Testirali smo redizajnirani Peugeot 308: Najbolje iz Francuske
Ne, nikad nam se nije sviđao Peugeot 308 prethodne generacije. Ni prije, a ni poslije redizajna. S jednim od takvih prije desetak godina stigli smo čak do Le Mansa. Istina, nije bio neudoban, ali je zbog povisoke karoserije, osrednjeg ovjesa, istog takvog upravljačkog sistema i PSA-ovske ručice mjenjača s bezveznim „gumenim“ hodom spadao među automobile na koje baš nikada ne bismo pomislili razmišljajući o modelima iz C segmenta.
A onda je prije nekoliko godina stigao Peugeot 308 nove generacije. Čiste linije, skladne proporcije, nebo i zemlja u poređenju s prethodnikom. S novim pristupom (na novoj platformi) iz Peugeota su u jednoj od najpopularnijih kategorija ponudili automobil o kojem su počeli razmišljati i oni koji su do tada svoju opciju iz C segmenta tražili u nekim drugim automobilskim kompanija. Jasno je da o Peugeotu 308 i dalje ne razmišljaju kupci koji su spremni da izdvoje novac koji im za svoje C automobile traže u Audiju, BMW-u i Mercedesu, ali svi ostali proizvođači automobila nisu bili previše sretni s rezultatom posla koji su uradili u francuskoj automobilskoj kompaniji koja je na čelu PSA grupacije.
U međuvremenu, 308 je podvrgnut decentnom redizajnu koji se ponajbolje vidi na prvoj trećini automobila. Iako nismo vidjeli posebne razloge za redizajn izvorno odlično dizajniranog automobila, u Peugeotu su pripremili modifikovan prednji odbojnik, masku hladnjaka i poklopac motora, a izmijenjena je i grafika u kućištima svjetala. Da su dizajneri ove karoserije bili u pravom raspoloženju vjerovatno najbolje potvrđuje činjenica da nismo sreli nikoga ko je rekao da bi na 308 nešto trebalo dodavati ili oduzimati. Bit će zanimljivo vidjeti kako će, kad za to dođe vrijeme, izgledati nasljednik modela koji zaista neće brzo ostariti.
Sviđa nam se: izgled karoserije, kvalitetna unutrašnjost, udobna sjedišta, zvučna izolacija, vozne osobine, potrošnja goriva, zapremina prtljažnika...
Iz perspektive nekih ranijih automobila Peugeota, čije su centralne konzole bile pretrpane potrebnim (i nepotrebnim) tasterima, neobično je susresti se s novim minimalističkim pristupom u dizajniranju kokpita u kojem su spomenuti tasteri sada grupisani na horizontalno postavljenom displeju unaprijeđenog multimedijalnog sistema. Nekim komandama tu možda i nije mjesto, ali trendovi koji forsiraju „televizore“ u automobilima za sada su, nažalost, neumoljivi.
I dok ima onih koji Peugeotov „i-Cockpit“ iz perspektive vozača ne smatraju posebno dobrim rješenjem, zbog činjenice da se na daleko postavljene analogne instrumente gleda iznad obruča upravljača, mi se s njima ne možemo složiti. Za potrebno privikavanje dovoljno je optimalno podesiti vozačko sjedište i podeblji upravljač čiji je prečnik namjenski smanjen, a tada vozač zaista vidi sve što treba da vidi.
I eto dodatnog razloga za zadovoljstvo kojem primarno doprinose direktan upravljač i precizan hod ručice mjenjača koji je u nekim ranijim „lavovima“ bio misaona imenica. Što se tiče kvaliteta materijala kojom je obložena putnička kabina, uz naglasak da ni na neravnim podlogama nije bilo „cvrčaka“, ovaj automobil svrstavamo među najbolje što se danas nudi u ovoj, ali i u skupljim kategorijama. Ukupnoj ocjeni svakako su doprinijela veoma udobna sjedišta čiji bočni oslonac, ipak, nije dovoljan za izvanredne dinamičke mogućnosti ovog automobila.
Ne sviđa nam se: ponuda prostora za noge putnika na zadnjim sjedištima.
Kao i u većini današnjih automobila ovog segmenta, natprosječno visoki putnici na zadnjim sjedištima ne mogu računati na mnogo prostora u području nogu, a izlaz bi u tom slučaju mogla biti karavanska karoserija s kojom stiže nešto duže međuosovinsko rastojanje. Rješenje koje koriste i neki drugi proizvođači automobila. S druge strane, Peugeot s ovim automobilom nudi veliki prtljažnik koji bez rezervnog točka punih dimenzija „guta“ čak 470 litara, što je odlična vijest za porodice s djecom koja ionako neće primijetiti manjak prostora iza naslona prednjih sjedišta.
S ovjesom koji je uzorno tih i fleksibilan na lošim cestama, 308 (koji nije GTI) „vozi i leži“ iznad svih preliminarnih očekivanja. Izvrsna udobnost nije kompromitovala dinamiku koja vozaču osigurava odličnu zabavu koja se primarno i ne očekuje od ovakvih automobila. Zasnovan na novoj platformi, lakši, širi i niži u odnosu na prethodnika, odlično izbalansiran 308 nas je iz zavoja u zavoj iznova uvjeravao da pripada vrhu klase, a u glavi je ostala samo jedna misao: „Kako li bi sve skupa bilo da smo na 17-inčnim aluminijskim felgama imali kvalitetne ljetne gume.“
Za fatalnu privlačnost pobrinuo se i jedan od najboljih motora u trenutnoj ponudi za 308, a posljednja iteracija poznatog četverocilindarskog 1,6-litarskog turbodizelskog motora (HDi) u konkretnom slučaju ponudila je 120 KS i 300 Nm najvećeg obrtnog momenta, što se u kombinaciji s prilično laganim i natprosječno upravljivim automobilom pokazalo više nego dovoljnim za sve situacije, čak i za zahtjevnije vozače. Peugeot na našem tržištu ovaj motor u modelu 308 nudi i u kombinaciji s manje (100 KS), ali i još više snage (150 KS).
Uz izvanrednu elastičnost (s kojom je na kamionima opterećenim bosanskohercegovačkim cestama život znatno lakši) svakako treba spomenuti i veoma povoljnu prosječnu potrošnju goriva. Na otvorenim dionicama, pri brzinama koje nisu prelazile 90 km/h, motor će nakon 100 pređenih kilometara tražiti manje od četiri litre goriva, a u znatno napornijoj kombinaciji koja uključuje gradsku vrevu i autocestu prosječna potrošnja povećat će se za oko 1,5 litara. Zavidnim rezultatima svakako je pomogao i sistem „stop/start“.
Jedno je sigurno, Armand Peugeot bio bi ponosan na ovaj automobil, a nama je drago što je krajem 19. stoljeća nekako uspio ubijediti ostale članove svoje porodice da proizvodnju opruga, okvira za naočale, mlinova za kafu i bicikala prošire i s proizvodnjom automobila.
Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, turbodizelski, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda – „common rail“, međuhladnjak zraka. Radna zapremina 1.560 ccm. Maksimalna snaga 88 kW - 120 KS pri 3.500 obr/min. Maksimalni obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 225/45 R17 (Good Year Ultragrip Performance).
Ovjes: Naprijed MacPherson sa hidrauličnim amortizerima i spiralnim oprugama. Nazad fleksibilna osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina - 196 km/h. Potrošnja na testu – od 3,9 do 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,2 l/100 km, kombinovano 3,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 53 l.
Dimenzije: Dužina – 4.253 mm, širina - 1.804 mm, visina - 1.457 mm, međuosovinski razmak - 2.620 mm, prtljažnik 470 litara, masa praznog vozila s punim rezervoarom – 1.180 kg, Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.780 kg. Krug okretanja - 11,3 m.
Serijska oprema: električni servo-upravljač umanjenih dimenzija, instrumentna ploča tipa nivo 3, sistem protiv blokiranja točkova (ABS), elektronska raspodjela sile kočenja (REF), inteligentni sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), detektor niskog pritiska u gumama (DSGi), indikator za nezakopčan sigurnosni pojas, tritačkovni sigurnosni pojasi na zadnjoj klupi, ISOFIX (2x na zadnjoj klupi), zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja), bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima, zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu, električno sekvencijalno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća, tempomat i limitator brzine, preklopiva zadnja klupa djeljiva u omjeru 2/3-1/3, priključak USB i AUX - BEZ CD čitača, sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, automatski dvozonski klima-uređaj s podešavanjem na ekranu multimedijalnog sistema, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), radio RCC kojim se upravlja preko 9,7-inčnog ekrana multimedijalnog sistema, trostruki tuner, 6 zvučnika, automatski brisači stakla - senzor za kišu, upozorenje za pomoć kod mijenjanja u viši stepen prijenosa – GSI, podesivi nasloni za glavu na zadnjoj klupi (3 naslona), sjedište za vozača i suvozača sa podešavanjem visine, džepovi na poleđini prednjih sjedišta, ručno podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom djelu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, funkcija svjetla „follow me home“, multifunkcionalni upravljač, ručica mjenjača i parkirna kočnica presvučeni kožom, ručice na vratima u boji karoserije, vanjski retrovizori u boji karoserije, električna parkirna kočnica, prednja sjedišta s ojačanim bočnim dijelom naslona i proširenim jastucima, unutrašnjost od tkanine & TEP – Guerande siva ili Mistral crna, LED prednja svjetla, LED pokazivači pravca sa sekvencijalnim djelovanjem, LED svjetla za maglu, naslon za ruke u zadnjem redu s otvorom za skije, LED unutrašnja stropna rasvjeta, osvjetljenje u području nogu, elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa vozilu, prednji i zadnji parking senzori, hromirani obrubi maglenki, hromirani obrubi bočnih stakala, hromirane letvice na prednjoj maski, paket 'Pomoć vozaču' (automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla, sistem za praćenje vozačeve pozornosti, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine), 16-inčne aluminijske felge „ZIRCON“, rezervni točak manjih dimenzija...
Opciona oprema na testnom automobilu: Navigacija + DAB radio (1.369 KM), dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo (188 KM), 17-inčne aluminijske felge „Rubis“ (563 KS), plava metalik boja „Magnetic“ (713 KM).
Garancija: 2 godine opšte garancije, 3 godine na boju i 12 godina na karoseriju.