Ekonomske i socijalne neprilike koje potresaju domovinu SEAT-a još od 2010. godine, u kojima cijela zemlja kao u bunilu upada u recesiju i izlazi iz nje, očito nemaju previše utjecaja na ovu marku. Jasno, u SEAT-u je od španskog ostalo samo ime, ali ako se ne bune Talijani zbog Lamborghinija i Ducatija, onda ni Špancima ne preostaje mnogo argumenata za isprazni patriotizam.
Uglavnom, nošen na krilima jake njemačke megakorporacije, SEAT nikada nije pravio bolje ni privlačnije automobile. Jasno, odavno je poznata hijerarhija u VAG-u, pa iako se činilo da je uvijek SEAT najslabije prolazio u raspodjeli resursa, čini se da ovaj put zaista nema argumenata za takvo nešto.
Novi Leon u svojoj trećoj generaciji izrastao je u zaista ozbiljan automobil kojeg ne treba posmatrati tek kao jeftinog Golfa. Ovaj put u SEAT-u su imali malo više slobode, pa je lako primijetiti da su više detalja i elemenata preuzeli od skupljih Audija nego od Volkswagena.
Lična karta novog Leona kaže da je to sada kraći, širi, niži, ali i lakši automobil, a to je upravo ono što želi čuti svaki vozač kojem vožnja nije tek puki transport. Iako je Leon i u drugoj generaciji zaradio brojne šampionske titule u autosportu, čini se da tek sada to dolazi do potpunog izražaja i u običnim modelima kojih će i biti najviše na cestama.
Oštar, privlačan i moderan
Izgled treće generacije Leona inspirisan je IBE konceptnim modelom, a ujedno je prvi model SEAT-a koji je dobio novi i pojednostavljeni "S" logo. Za Leon su novost i dizajnerski elementi koje smo već upoznali na Ibizi, pa se tako na bokovima sada ističu dva oštra pregiba koji su u skladu sa svim ostalim oštrim linijama koje se ističu na svjetlima, retrovizorima i odbojnicima. Novost je i to što je Leon u trećoj generaciji dobio klasične ručke zadnjih bočnih vrata, a privlačn,o ali manje praktično rješenje skrivenih ručki u C nosaču, koje je imao prošli Leon, sada je potpuno odbačeno.
Ne sviđa nam se: na nekim mjestima gruba plastika, ergonomija unutrašnje ručke za otvaranje vrata, loša preglednost...
Pored privlačnog oblika karoserije i oštrih modernih linija, novi Leon će se u saobraćaju svakako isticati i svojim svjetlima. Tu se otkriva dodatna sloboda u posuđivanju Audijevih elemenata, pa je tako Leon prvi auto ovog segmenta koji je moguće dobiti sa potpunim LED prednjim svjetlima. Uz moderna LED dnevna svjetla glavna rasvjetna tijela za kratka i duga svjetla sačinjena su od LED "sijalica", što čini da Leon izgleda drastično agresivnije i prestižnije od modela sa halogenim svjetlima, tačnije, da izgleda poput nekog skupog Audija.
U praksi LED kratka i duga svjeta dobro obavljaju posao, dobro pokrivaju cestu te u upotrebi izgledaju gotovo identično, kao i nešto klasičnija ksenonska svjetla. Doplata od dvije hiljade maraka za ovakva svjetla čini se velikom, ali ujedno čine i veliku razliku, kako u izgledu automobila, tako i u kvalitetu svjetla u noćnoj vožnji u odnosu na klasična svjetla.
Prostraniji i kvalitetniji
Unutrašnjost možda donosi i najveća poboljšanja u odnosu na prethodnika. Ako se osvrnemo na model koji je bio aktuelan od 2005. do ove godine jasno je da su među najvećim zamjerkama bili uređenje unutrašnjosti, tačnije kvalitet materijala i osjećaj jeftinoće koji je bio nesrazmjeran klasi i cijeni automobila. Ovaj put u SEAT-u su se bolje izborili za svoj status u grupaciji, pa iako je i dalje vrlo jasno i na prvi pogled da to nisu isti materijali kao u Golfu ili u A3, također je jasno da sada nema mjesta velikim zamjerkama.
Sviđa nam se: dizajn, odnos udobnosti i dinamičnosti, ponuda prostora, odnos performansi i potrošnje goriva...
Količina grube i glatke plastike ovaj put svedena je na minimum, a detalj koji izgleda najneuglednije i koji je mogao biti estetski i kvalitetno bolje izveden svakako je poklopac pepeljare u podnožju centralne konzole. Da je barem nešto manji utisak bi bio mnogo bolji. Dakle, većina površina koje su na dohvat ruke sada su dovoljno ugodne i mekane, pa nema mjesta žalbama na račun toga, ali možda je mnogo važnije to da je i ergonomija kokpita sada na znatno boljem nivou. Svoju sportsku notu Leon otkriva zakretanjem centralne konzole prema vozaču, čime je odmah "kupio" glasove vozača koji žele automobil podređen svojim potrebama.
Ništa lošije neće biti ni putnicima, naprotiv. Iako je Leon sada kraći i niži, prostora u unutrašnjosti ima i više nego dovoljno. Prosječna porodica naći će dovoljno mjesta iza naslona prednjih sjedišta, a kako je širi sam osjećaj prostora je i bolji nego u prethodnom modelu, a prostora za ramena ima kao u broj većem automobilu. Prtljažnik od 380 litara zapremine u osnovnoj postavci nije rekorder klase, ali je više nego u skladu sa potrebama prosječnih kupaca ovakvih automobila.
Brz i dinamičan, ali i dovoljno udoban
U SEAT-u su se uvijek trudili da barem djelimično opravdaju sportski izgled i sportske detalje na svojim modelima. Jasno, ne pričamo o sportskim performansama i žestokoj vožnji za koje treba ipak birati FR verziju, ili još bolje sačekati "vruću" Cupru, nego govorimo o običnom automobilu koji je većinu vremena udoban i koristan, ali po potrebi može biti i zabavno dinamičan.
Novi Leon našao je fin balans između te dvije prilično velike suprotnosti. Zahvaljujući dobro podešenom ovjesu, ali i nešto "mesnatijim" gumama u svakodnevnoj vožnji ili na dugim putovanjima, Leon je vrlo udoban. Uz dobru zvučnu izolaciju čak ostavlja utisak nekog premium modela. S druge strane, i sa "primitivnom" torzionom osovinom na zadnjem ovjesu Leon može biti i vrlo brz kroz zavoje.
Iako je možda i prelagan, električni servo upravljač daje povjerenje u precizno vođenje kroz brze zavoje, a iako nije riječ o sportskoj verziji, raduje činjenica da pri brzoj promjeni pravca Leon nema previše naginjanja i zanošenja. Jasno, za one kojima ovakve osobine nisu dovoljne, baš kao i na Golfu i Octaviji, na najsnažnijim modelima umjesto torzione osovine nazad dolazi moderniji i kapacitetniji multilink ovjes, koji donosi više kontrole i brzine kroz zavoje.
Dvolitarski TDi već smo toliko puta vozili u različitim automobilima da bi sve što kažemo bilo puko ponavljanje. Kao i u svakom drugom autu, hvalimo dobre performanse i obilje obrtnog momenta, baš kao i izuzetnu štedljivost, a ni ovdje nam se nisu sviđali nivo buke i vibracija, koje jednostavno ne bismo trebali dobiti od tako modernog motora.
Pristupačan, ali po potrebi i vrlo ekskluzivan
Kada se sve ukupno sagleda, novi Leon je postao na neki način običniji i konvencionalniji auto od svog prethodnika, koji je izgledao zaista posebnije od svoje braće s kojom dijeli platformu. Ipak, ako je to bila cijena da Leon postane kvalitetniji i kompletniji auto, kao što se i desilo, onda je to zaista mala žrtva. Ipak, niko ne može reći da i novi Leon ne izgleda atraktivno, naprotiv.
S druge strane, u cjenovnoj hijerarhiji SEAT je i s novim Leonom ostao na nivou marke koja je u okviru grupacije pristupačnija, ali ne i niskobudžetna. Tako se osnovni model s relativno pristojnom opremom i ne pretjerano poletnim benzinskim motorom može dobiti već za 24 hiljade maraka. Druga krajnost je model poput testnog. Jedini skuplji od ovog Leona u cjenovniku je FR verzija koja dolazi uz sportske dodatke.
Na prvi pogled 40 hiljada maraka za auto ove klase čini se previše, ali ipak treba razgledati osnovni spisak opreme i spisak opreme koja je doplaćena na njemu. Ako ste među onima koji žele imati sve ili skoro sve od opreme, onda ćete tražiti ovakav Leon, a kada ovakav Leon uporedimo sa slično opremljenom konkurencijom lako je zaključiti da je on u društvu onih pristupačnijih modela, kao što su C4 ili Megane, a i nad njima ima prednost što dolazi kao potpuno nov i svjež model.
Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 81 × 95,5 mm, radna zapremina 1.968 ccm, kompresija 16,1 : 1, maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 - 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 320 Nm pri 1.750 - 3.000 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač - MQ350-6F, aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 205/55 R16.
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,9 s. Maksimalna brzina - 215 km/h. Potrošnja na testu – 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 115 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.263 mm. Širina - 1.816 mm. Visina - 1.459 mm. Međuosovinski razmak - 2.636 mm. Prtljažnik – 380 litara. Težina praznog vozila – 1.301 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.810 kg.
Serijska oprema: ESC + senzor pritiska u gumama, indikator za preporučeni stepen prijenosa, el. podizači prednjih prozora, ASR+ABS, putni računar, 3,5" sa indikatorom vanjske temperature, električno podesivi vanjski retrovizori (grijani za Reference), 6 zračnih jastuka – (2 prednja, 2 bočna, 2 bočne zavjese), radio Media System Touch - Ekran osjetljiv na dodir, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, klima uređaj CLIMATIC, osvjetljenje prtljažnika i pretinca naprijed, mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, centralno zaključavanje sa dva preklopiva ključa (integrisane 3 tipke), vozačevo sjedište podesivo po visini, 4 ISOFIX za dječija sjedišta (2 zadnja sjedišta), dvostruka halogen prednja svjetla + dnevna svjetla, zadnja sjedišta preklopiva (djeljiva za Reference), coming home funkcija, utičnica 12V i držač za čašu, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, prednje svjetlo za čitanje, XDS + pomoć pri kretanju u brdu, komande na upravljaču, alu felge DESIGN 16", premium unutrašnjost: putni računar sa kolor displejem, upravljač, ručice mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom, tempomat 3D prikazom i krom paketom, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, media system (displej u boji 5",MP3/WMA,Touch screen, USB, SD kartica, Bluetooth, CD, Aux-in, 6 zvučnika), svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, pretinac ispod prednjih sjedišta, prednje i stražnje svjetlo za čitanje, naslon za ruku naprijed, STYLE unutrašnjost, mreža za odlaganje sa lijeve strane prtljažnika, bluetooth (povezivanje sa telefonom i audiouređajima), centralna konzola sa pretincem + držač za čašu + izvodi za ventilaciju kabine nazad, podesiva prednja sjedišta po visini...
Dodatna oprema na testnom automobilu: Adaptivna full LED prednja svjetla, dnevna svjetla i zadnja svjetla u LED tehnici + automatsko podešavanje za vožnju autoputem + pranje svjetala naprijed - 2.049 KM. Automatski dvozonski klima uređaj - Climatronic - 620 KM. Električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori - automatsko spuštanje desnog retrovizora pri vožnji unazad - 172 KM. Media system Plus - 5,8" ekran u boji osjetljiv na dodir, MP3, WMA, USB, SD Card, Ipod priključak, CD, Aux-in, Bluetooth, 8 zvučnika, glasovno upravljanje - 431 KM. Parking senzori naprijed i nazad s grafičkim prikazom - 844 KM. Style Plus paket: svjetla za maglu s funkcijom zakretanja, zadnji el. podizači prozora, vozačevo sjedište sa potporom za leđa, prednja svjetla za čitanje, osvjetljeni prostor kod nogu - 603 KM. Tamna stakla nazad - 344 KM. Udobnost paket - svjetlosni senzor s automatskom funkcijom coming&leaving home, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo - 189 KM.
Garancije: 2 godine na vozilo, 12 godina protiv prohrđavanja.