Šest godina poslije jasno je da su u SEAT-u svojevremeno uradili odličan posao, što ponajbolje potvrđuje činjenica da Ateca koja je zasnovana na osnovici prethodne generacije Leona i dalje spada među modele koji su zaduženi za punjenje kase u španskoj automobilskoj kompaniji u kojoj su, u međuvremenu, svoju ponudu SUV-ova proširili s manjom Aronom i većim Tarracom.
Posmatrano izvana, osvježena Ateca razlikuje se od izvorne verzije po nešto drugačije dizajniranim odbojnicima, a redizajnirana su i kućišta prednjih i zadnjih svjetala u kojima je LED tehnologija. Tu je i nova maska hladnjaka koja podsjeća na rješenje na novom Leonu. Završni pečat daje novi font koji je korišten za naziv modela na petim vratima, a očima definitivno prijaju i crne 19-inčne aluminijske felge iz dodatne ponude koje se odlično slažu s mnogobrojnim crnim detaljima na karoseriji.
S poželjnim paketom opreme koji se krije iza akronima FR (Formula Racing) stiže tamna unutrašnjost u kojoj su sjedišta obložena kombinacijom kože i alkantare, a sportskom duhu doprinosi crvena boja konca koji je korišten za prošivanje kože na multifunkcionalnom upravljaču, spomenutim sjedištima i oko ručice mjenjača. Ponuda prostora u kabini, uz prostran prtljažnik pravilnog oblika, trebala bi zadovoljiti potrebe četveročlane porodice. Dovoljno je i upotrebljivih pretinaca, a sjenu na kabinu u kojoj nema suvišnih zvukova bacaju pojedini elementi koji su možda mogli biti napravljeni od manje tvrde plastike.
S redizajnom je stigla i (opciona) digitalna/adaptivna instrumentna tabla, a povećana je i površina displeja multimedijalnog sistema koji sa sobom donosi još više povezivosti i mogućnost glasovnog upravljanja pojedinim funkcijama. Korištenje je pokazalo da nije među najintuitivnijim multimedijalnim sistemima današnjice. Odlična rješenja ne treba mijenjati, pa ostaje pohvalno da su za grijanje/hlađenje kabine zaduženi fizički tasteri i točkići.
Atecu i dalje pokreću poznati benzinski i dizelski motori s polica VW-a koji su sada još čišći i štedljiviji, a jedna od najprimamljivijih opcija zasigurno je dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor koji razvija 150 KS i 340 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je (prvenstveno zbog vrijednosti obrtnog momenta) sasvim dovoljno za opušten život vozača/vozačice u svim situacijama. Pored solidnih performansi, motor je upečatljivo demonstrirao i svoju štedljivost, jer je uz „coasting“ funkciju i aktiviran radni program Eco na otvorenoj cesti (do 90 km/h) trošio samo 4,5 litara na 100 kilometara.
Uz pet radnih programa kojima se reguliše rad/odziv motora, uglađenog 7-stepenog automatskog DSG mjenjača i upravljačkog sistema, Ateca je bila opremljena i poželjnim (opcionim) adaptivnim ovjesom koji je u radnom programu Comfort najzaslužniji za uglađeno „peglanje“ različitih neravnina, pa uz sve spomenuto vozač(ica) može računati da će se automobil odlično snalaziti u različitim situacijama.
SEAT je iznova dokazao da akronim FR nije "malo crvenog konca i poneki spojler“, jer "podignuti Leon" na neovisnom ovjesu, širokim/plitkim gumama i s pogonom preko obje osovine nije gubio ni trunke "samouvjerenosti" u dinamičnom ritmu kroz zavoje koji je, iskreno, primjereniji automobilima iz nekih drugih kategorija. Uvjereni smo da "volana" iznad očekivanja većine kupaca koji umjesto nepodignutih automobila biraju SUV-ove ili crossovere.
Ateca je sposobna i za blaže "off-road" izlete, gdje će integralni pogon i pojedini od ranije spomenutih radnih programa uraditi dosta posla, ali ne treba previdjeti da u izdanju poput ovog, sa asfaltu okrenutim gumama niskog profila, takvi izleti ne bi trebali biti previše ambiciozni. Oko penjanja na trotoare smo jednoglasni: Trotoari služe za kretanje pješaka!
Ima li redizajnirana Ateca dovoljno aduta da se i dalje uspješno nosi sa mnogobrojnom, često i mlađom konkurencijom? Apsolutno ima! Da je film, svrstali bismo je među odlične filmove koji se mogu pogledati više puta, za razliku od nekolicine "filmova" koji, realno, nisu ni trebali biti napravljeni. Oko divljanja cijena koje nije zaobišlo ni autoindustriju, zbog čega je "zgodna španska dama" sada znatno skuplja od slično opremljene i motorizovane "dame" koju smo testirali prije nekoliko godina, ne vrijedi trošiti vrijeme.
Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Ateca FR 2.0 TDI 4Drive DSG
-
Cijena osnovnog dizelskog modela: 45.290 KM
-
Cijena testnog modela: 80.402 KM
-
Motor: Četverocilindarski, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 3.500 do 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 19-inčne aluminijske felge, gume 245/40 R19 94W (Bridgestone Turanza T005).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,7 s. Najveća brzina – 197 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,6 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu – 4,5 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja – 5 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 l. Prosječna emisija CO² – 131 g/km. Euro 6 AP.
-
Dimenzije: Dužina – 4.381 mm. Širina – 1.841 mm. Visina – 1.625 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.630 mm. Zapremina prtljažnika – od 485 do 1.579 litara. Masa praznog vozila – 1.523 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.130 kg.
-
Serijska oprema: SEAT Ateca FR 2.0 TDI 4Drive DSG
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: akcioni paket STAR FR (navigacioni paket, električno otvaranje prtljažnika, Dinamica sjedišta), crna obloga krova u unutrašnjosti, električno otvaranje prtljažnika, Top View kamera prikaz iz ptičije perspektive, DYNAMIC PAKET-SEAT Drive profile, DCC (adaptivni amortizeri), Safe&Driving paket L (adaptivni tempomat, Lane assist, asistent za duga svjetla, Side assist, Exit assit, prepoznavanje saobraćajnih znakova), 10,25-inčna digitalna instrumentna tabla 10,25", elektropodesivo sjedište vozača sa memorijskom funkcijom (bez ladica ispod prednjih sjedišta), elektropreklopiva kuka za vuču, prednji i zadnji parking senzori s grafičkim prikazom, Dinamica sjedišta u crnoj boji, BEATS audio sistem sa 9 zvučnika i subwooferom, elektropokretan stakleni krov, 19-inčne aluminijske crne felge ANETO, kartografija Evrope sa update funkcijom, SEAT CONNECT generacija 3 (Safety, service, remote access i online), SEAT CONNECT - Media & Internet, zimski paket (grijanje prednjih sjedišta grijani upravljač), 9,2-inčni display, glasovno upravljanje, Full Link + Full Link Wireless za Apple CarPlay/Android Auto.
-
Garancija: Pet godina ili 150.000 km.