačne verzije poput sportskog VRS ili terenskog Scouta samo su dodatno proširile ciljnu grupu kupaca.

Sada u drugoj generaciji Škoda je pred sobom imala nešto drugačije izazove. Kodiaq je već dobro poznat i prihvaćen model, kojem je trebalo osvježenje, ali ne i pretjeran odmak od klasičnih vrijednosti. Također, nužno je bilo posvetiti se i elektrifikaciji pogona, ali oprezno.

Zahvaljujući dorađenoj MQB Evo platformi tako je sada Kodiaq mogao dobiti priključni hibrid, ali Škoda za razliku od drugih marki nije srljala u odluke i odlučila je zadržati benzinske i dizelske modele. Sudeći prema trenutnom raspoloženju tržišta, vrlo promšiljen i dobar potez koji će im svakako ići u prilog.

Još robusniji, veći i impozantniji

Sa drugom generacijom Škoda je Kodiaqa učinila još robusnijim i dominantnijim, a pored izuzetno širokog i velikog prednjeg dijela sa dominantnom maskom koja je dobila i horizontalno "provučen" LED kao na električnom modelu Enyaq, tu robusnost ističu pravougaoni blatobrani ali i jasne i dorečene oštre dizajnerske linije, slično kao i na prvoj generaciji. Uz novi logotip, elegantne detalje u tamnijoj nijansi hroma, LED matrix i LED zadnja svjetla sa animiranim žmigavcima Škoda je igrala na provjerenu kartu elegancije koja neže tako brzo zastarjeti. Naravno, možda i više od svega pomenutog, primjetan je veliki rast ionako velikog SUV-a. Sa povećanjem dužine za više od šest centimetara, Kodiaq sada nudi još više unutrašnjeg prostora za do sedam putnika i prtljaga koliko želite. Uprkos tome dizajneri su uspjeli poboljšati aerodinamiku, postigavši ​​cd vrijednost od 0,282 uvođenjem aktivnog hlađenja i redizajniranjem prednjeg i zadnjeg branika.

Sa Kodiaqom u novoj generaciji smo proveli zaista mnogo vremena i kilometara, o čemu ćemo još pisati, ali ono što dugi i zahtjevni putevi zaista razotkriju su one esencijalne stvari važne svakom vozaču. Jedna od tih stvari kojima nas je Kodiaq posebno oduševio su vrhunska i nova LED Matrix prednja svjetla druge generacije. Ova svjetla sadrže 50 posto više svjetlosnih segmenata i nude snažniju svjetlosnu snagu od prve generacije. Dva modula farova raspoređena jedan iznad drugog sadrže Bi-LED modul za duga i kratka svjetla i unutrašnji modul Matrix snopa koji se sastoji od 36 svjetlosnih segmenata, a nas je posebno impresionirala jačina svjetla u vrlo teškim uslovima noćne vožnje sa olujnom kišom, dok je podesivi snop bez greške osvjetljivao put dugim svjetlima bez zaljepljivanja drugih automobila, "izrezujući" ih iz snopa vrlo precizno i bez greški.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

LED traka u obliku "leteće strijele" koja se provlači kroz masku, pored dizajnerskog efekta, služi kao dnevno svjetlo, parkirno svjetlo i indikator. Statičko ugaono svjetlo blizu unutrašnje ivice jedinice prednjeg svjetla sužava se prema Škodinoj rešetki. Izgled LED Matrix snopa farova takođe definiše Crystallinium element koji ističe kristalno staklo u boji i donosi nijansu tirkizne boje u prednjim svjetlima.

Ultimativna prostranost, održivi materijali i inovativne kontrole

Ako vas zanima Kodiaq onda je prilično izvjesno da vas je najprije privukao svojim proporcijama i ponudom prostora, a upravo je unutrašnjost ono u čemu Kodiaq donosi najviše novosti i napretka u odnosu na prethodnika. Iako se naziru forma i koncept koje je zadala prva generacija, Kodiaq je sada dobio potpuno redizajniranu unutrašnjost ali i potpuno nove kontrole i komande koje predstavljaju pravo osvježenje, ne samo u segmentu nego na cijelom tržištu automobila.

Naravno, pri ulasku na vozačko mjesto prvo što plijeni pažnju je ogromni ekran infotainment sistema dijagonale 13 inča. Jednostavno bez velikih ekrana izgleda ne možemo u automobilima, a što su automobili veći i skuplji, veći su i ekrani. Ipak, ono što se nama najviše svidjelo nalazi se ispod ekrana i Škoda ih naziva Smart Dials. Napokon, dizajneri su shvatili da su u vožnji fizičke komande lakše i sigurnije za korištenje, a ove su višenamjenske i omogućavaju brz pristup brojnim funkcijama. Unutar ovih kružnih komandi su također LCD ekrani čije funkcije možete konfigurisati, te je upravo ovo smjer kojeg smatramo ispravnim za korištenje digitalizacije u komandama i samoj ergonomiji vozačkog okruženja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Škoda Smart Dials su tri nove, intuitivne multifunkcionalne kontrole kojima se može upravljati okretanjem i pritiskom, a svaki ima digitalni displej u boji prečnika 32 milimetra. Ova pametna kombinacija haptičkih i digitalnih elemenata omogućava brz pristup brojnim funkcijama vozila. Dva vanjska Smart Dial za vozača i suvozača kontrolišu unutrašnju temperaturu, grijanje sjedišta. Trenutna funkcija svakog Smart Dial-a je prikazana na displeju, a kratkim pritiskom na svako dugme birate neku od izabranih funkcija, a sva podešavanja postavljenih funkcija se vrše okretanjem Smart Dial-a. Centralni Smart Dial kontroliše do četiri funkcije koje odabere korisnik od svih šest: jačinu zvuka infotainment sistema, brzinu ventilatora, smjer zraka, pametni klima uređaj, režime vožnje i zumiranje karte.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Osim Smart Dials komandi nova centralna konzola nudi pregršt prostora za pretince i telefone, a uredan izgled i "čist" izgled može zahvaliti premještanju ručice mjenjača koja je sada postavljena na stub upravljača.

Pored izuzetne prostranosti na svim sjedištima, unutrašnjost Kodiaqa fokusirana je na održivost. Tako je tekstil koji se koristi za presvlake sjedišta, tepisi u kabini i prtljažniku, kao i obloga krova izrađena od recikliranog poliestera ili, u slučaju testnog modela, koža za obloge sjedišta, vrata i konzola štavljena na ekološki prihvatljiv način koristeći ostatke prerade kafe u zrnu. Također, dva poznata Simply Clever detalja, kišobran i strugač za led, sada su također napravljeni od održivih i recikliranih materijala. Novost među Simply Clever detaljima su čistač ekrana pohranjen u središnjoj konzoli i kutija za odlaganje na centralnom tunelu ispred klizne klupe zadnjeg sjedišta.

Za potpun komfor zadnja sjedišta su izdašno podesiva, ali i vrlo dobro dimenzionirana pa nude zaista limuzinski ugođaj vožnje. Pored toga što je zadnja sjedišta moguće pomjerati odvojeno prema naprijed ili nazad, za više komfora ili više prostora u prtljažniku, posebno je ugodno što je moguće podešavati i nagib naslona za leđa. Uz USB otvore za punjenje, velike držače za čaše ali i praktične nosače za tablete i telefone duga putovanja na zadnjim sjedištima Kodiaqa pravo su uživanje na kojima ništa ne nedostaje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, za duga putovanja treba i puno stvari, a uvjereni smo da će Kodiaq zadovoljiti i one koji iz nekog razloga pakuju jakne i čizme kada krenu na ljetni odmor. Sa ukupnih 910 litara zapremine u prtljažniku Kodiaq je impresivan, a uz varijabilno dno i klizna sjedišta može primiti i još više prtljaga. Velika peta vrata prtljažnika i ravne stranice prtljažnog prostora znači da na Kodiaq možete računati i prilikom selidbi, a značajno je i povećanje prtljažnog prostora kada odaberete Kodiaq s još dva dodatna sjedišta.

Snažni i štedljivi dizel i dalje je najbolji izbor

Velika novost u drugoj generaciji Kodiaqa je široka i svestrana ponuda modernih i efikasnih motora koja uključuje i benzinske i dizelske opcije, a po prvi put, Kodiaq je također dostupan s plug-in i blago hibridnom tehnologijom.

Ipak, ako ste klasični kupac ovako velikog SUV-a i želite iskoristiti sve njegove prednosti onda je prilično izvjesno da ćete posegnuti za štedljivim i snažnim dizelašem koji je, na svu sreću, još uvijek u ponudi.

Poznati TDI u moćnoj verziji sa 190 KS i 400 Nm okretnog momenta ipak najbolje odgovara namjeni i karakteru Kodiaqa, te što je najvažnije sa lakoćom se nosi sa težinom automobila koja se kreće od 1,7 do 1,9 tona, zavisno od opreme i verzije. Iako potpuno natovaren Kodiaq je na našim testnim turama sa lakoćom održavao visoke brzinske prosjeke, a uz umjeren tempo na otvorenoj cesti sa lakoćom je mogao držati prosjek potrošnje od svega 6,5 litara dizela na 100 kilometara. Zaista impresivno za ovako velik i težak auto, a najbolje od svega je što ne zahtjeva nikakva odricanja komfora i performansi za takve rezultate.

Udoban i svestran za (skoro) sve podloge

Kodiaq druge generacije je opciono dostupan sa novom DCC Plus dinamičkom kontrolom šasije. Ova nova verzija koristi dva neovisno kontrolirana ventila za odvajanje stupnjeva povrata i kompresije samog amortizera. Ranije su obje funkcije bile kontrolisane jednim zajedničkim ventilom, pa tako sada nova generacija omogućava brže podešavanje prigušenja i širi raspon karakteristika amortizacije. U vožnji je tako moguće primijetiti razliku kroz brže reakcije ovjesa, poboljšane dinamike vožnje i povećane udobnosti. Zahvaljujući mogućnostima podešavanja vozač može izabrati postavke ovjesa ali i drugih parametara automobila za stil vožnje koji mu je trenutno poželjan, s tim da smo mi nakon nekog vremena ipak najčešće birali "Cloud" kao najugodniji način rada ovjesa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dodatnu dimenziju podesivosti i kontrole amortizera zaista je lako primijetiti, čak i ako niste vozili prošli Kodiaq, ali da bi ocjena udobnosti bila vrhunska ipak bi trebalo uz Kodiaq izabrati točkovi manjeg promjera naplataka a većeg bočnog zida guma. Na žalost, ni ovako napredan ovjes ne može ukloniti grubost i buku koju uzrokuju gume niskog profila. Da smo u sportskoj VRS verziji naravno da se ne bismo bunili, ali ovdje ipak želimo potpuni komfor.

Ono što je zanimljivo i svakako pohvalno da je uprkos rastu dimenzija i bogatijoj opremi Kodiaq jedan od rijetkih novih modela na tržištu čija cijena nije drastično "skočila". Naravno, pri tome mislimo na uporedive modele sada i prije ovog perioda drastičnih poskupljenja, gdje možemo vidjeti da je slično ili manje opremljen model koštao skoro jednako novca kao sada.

Konkretno u slučaju testnog modela, cijena od preko 106 hiljada maraka je u ovoj klasi velikih SUV modela i ovako bogate opreme jedna od pristupačnijih, iako je taj iznos i ovu riječ teško staviti u istu rečenicu. Ipak, tržište je i prije pokazalo da sjajno prihvata paket koji sa sobom donosi Kodiaq, uključujući i njegovu cijenu, a to dodatn potvrđuje i velika popularnost ovog modela na tržištu rabljenih automobila.

U svakom smislu Škoda je opet u pravo vrijeme napravila pravi posao sa pravim modelom, a u ovom turbulentno vrijeme veliki porodični SUV sa svim mogućim opcijama motora i pogona uz veliki povratak fizičkih komandi u kokpitu mogao bi biti vjesnik novih tokova koji će ipak njegovati neke osnovne postulate koji čine dobar i ugodan automobil.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI 190 KS DSG7 4x4

  • Cijena osnovnog modela: 70.258 KM

  • Cijena testnog modela: 106.454 KM

  • Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 193 KS pri 3.500 do 4.200 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 20 inča, gume 235/45 R20.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,8 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva WLTP u mješovitim uslovima - 6 do 6,6 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 l. Prosječna emisija CO2 - WLTP - 157-174 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.758 mm. Širina - 1.864 mm. Visina - 1.657 mm. Međuosovinski razmak - 2.791 mm. Zapremina prtljažnika - od 910 do 2.105 litara. Masa praznog vozila – 1.723 kg.

  • Serijska oprema: Škoda Kodiaq Slection 2.0 TDI 190 KS DS7 4x4

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Akustik paket + Sunset (Akustični prozori + zatamnjena stakla + dodatna unutrašnja zvučna izolacija), Assisted Drive Plus paket (Area View kamere + proaktivna zaštita putnika + inteligentni parking asistent + adaptivni tempomat), Simply Clever Family paket (pregradna mreža + rolo zaštite nazad + zaštita za vrata pri otvaranju + bočni zračni jastuci naprijed i nazad + zračne zavjese), opcija daljinskog grijanja vozila, Suite - Cognac (Kromirane dekoracije + kožna sjedišta), Aero alu točkovi RILA 8Jx20" antracit, Električna kuka za vuču sa adapterom + asistent pri upravljanju prikolicom, Light & View paket plus (Osvijetljena prednja maska + MATRIX Beam svjetla + LED svjetla sa korner opcijom + LED stražnja svjetla), Performance paket (Pomoć pri kretanju u brdu + pomoć pri kretanju na nizbrdici + adaptivna kontrola šasije), Technology Paket 13" Plus (Head-up displej + navigacioni uređaj 13"), Zimski paket (MF kožni grijani upravljač sa DSG komandama+grijana sjedišta), Convenience paket plus (Rez. točak umanjenih dimenzija + elektro podeisva prednja sjedišta sa opcijom memorije + varijabilno dno prtljažnika + virtuelna pedala + KESSY + Alarm + elektro podesiva podrška za leđa naprijed + zvučni sistem), Remote Access 3 godine.

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.