Auto testovi
38

Testirali smo novu Škodu Octaviju: Spremna za još jednu epizodu na vrhu klase

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Octavia je jedan od najvažnijih, ako ne i najvažniji, auto na tržištu Bosne i Hercegovine. Godinama i generacijama je u vrhu prodajnih rezultata i popularnosti i naravno nije tako samo kod nas.

Odličan spoj dobre tehnologije, odlično odmjerenih proporcija i izuzetne ponude prostora uz ugodno odmjerene cijene mnogima je bila neodoljiva kombinacija. Sa novom generacijom Octavije Škoda je otišla još jedan ozbiljan i velik korak dalje.

U skoro 25 godina od kada prisutna Octavia izvorni recept je usavršavan kroz četiri generacije, ali su osnovni koncept i ideja ostali praktično nepromijenjeni. Zasnovan na platformi kompakta uz duže međuosovinsko rastojanje, obilje prostora i ogroman prtljažnik kojem se pristupa kroz velika peta vrata toliko su jednostavni i uspješni sastojci tog recepta da je Octavia uspješno izdržala sve trendove, pa čak i nagli dolazak SUV ere. Jasno, Octavia nije popularna samo kod nas, a to potvrđuje i preko 6,5 miliona prodanih primjeraka širom svijeta. To je bio i ostao model koji je okosnica češke marke.

Ipak, sa četvrtom generacijom Octavije Škoda je napravila više pomaka i novosti nego što to da naslutiti poslovično smiren i uglađen dizajn karoserije. Evolucija poznate MQB platforme donijela je još više praktičnosti za Octaviju, pa je sada ionako veliki prtljažnik porastao na punih 600 litara. Uz velika peta vrata teško je zamisliti šta biste to mogli ponijeti na put a da ne stane u prtljažnik Octavije. Također, još više prostora imaju i putnici, ali osim samog prostora u kabini smo detalj po detalj otkrivali čime je to Octavia ovaj put otišla stepenicu više nego prije.

Naime, sam podatak o prostoru za noge i koljena na zadnjim sjedištima sada je impresivniji nego ikada prije, ali ono što je zaista bolje nego ikada prije je komfor i udobnost zadnjih sjedišta u Octaviji. Naime, sve redom prethodne generacije Octavije nisu se mogle pohvaliti pretjerano ugodnim zadnjim sjedištima što uz izraženo kraku donju sjedeću površinu nije bilo poželjno za duga putovanja. Ovaj put Škoda je to ispravila, a zadnja sjedišta ne samo da su odlično dimenzionirana nego su i vrlo ugodno profilisana i izrađena od mekanih materijala, pa je tek sada pravi užitak voziti se nazad. Uz pregršt komfornih detalja poput džepova za tablete, grijanje sjedišta, podesivost klimatizacije za zadnja sjedišta, zavjesica za sunce, USB priključaka pa čak i pravu "kućnu" utičnicu putovanja u Octaviji su zaista pravi užitak.

Jednako ugodan utisak je i naprijed, gdje je vozačko okruženje donijelo nekoliko novosti koje traže navikavanje. Glavni dizajnerski detalj svakako je dvokraki upravljač, te osim što uživo izgleda odlično možemo potvrditi da smo zaista poželjeli voziti auto sa ovakvim upravljačem. Nekada u zavojima i pri bržoj vožnji treći krak upravljača može zasmetati, pa smo se sa Octavijom podsjetili zašto su trkaći auti nekada imali upravo dvokrake "volane".

Sviđa nam se: ponuda prostora, ugodno podešen podesivi ovjes, performanse i potrošnja goriva, zvučna izolacija, nivo opremljenosti.

Idealnu vozačku poziciju je lako naći, prostora u svim smjerovima ima i više nego dovoljno, a u skladu sa VAG porodicom i Octavia donosi potpuno novi kokpit koji je potpuno očišćen od gotovo svih fizičkih dugmadi. Naravno, dominira veliki centralni ekran koji objedinjuje sve kontrole klime, infotainmenta, navigacije i sistema asistencije. Uz digitalne instrumente i novi kontroler DSG mjenjača koji je izrađen u minimalističkom stilu kao što smo to vidjeli na novom SEAT Leonu pa i Porscheu 911, vozačko okruženje je zaista moderno ali i ugodno. Ono gdje Škodu treba pohvaliti je da ipak nisu u potpunosti izostavili fizičke tipke. Iznad ventilacijskih otvora ipak se nalaze prekidači u službi kratica do menija za klimu, način rada ili sisteme asistencije. Vrlo jednostavno i efikasno riješeno, a ujedno ne narušava minimalistički dizajn.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz ovako organizovano vozačko okruženje ne nedostaje ni pretinaca i mjesta za odlaganje, a posebno impresionira kvalitet materijala i obrade. Činjenica da je armaturna ploča u srednjem dijelu obložena i prošivena ugodnim tekstilom donosi posebno ugodu u kabini, dok su svi pretinci i utori u vratima obloženi mekanim filcom pa u Octaviji zaista nema suvišnih zvukova pri vožnji. Kvalitet i sam nivo ugodnosti je upravo zbog ovakvih i sličnih detalja ovaj put na zaista znatno većem nivou. Uz to i prednja sjedišta su jednako dobro oblikovana i ugodna, što ukupan utisak boravka i vožnje u Octaviji diže doslovno za klasu više. Škoda se ovaj put zaista nije šalila kada su rekli da će nova Octavia biti "upmarket".

TDI i dalje dominira pored modernih benzinaca i hibrida

Koliko je Octavia popularna kod nas toliko je popularan i TDI, pa je logično da smo prvo isprobali najpoželjniji turbodizel iako Octavia sada po prvi put nudi i plug-in hibridne motore kao i odlične turbobenzince.

Od ove generacije Octavia u ponudi dizelaša ima samo 2,0 TDI, i to u verzijama sa 116, 150 i 200 KS. Jasno, prve dvije će biti najčešće i najpoželjnije na našem tržištu, a nakon sedam dana vožnje po BiH bilo nam je lako zaključiti i zašto je to tako. Iako je u osnovi riječ o poznatom motoru i on je prošao dodatno usavršavanje, pa je u potrazi za efikasnošću i mirnijim radom dobio nove klipove i klipnjače, a sa 150 KS i 360 Nm to je idealna mjera za auto veličine i težine kao što je Octavia. Ima vrlo uvjerljiva ubrzanja i međuubrzanja, a s druge strane kada uravnotežite tempo vožnje vrlo lako ćete voziti sa prosjekom manjim od 5 litara dizela na 100 kilometara. Također, sada je nešto tiši i uglađeniji što uz bolju zvučnu izolaciju čini vožnju i pri većim brzinama vrlo tihom i ugodnom. Ipak, jednaku ako ne i veću pažnju zaslužuje i odlični 1,5 TSI turbobenzinac od 150 KS koji je ujedno i nešto pristupačniji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji je Octavia također primjetno ugodnija i rafinirana, s tim da treba naglasiti da je testni model imao zaista dugačak spisak dodatne opreme gdje je između ostalog bio i DCC podesivi ovjes koji uvijek daje dodatnu dozu komfora i ugodnosti u odnosu na klasične amortizere bez dodatnih komora. Jasno, Octavia je i dalje primarno porodični i poslovni auto kojem je prioritet ugodna i sigurna vožnja, te je tako i podešen. U zavojima je vrlo sigurna i precizno se vozi, dok bismo poželjeli ipak nešto više osjećaja i povratnih informacija sa ceste na upravljaču. U oštrim zavojima nešto više je izraženo naginjanje, dok se podupravljanje javlja tek pri pretjerivanju i na granici gripa guma koje su "touring" po svojoj prirodi, baš kao i cijeli auto. Kome je do zabave u zavojima neka ipak sačeka Octaviju sa značkom VRS.

Ne sviđa nam se: preglednost, cijena...

Uz vrlo elegantan dizajn i bez neobičnih detalja kao što su bila dvostruka svjetla na prethodnom modelu Octavia je i dizajnerski vrlo zreo auto koji će privući zaista širok krug kupaca. istina, proporcije zadnjeg dijela su sada malo drugačije izvedene pa nam se na prvi pogled ne čini toliko prepoznatljiva kao prije, vjerovatno i zbog stop svjetala, ali sve u svemu to je dizajn koji će još dugo biti privlačan i moderan. Uz to ističu se i skupi detalji poput odličnih LED matrix svjetala koja noću zaista značajno olakšavaju vozačev posao, ali i vizuelno Octaviju čine prestižnijom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što je očito bilo neminovno uz evidentno povećanje kvalitete, kako one koju je moguće opipati tako i one u samoj vožnji i ugodnosti putovanja, je činjenica da Octavia više neće biti tako pristupačan auto. Iako već osnovni modeli dolaze odlično opremljeni ipak treba biti svjestan da Octavia sa 150 KS i par doplata sada košta oko 40 hiljada maraka. Ako se zaigrate sa brojnim opcijama lako ćete premašiti i 60 hiljada maraka, baš kao što je to slučaj sa testnim modelom. Za sada naša preporuka je 1,5 TSI sa ručnim mjenjačem i Ambition paket uz par neophodnih doplata kao što je metalik boja i slično. Jasno, ulogu pristupačnog, tačnije pristupačnijeg, ali i dalje praktičnog modela u ponudi Škode definitivno preuzima Scala, dok Octavia neminovno zalazi u viši cjenovni ali i klasni rang.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Octavia Style 2.0 TDI DSG Cijena osnovnog modela: Octavia 1.0 TSI Ambition - 35.168 KM Klix.ba izbor: Octavia 1.5 TSI Ambition - 38.903 KM Cijena testnog modela sa opcijama: 63.901 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 150 KS od 3.000 do 4.200 okr/min. Najveći obrtni moment 360 Nm od 1.700 do 2.750 obr/min. Promjer i hod cilindra 81 mm x 95,5 mm. Stepen kompresije 16:1.

Prijenos snage: Prenos snage preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 18 inča, gume 225/45 R18 (Bridgestone Turanza T001).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,7 s. Maksimalna brzina - 227 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,6 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,3 l/100 km, kombinovano 3,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 l. Prosječna emisija CO2 97 g/km. Euro 6d DG.

Dimenzije: Dužina – 4.689 mm. Širina - 1.829 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.686 mm. Zapremina prtljažnika - od 600 do 1.555 litara. Masa praznog vozila – 1.390 kg.

Serijska oprema: Rezervni točak umanjenih dimenzija, disk kočnice nazad, servo upravljač SERVOTRONIC, alat, blokada diferencijala XDS, MF kožni upravljač, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, pretinci u prtljažnom prostoru, preklopiva zadnja klupa + centralni naslon za ruku, treći naslon za glavu nazad, el. otključavanje prtljažnika iznutra, KEYLESS GO + kessy paljenje motora, termoizolaciona stakla, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, el. podizači prozora naprijed i nazad, zračni jastuk za koljeno vozača, bočni zračni jastuci + zračne zavjese naprijed, crni dekorativni umetci, centralni naslon za ruke naprijed, retrovizori u boji karoserije, Lane assist, ručica mjenjača presvučena kožom, el. podesivi i preklopivi grijani retrovizori, elektronski imobilajzer, 12 V utičnica u prtljažniku, ACTIVE info displej, indikator pritiska u gumama, START STOP sistem, manuelno podesiva podrška za leđa kod prednjih sjedišta, navigacioni uređaj COLUMBUS, dekorativni umetci u srebrenoj boji, parking senzori nazad, LED zadnja svjetla, 8 zvučnika, tempomat sa limitatorom brzine, zadnja i prednja svjetla za maglu, CLIMATRONIC, osvijetljenje prtljažnika, indikator za nevezan pojas naprijed i nazad, "SMART LINK+" (wireless konekcija), alu točkovi "ROTARE AERO" 7J x 17", tekstilna sjedišta, glasovna kontrola, DAB, USB C, pomoć pri kretanju u brdu, parking kočnica.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Grijana sjedišta naprijed i nazad, virtuelna pedala, zatamnjena stakla SUNSET, krom paket, PARK ASSIST (samostalno parkiranje vozila), produžena garancija 4 godine ili 120.000 km, senzor prepoznavanja umora, Head-up ekran (projekcija na vjetrobransko staklo), bočni zračni jastuci+zračne zavjese naprijed i nazad, adaptivna kontrola šasije sa Izborom načina vožnje, trozonski klima uređaj, ALU točkovi VEGA AERO, crne, sjajni dijelovi 7,5J x 18, LIGHT paket (Matrix beam LED glavna svjetla+dinamička kontrola svjetala sa korner funkcijom+LED zadnja svjetla), Sun and Pack paket (Multiflex tabla+mehaničke rolo zavjese na zadnjim bočnim staklima i petim vratima), komforna telefonija sa LTE + bežično punjenje + Bluetooth, 230V utičnica + 2x USB naprijed, 2x USB nazad (centralnoj konzoli), 1x USB port u prednjem unutrašnjem retrovizoru, el podesivi, samozatamnjujući, grijani, preklopivi retrovizori sa funkcijom memorije + SIDE ASSIST + Boarding svjetla, el. podesivo sjedište vozača sa funkcijom memorije, paket - ambijentalno osvijetljenje, infotainment online 1 godina

Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.