Testirali smo Opel Crossland X: Odlična ideja s prosječnom realizacijom
U godinama egzistiranja pod okriljem američkog automobilskog koncerna General Motors (počesto i na rubu finansijskog ambisa), koji ćemo vječno kriviti za propast legendarne švedske kompanije Saab, Opel je napravio mnogo različitih modela automobila. Među njima je bilo i nekoliko izuzetno praktičnih monovolumena koji su bili i ostali najbolje rješenje za udoban transport višečlanih porodica i njihovih kućnih ljubimaca.
Prije invazije podignutih automobila koji su se bez velike najave infiltrirali u gotovo sve uobičajene automobilske kategorije, Opel je pored veće monovolumenske Zafire nudio i manju Merivu koja je u osnovici predstavljala praktičnu verziju popularnog modela Corsa, a s drugim i posljednjim izdanjem Merive stiglo je i komforno rješenje otvaranja vrata za maksimalno olakšan pristup zadnjim sjedištima.
A onda su stigli crossoveri. Prvi odgovor Opela na segment čija prodaja raste iz dana u dan bio je model Mokka X, a prelaskom pod okrilje francuske automobilske grupacije PSA stigao je i najnoviji dvojac Crossland X/Grandland X koji dijeli nekoliko elemenata sa sličnim modelima Peugeota (i Citroëna). Kolateralna šteta u novonastaloj situaciji je model Meriva kojeg više nema u ponudi njemačkog proizvođača automobila, a objašnjenje je sasvim jednostavno i prihvatljivo: Monovolumen istovremeno može i treba biti i crossover.
Sviđa nam se: ponuda prostora, pretinci, uzdužno pomična zadnja sjedišta, oprema, efikasna svjetla, performanse motora...
Zasnovan na platformi koju PSA već koristi za pojedine modele Peugeota i Citroëna, Crossland X doduše nema klasičnu monovolumensku karoseriju, ali iza velikih vrata na visokoj kutijastoj karoseriji svojim putnicima nudi mnogo toga što inače karakteriše izvorne monovolumene. Sam izgled karoserije nije od onih za kojima se okreću na ulici, a među zanimljive detalje spada rješenje zadnjih nosača krova, ali i dvobojna karoserija s nekoliko mogućih kombinacija. Onoliko koliko nam se dopadaju profilisani bokovi, toliko nam se ne sviđa izgled kućišta zadnjih svjetala koja ovaj automobil čine užim i višim nego što on uistinu jeste. Ostatak otpada na karakteristične plastične oplate bokova, blatobrana i donjih dijelova odbojnika s kojima u Opelu, kao i kod svih ostalih koji proizvode ovakve automobile, sugerišu na mogućnost korištenja automobila i izvan asfalta, što na kraju podupire i solidno rastojanje između podnice i tla.
Pet osoba u ovom automobilu (koji se ukupnim mjerama gura u međuprostor između B i C segmenta) bit će previše, ali četvero odraslih putnika imat će sasvim dovoljno prostora i na dužim putovanjima. Putnicima nazad prijat će po dužini pomična zadnja sjedišta čime se njihovim nogama omogućava do 15 centimetara dodatnog prostora, što će donekle smanjiti zapreminu solidnog prtljažnika s dvostrukim dnom. Zanimljivo, ali već viđeno rješenje. Visoko sjedenje i mnogo stakla provjeren su recept za natprosječnu preglednost iz kabine koja mnogim elementima podsjeća na kabinu modela Astra.
Ne sviđa nam se: nedostatak opcije pogona preko obje osovine, hod ručice mjenjača, zvučna izolacija i ovjes.
Sa srednjim paketom opreme Innovation standardno stiže mnogo toga što se danas ugrađuje u automobile za koje kažemo da su solidno opremljeni, ali je u konkretnom slučaju podugačak i spisak opcione opreme s kojom konačna cijena automobila znatno raste. Optimalno rješenje trebalo bi biti negdje između, jer smatramo da se bez nekoliko opcionih elemenata (među koje svrstavamo i head up display) i dalje može sasvim ugodno putovati bez osjećaja da nešto bitno nedostaje.
S obzirom na iskustva koja smo imali s aktuelnim Opelovim modelima Corsa, Astra i Insignija, iznenađeni smo predugim i relativno preciznim hodom ručice 6-stepenog ručnog mjenjača koji se isporučuje u kombinaciji s najsnažnijim turbobenzinskim motorom u ponudi. Očekivali smo i precizniji upravljački sistem, ali i tiši, čvršći i uglađeniji ovjes koji će se bolje nositi s poprečnim naginjanjem povisoke karoserije i različitim neravninama koje i dalje nisu surovi makadam. Na drugoj strani su kočnice čijim smo učinkom (i doziranjem) prezadovoljni.
Podsjetimo li se na koncept 4x2 koji na svojim crossoverima trenutno preferiraju u grupaciji PSA, onda je jasno da se ni Crossland X ne može dobiti s pogonom preko obje osovine, a u Opelu kažu da za takve potrebe kupac može birati Mokku X. Ponuđeni benzinski motori, zajedno s transmisijom, dolaze s polica PSA. Odličan odziv je glavna karakteristika najsnažnijeg trocilindarskog aluminijskog 1,2-litarskog turbobenzinca čijih 130 KS Opelov kompaktni crossover povuče u maniru sportskih automobila, ali nam se u svemu tome nije svidjelo što u kabinu stiže previše karakterističnog trocilindarskog zvrndavog zvuka, a i prosječna potrošnja goriva znatno je veća od tvornički deklarisanih vrijednosti. Solidnim performansama motora koji se dobro snalazi i u kombinaciji s maksimalnim dozvoljenim opterećenjem pomaže i zavidno niska masa automobila. U svakom slučaju, ako potencijalni kupac preferira benzinske motore, ovdje vrijedi doplatiti za najsnažniju ponuđenu opciju.
Vrijeme će pokazati koliko su u staroj njemačkoj kompaniji (sada pod francuskim patronatom) pogodili ukuse i želje evropskih kupaca, a mi nakon svega ostajemo pri zaključku da bi Crossland X u svom premijernom izdanju mogao biti prvi izbor prvenstveno ljubiteljima Opela, jer smatramo da u trenutnom odnosu snaga na terenu ima boljih, dorađenijih i vizuelno uspješnijih rješenja za manji ili sličan iznos novca.
Motor: smješten naprijed poprečno, tri cilindra, benzinski, turbopunjač. Radna zapremina 1.199 ccm. Maksimalna snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Maksimalni obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 17 inča, gume 215/50 R17 (Kleber Krisalp HP3).
Ovjes: naprijed MacPherson, nazad polukruta osovina.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,1 s. Maksimalna brzina - 206 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,6 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,7 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 45 l. Prosječna emisija CO2 116 g/km. Euro 6.
Dimenzije: Dužina – 4.212 mm. Širina - 1.765 mm. Visina - 1.605 mm. Međuosovinski razmak - 2.604 mm. Prtljažnik od 410 do 1.255 litara. Masa praznog vozila – 1.199 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.790 kg.
Serijska oprema: ABS, ESP, kožom obložen trokraki multifunkcionalni upravljač tri kraka s obrubom srebrene boje (podesiv po visini i dubini), električni servo ojačivač upravljača, prednji naslon za glavu – neaktivan, zadnji džepovi na prednjim sjedištima, Morrocana sjedišta, sportski instrumenti s rubovima u srebrenoj boji, 3,5-inčni display u boji na instrumentnoj ploči, putni računar, tempomat s limitatorom brzine, sistem za upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem detekcije pada pritiska u gumama, pomoć pri polasku na uzbrdici, zaštita od krađe, upozorenje za nevezane pojaseve na zadnjim sjedištima, upozorenje za vezanje pojasa vozača i suvozača, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, unaprijeđena centralna konzola sa zatvorenim pretincem, multimedijalni audiosistem Midlevel (BYOM2), paket Sight and Light (automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, osvijetljena ogledala u štitnicima za sunce, senzori za kišu, centralna krovna rasvjeta sa svjetlima za čitanje nazad, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem), paket za hladno vrijeme, dvostruki pod u prtljažnom prostoru, automatski dvozonski klima uređaj, filter za pelud i pepeo (miris), suvozačko sjedište podesivo po visini, hlađen pretinac za rukavice, zatezači zadnjih sigurnosnih pojaseva, električna utičnica nazad, ergonomska prednja sjedišta ručno podesiva u četiri smjera, električni podizač prednjih i zadnjih stakala, elektropodesivi i grijani vanjski retrovizori s kućištima u boji karoserije, ventilacija zadnjeg dijela kabine (drugi red sjedišta), električna utičnica u prednjem dijelu centralne konzole, vanjske ručke na vratima u boji karoserije, rešetke maske hladnjaka u crnoj boji s hromiranom letvicom, zatamnjena stakla, atermičko vjetrobransko staklo, hromirane lajsne iznad okvira bočnih stakala, ambijentalno osvjetljenje, zadnji spojler, prednji i zadnji štitnici podvozja, LED dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu, zaštita pragova s natpisom Opel, 16-inčne aluminijske felge...
Opciona oprema na testnom automobilu: metalik boja True Blue (587 KM), nivo opreme 4 - Florey tkanina, jet crna (685 KM), krovni nosači (235 KM), paket svjetala: automatsko podešavanje visine snopa prednjih svjetala, IntelliLux LED Matrix aktivna svjetla, LED zadnja svjetla, pomoć pri upotrebi dugih/kratkih svjetala uključujući automatska prednja svjetla i brisače (1.173 KM), dodatno zatamnjena zadnja stakla (98 KM), bežični punjač (196 KM), Radio Intellilink RF900 Navi: unaprijeđeni (segmentirani) zaslon s instrumentima s dodatnim podacima za vozača, kontrole radija na upravljaču, 6 zvučnika, kratka krovna antena (1.271 KM), otvaranje i pokretanje motora bez ključa (489 KM), Porodični paket: klizno zadnje sjedište djeljivo u omjeru 40:60 i preklopivo, s naslonom za ruku, pretincem za sitnice i držačem skija, centralni naslon za glavu nazad (782 KM), Park & Go i paket naprednih tehnologija: panoramska kamera (pokriva 180 stepeni i uključuje zadnju kameru), pomoć pri parkiranju naprijed i nazad (880 KM), boja krova Summit bijela, projekcijski zaslon (782 KM), aluminijske felge 6,5J x 17 Diamond Cut, Titan sjajna (391 KM), čelični rezervni točak za nuždu 3,5J x 16 (117 KM).