Prije nego što se pojavio u prodajnim salonima, Captur smo rado nazivali crossover varijantom Clija, što tehnički gledano i nije daleko od istine. Međutim, nakon vremena koje smo proveli iza njegovog upravljača, često na prašnjavim i blatnim podlogama koje su daleko od optimalnih, shvatili smo da nije pošteno prema ovom višenamjenskom automobilu spominjati ga tek kao crossover varijantu Clija. Bez obzira na to koliko cijenimo ono što je Renault ponudio uz Clio četvrte generacije, Captur je svojim pozitivnim osobinama, prostranošću i zavidnom svestranošću apsolutno zaslužio sopstveno ime i identitet.
I dok je pojedinim detaljima karoserije Clio i dalje za mrvicu atraktivniji proizvod, Captur je vjerovatno najljepši i najskladniji mali crossover koji se u ovom trenutku može kupiti. Uz doplatu za simpatične karoserijske detalje i dvobojnu kombinaciju karoserije, mnogo je automobila koji bi na izboru ljepote ostali daleko iza njega. Ljudi koji su ga dizajnirali sigurno su vedri, sretni i nasmijani, jer ovakav automobil nije mogao nastati u drugačijim okolnostima. Doduše, bilo je i onih koji su zbog cijene testnog primjerka zabrinuto odmahivali glavom, uz argument da se slična koncepcija kod Dacije može dobiti za osjetno manje para. Međutim, kada stvari prenoće, što je poželjno u mnogim slučajevima, onda dođete do zaključka da je novi Sandero Stepway, ipak, neka druga priča za neke druge kupce, koji na prvo mjesto uvijek stavljaju svoj novac. Kako god, sudeći prema reakcijama prolaznika, Captur će Cliju zasigurno uzeti određeni dio kupaca. Potvrda leži u nekolicini komentara koji na kraju otprilike idu ovako: "Novi Clio je super, ali pored ovakvog Captura nema šanse".
Captur je zamišljen i realizovan da bude i lijep i pametan, što je prilično rijetka kombinacija.
O pametno osmišljenim detaljima njegove unutrašnjosti mogla bi se napisati posebna priča. Zašto tvrdimo da je Captur istinski povratak čovjeku? Zato što su vozač i njegovi saputnici dobili priliku da uživaju u dobro izolovanoj, jednostavnoj i maksimalno funkcionalnoj unutrašnjosti, koja se može pohvaliti nekolicinom veoma upotrebljivih pretinaca. Izdvajamo veliku ladicu ispred koljena suvozača, koja je zamijenila dosadašnji uobičajeni zatvoreni pretinac. Fenomenalno i za sada originalno rješenje, jer niko drugi ispred suvozača ne nudi pretinac u koji mogu stati tri flaše od 1,5 l. Jedno vrijeme proizvođači su nas uvjeravali da se pretinci moraju smanjivati ili čak ukidati, jer se prednost daje smještaju sigurnosnih zračnih jastuka. Captur je pokazao da takvo objašnjenje više ne drži vodu, jer se pored zračnih jastuka na optimalnim mjestima i dalje može dobiti mnogo pretinaca. U ovom slučaju ukupno 27 litara korisnog prostora za sitnije i krupnije stvari. Bolje ne može.
Na prvi pogled izvana bilo je sumnji da će se cijela priča o onome što iza vrata nudi Captur pokvariti nedostatkom prostora za noge putnika na zadnjim sjedištima, što nam se nije svidjelo u druženju s novim Clijom, ali sve sumnje su nestale kada smo otkrili da Captur ima uzdužno pomičnu zadnju klupu. Jednostavno i efektno rješenje koje je svojevremeno od Twinga prve generacije napravilo najprostraniji mali automobil na svijetu. Teško da ima automobila ovog međuosovinskog rastojanja gdje će putnici nazad imati više mjesta za noge. Cijenu u tom slučaju plaća prtljažni prostor, ali ne onoliko koliko bi se moglo očekivati kada u Capturu iza košarkaša sasvim ugodno sjedi košarkaš. Čak i u takvoj varijanti prtljažnik je sposoban da "proguta" 377 litara prtljaga.
Sviđa nam se: praktična i prostrana unutrašnjost, klizna zadnja sjedišta, potrošnja goriva, mogućnosti personalizacije...
Zaključno sa automatskim klima-uređajem i multimedijalnim 7-inčnim displejom osjetljivim na dodir preko kojeg se upravlja audiosistemom, navigacijom, telefonom, bluetoothom i USB konekcijama, skoro da i nema "igrački" koje treba posebno doplatiti za Captur sa paketom opreme Dynamique. Vrijedi posebno spomenuti i presvlake veoma udobnih sjedišta koje se lako mogu skinuti i oprati kada se za to ukaže potreba. Jedna od zgodnih stvarčica sa liste opcione opreme svakako je sistem R-Link koji preko spomenutog displeja nudi internet konekciju, preglednik fotografija, videozapisa i preuzimanje raznih aplikacija. Bez obzira na nižu klasu na kojoj je baziran, udoban i vrhunski opremljen Captur je automobil sa kojim se bez ikakvih problema može putovati veoma dugo i veoma daleko, a to je ne tako davno bila privilegija mnogo većih i skupljih automobila. Za kompletan ugođaj, djeca i kućni ljubimci trebali bi biti dio veselog društva u zabavnom i prozračnom okruženju.
Da putovanja ne budu preskupa brine moderan, tih i veoma uglađen 1,5-litarski turbodizelski četverocilindarski motor. Isti motor vozili smo u nekoliko drugih karoserija i ono što nas je uvijek oduševljavalo je njegova zaista skromna potrošnja goriva. U kombinaciji sa sistemima 'eco' i 'stop&start', koje smo koristili u gradskim uslovima, prosječna potrošnja goriva na testu iznosila je 4,5 litara. Najniža ostvarena potrošnja na neopterećenoj otvorenoj cesti, gdje brzinomjer nikada nije pokazivao više od 90 km/h, iznosila je 4 litra. Bez obzira na to što rezervoar prima samo 45 litara, Captur između dva sipanja goriva može ostvariti zavidnu autonomiju.
Ne sviđa nam se: grub rad ovjesa sa 17-inčnim naplacima, naginjanje u zavojima, nedostatak 4x4 verzije...
Pored skromne potrošnje goriva, druga osnovna pozitivna karakteristika motora je ugodnih 220 Nm obrtnog momenta pri niskih 1.750 obr/min. U prijevodu, vozač za dobar ritam i solidna međuubrzanja na otvorenoj cesti ne mora prečesto posezati za relativno preciznom i relativno brzom ručicom 5-stepenog mjenjača, što svakako doprinosi njegovom manjem zamaranju. Upravo to je ono što je mnogo bitnije od podatka o maksimalnoj brzini. Sa druge strane, za živahnu reakciju na jači pritisak papučice gasa motor već od drugog stepena prijenosa ne bi trebao biti ispod 1.500 obrtaja, jer je njegov odziv u tom slučaju osjetno usporen.
Dok na jednoj strani automobili sa povišenim karoserijama osiguravaju osjetno bolju preglednost i prohodnost na lošim podlogama, na drugoj strani mnogima smeta izraženije lateralno naginjanje karoserije, kada se sa ovakvim tipom automobila vozi brže kroz zavoje. Mekano ovješen Captur, istina, nije od onih koji se minimalno naginju, ali to mu ipak ne smeta previše da kroz zavoje uspješno slijedi zadanu putanju. Vozaču pri tome svakako pomaže i upravljač koji se može optimalno podesiti, što je u Renaultovim automobilima ne tako davno bila nemoguća misija. Pretjera li se iz nekog razloga u zavoju sa brzinom, auto će predvidivo krenuti u širenje putanje preko prednje osovine. Snažnije kočenje u sličnoj situaciji može prouzrokovati lagano nadupravljanje. Sve zajedno lako se anulira minimalnim vozačkim znanjem i adekvatnom asistencijom ESP-a. U svakom slučaju, makar se putnicima činilo drugačije, auto neće završiti ni na boku, ni na krovu.
Renault za sada nema namjeru ponuditi Captur opremljen pogonom na sva četiri točka. Vjerujemo da će se prije ili kasnije predomisliti. Iako ga nazivaju urbanim crossoverom, Captur uopšte nije od onih koji se neprijatno osjećaju u prirodi, čemu svakako doprinosi odličan klirens i robustan ovjes koji nam je uvjerljivo pokazao da se odlično nosi sa neasfaltiranim cestama. U tom slučaju pogon na obje osovine bio bi odlična pomoć na strmim klizavim dionicama. Za određeni nedostatak uglađenosti na neravninama čini se da bi za Captur, umjesto 17-inčnih bilo bolje odabrati 16-inčne točkove sa gumama višeg profila.
Koga iz ovih ili onih razloga uopšte ne zanimaju crossover automobili, neće ga zanimati ni Captur. Koga zanima nešto iz donjeg dijela ponude Renaulta, stvari bi možda mogao posmatrati ovako: Clio je dobar i lijep. Karavanski Clio je dobar, lijep i praktičan, ali Captur je sve od nabrojanog i još mnogo toga. Dizelski ili benzinski, svejedno je. U svakom slučaju, uz racionalno razmišljanje prilikom izbora motora, paketa i opcione opreme, Captur krasi još jedna odlična osobina. Pored toga što je lijep i pametan, postaje i pristupačan. Za razliku od automobila, danas skoro da više i nema osoba sa takvim osobinama.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 8 ventila, dizelski, turbo-punjač, međuhladnjak, "common-rail" ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 66 kW – 90 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 220 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 5.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 17 inča, gume 205/55 R17.
Ovjes: naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad elastični ovjes s programiranim deformisanjem i ojačanim oprugama. Debljina stabilizatora naprijed - 22,3 milimetara.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,1 s. Maksimalna brzina - 171 km/h. Potrošnja na testu – 4,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,4 l/100 km, kombinovano 3,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 45 l. Emisija CO2 96 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.120 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.570 mm. Međuosovinski razmak - 2.606 mm. Prtljažnik od 377 do 1.235 litara. Težina praznog vozila – 1.170 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.729 kg.
Serijska oprema: ABS, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača, ISOFIX, Renault kartica "hands free", električni progresivni servo-upravljač, putni računar, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, pokazivači pravca u vanjskim retrovizorima, grijano zadnje staklo, tonirana zadnja stakla, električno pokretanje prednjih i zadnjih stakala, upravljač podesiv po visini i dubini, pretinac "Easy Life", hromirani umeci (ručica mjenjača, ručica za otvaranje vrata, digitalni mjerač brzine), vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa u odnosu 1/3 - 2/3, pribor za pušače, automatski klima-uređaj sa senzorom kvalitete zraka, multimedijski sistem MEDIANAV s ugrađenim 7-inčnim displejom na dodir s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB, kartografija Evrope (područje Adriatic), ECOMODE sistem, vanjske ručke vrata u boji karoserije, senzor za kišu i svjetla, senzor vanjske temperature, impulsno otvaranje stakla na vozačevim vratima, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, ukrasni elementi na obruču upravljača, hromirani elementi na prednjoj maski hladnjaka, bočnim dijelovima karoserije i na prtljažnim vratima, dvobojna karoserija, dvostruko dno prtljažnika, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom i hromiranim obrubom, 17-inčne aluminijske felge...
Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket Captur Dynamique (narandžasti rub ventilacionih otvora, centralne konzole i prednjih zvučnika; narandžasti pretinac "Easy Life"; upravljač sa motivom Captur; odvojive dvobojne presvlake u boji motiv Captur) – 458 KM, naljepnice na krovu Captur - 549 KM, aluminijske felge 17-inčne crne Etoile sa dijamantnim odsjajem - 195 KM.
Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara