SEAT je upravo to uradio s Tarracom. Veliki i atraktivan SUV najnoviji je model ove španske marke koja pod okriljem Volkswagena iz godine u godinu obara rekorde prodaje. Jasno, upravo SUV modeli su razlog za takav uzlet njihove popularnosti, a Tarraco je vrlo efikasno zaokružio njihovu porodicu SUV modela.
Također, Tarraco dolazi u segment gdje ne nedostaje konkurencije pa mu neće biti lako u društvu kao što je X-Trail, 5008, pa i bratski Kodiaq, sve odreda modeli koji su već dugo prisutni i imaju veliku bazu kupaca. Čime onda SEAT planira uzeti dio ovog tržišnog kolača?
Za početak, činjenica da je došao posljednji mu može ići u prilog, jer je tako ujedno postao i najsvježiji model u segmentu, a slično kao i kod svih ostalih modela SEAT i ovdje igra na provjeren spoj dinamičnog dizajna i privlačnosti u kombinaciji s poznatom i provjerenom mehanikom i motorima. Uz dobro odmjerenu cijenu ima preduslove za sličan uspjeh koji je napravila Ateca.
Sviđa nam se: ponuda prostora, ugodna sjedišta, varijabilna zadnja sjedišta, vozne osobine...
Tarraco je, pored toga što je najveći i najskuplji model SEAT-a, važan i zbog toga što je prvi model koji je donio novu dizajnersku eru ove španske marke. Tako je dizajn prednjeg dijela s izraženom hromiranom maskom i agresivnijim, ali i dalje prepoznatljivim svjetlima, te zadnji dio s velikim trougaonim stop svjetlima koja su spojena preko cijele širine, nešto što će dobiti svi SEAT-ovi modeli u skoroj budućnosti, baš kao što je već dobila i četvrta generacija Leona. Tu možemo uputiti jedinu konkretnu zamjerku na izgled, jer plastični dio kojem su spojena stop svjetla ustvari nema funkciju osim vizuelne, dakle ne emituje svjetlo u bilo kojem slučaju. Šteta, jer je već tu mnogo manji i jeftiniji Leon koji ima taj svjetlosni "potpis".
Ono što je važno istaći za Tarraco je činjenica da zbog velikih bočnih panela izgleda i jeste zaista veliki auto, ali definitivno mnogo bolje i prestižnije izgleda uživo nego na fotografijama. Zbog njegovih proporcija, također, svi točkovi manji od 19 inča izgledat će premalo.
Unutra Tarraco također donosi novu generaciju uređenja te prati trenutne trendove. Iako je SEAT do sada imao vrlo jednostavan i uredan kokpit s infotainment ekranom integrisanim u centralnu konzolu, ipak su i oni popustili pred trendom da infotainment mora biti istaknut na velikom tabletu. Istina, ovako uređen kokpit izgleda atraktivnije i modernije, ali ipak nam se više sviđalo rješenje gdje infotainment ne ometa vidno polje vozača.
Uz digitalne instrumente čiji raspored i izgled možete sami podešavati Tarraco je definitivno jedan od najmodernijih SUV-ova ove klase, s tim da je uspio zadržati klasičan i logičan raspored svih komandi. Najviše od svega nam se sviđa što su najvažnije kontrole poput one od klima uređaja ostale fizičke i vrlo jednostavne za korištenje bez skidanja pogleda sa ceste.
Ne sviđa nam se: preglednost unazad, element zadnjih svjetala koji nema funkciju, šum vjetra oko vanjskih retrovizora...
Također, izbor materijala i sam ugođaj u unutrašnjosti dostojan je najskupljeg modela u ponudi te je na primjetno boljem nivou nego u Ateci. Posebno se ističe odlična kombinacija materijala na sjedištima koji su vrlo ugodni na dodir, što uz dobar oblik sjedišta čini duža putovanja vrlo ugodnim.
Ipak, kako će Tarraco najčešće biti izbor velikih porodica, prave njegove prednosti otkrivaju se iza prednjih sjedišta. Dugačka i visoka karoserija osigurala je pravo obilje prostora na zadnjim sjedištima, bez obzira na to koliko su visoki vozač i suvozač. Za model koji je morao zamijeniti i monovolumene, dobro je znati da se nazad mogu ugodno smjestiti i tri putnika prosječne visine, a upotrebljivost u velikoj mjeri poboljšava i mogućnost zasebnog pomjeranja po dužini i podešavanja naslona sva tri sjedišta nazad. Uz stoliće na naslonima prednjih sjedišta i utičnice na središnjem tunelu i djeca i stariji bit će zadovoljni i mirni i na dugim putovanjima.
Da bi bio pravi porodični prijevoz, Tarraco je morao ponuditi i treći red sjedišta i/ili veliki prtljažnik. Na dužinu od više od 4,7 metara SEAT je mogao upakovati i dva dodatna sjedišta koja nisu bila dio opreme našeg testnog Tarraca, ali svakako je na listi poželjnih opcija. Naravno, treba imati na umu da su ta sjedišta ipak rezervisana za djecu te da u slučaju korištenja oba sjedišta ne preostaje previše prostora za prtljag.
S druge strane, kada Tarraco koristite kao petosjed, onda imate cijelo prostranstvo prtljažnika od 760 litara na raspolaganju pa pri pakovanju na put nema nervoze i potrebe za pretjerano urednim slaganjem prtljaga. Tarraco će na kraju puta još lako "progutati" i sve što ste donijeli iz usputnog šopinga.
U vožnji Tarraco s poznatim turbodizelašem od dva litra radne zapremine i 150 KS uz pogon na sve točkove i DSG mjenjač čini idealnu kombinaciju za veliki SUV. Jasno, oni koji žele više brzine i snage imaju na raspolaganju snažniju verziju, ali realno 150 KS i 340 Nm sasvim je dovoljno za porodični auto ovog formata. Spoj elastičnog motora sa dosta obrtnog momenta i brzog DSG mjenjača vrlo je efikasan, kako u gradskoj vožnji tako i na otvorenoj cesti, s tim da treba imati na umu da ovdje motor nosi zaista veliku karoseriju sa pozamašnom frontalnom projekcijom. To pri višim brzinama znači i nešto veću potrošnju, ali i i uz to možete očekivati prosjek koji se kreće između 7 i 8 litara u uslovima mještovite vožnje.
Za pohvalu je odlična zvučna izolacija, pa do kabine dolazi zaista malo buke od motora, ali i od vjetra na većim brzinama. Još jedan dokaz da je SEAT uložio trud da Tarraco bude njihov najreprezentativniji auto do sada.
Također, uz solidnu visinu podnice od tla i poznat 4Drive pogon na sve točkove, Tarraco nudi i vrlo respektabilnu dozu upotrebljivosti izvan asfalta. Naravno, nije i ne želi biti pravi terenac, ali za razliku od mnogih SUV-ova ovog formata, od kojih neki uopšte i ne nude pogon na sve točkove, Tarraco nudi niz pomagala koji će ga uz dobre gume učiniti vrlo sposobnim na blatu i makadamu.
Uz DCC adaptivni ovjes koji smatramo obaveznom doplatom za većinu automobila iz VAG koncerna Tarraco ima izvrstan odnos udobnosti i upravljivosti za ovako velik auto. Također, uz DCC će i pri terenskoj vožnji Tarraco biti ugodniji i sposobniji, što uz nekoliko načina rada motora, pogona i mjenjača, koje možete birati prekidačem na središnjem tunelu, dozvoljava vozaču vrlo opušteno upravljanje, bez obzira na to da li vozi po snijegu, zemlji ili asfaltu.
Prilično je jasno da je SEAT Tarracom napravio odličan posao i u svom stilu napravili su atraktivan SUV koji uspješno spaja dva ili tri različita tipa automobila u jednom. Raskošne dimenzije i ponuda prostora zaista će privući porodice, vozne osobine svidjet će se onima koji prave mnogo kilometara, a za slobodno vrijeme njegove terenske sposobnosti su iznad prosjeka klase koja pomalo zaboravlja da bi SUV trebao biti upotrebljiv i van asfalta. Jasno, kao najveći i najluksuzniji model u ponudi Tarraco nije jeftin, ali u poređenju s konkurencijom ipak spada u privlačnije ponude na našem tržištu. Uz činjenicu da je trenutno najsvežiji model segmenta svakako se može očekivati da će nastaviti uspjehe SEAT-a, kako među SUV modelima tako i ukupno.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 150 KS od 3.500 do 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 340 Nm od 1.750 do 3.250 obr/min.
Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 20 inča, gume 235/45 R20 (Goodyear UltraGrip Performance Gen1).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,8 s. Maksimalna brzina - 198 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,4 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 5,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 l. Prosječna emisija CO2 150 g/km. Euro 6.
Dimenzije: Dužina – 4.735 mm. Širina - 1.839 mm. Visina - 1.674 mm. Međuosovinski razmak - 2.790 mm. Zapremina prtljažnika - od 760 litara. Masa praznog vozila – 1.728 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.410 kg.
Serijska oprema: ESC+ABS+XDS, poklopci za alu felge, stolići na pozadini prednjih sjedišta, multifunkcionalni upravljač obložen kožom, Xcellence dizajn, hromirana rešetka hladnjaka, preklopivo suvozačevo sjedište, sjedište vozača i suvozača podesivo po visini, hromirani krovni nosači, Kessy sistem otključavanje i pokretanje vozila bez upotrebe ključa, zatamnjena stakla nazad, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, bočni zračni jastuci, zračne zavjese, LIGHT&STYLE paket: hromirani okviri prozora ambijentalna svjetla u unutrašnjosti zatamnjena stakla, zadnja sjedišta preklopiva i djeljiva, mogućnost pomjeranja (naprijed/nazad) zadnje klupe, srednji naslon za ruku, izvod za ventilaciju nazad, ručke i retrovizori u boji karoserije, električno podesivi, preklopivi grijani vanjski retrovizori sa welcome svjetlom, utičnica 12V, senzor za kontrolu pritiska u gumama, pretinac za naočale, podrška za leđa u prednjim sjedištima, parking senzori naprijed i nazad sa grafičkim prikazom, SEAT Full LED prednja svjetla, LED dnevna svjetla, udobnost paket sa svjetlosni senzor, automatska Coming&leaving home funkcija, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, prednja svjetla za čitanje, zadnja svjetla u LED izvedbi, prednje maglenke, digitalna kontrolna tabla, senzor za prepoznavanje umora, Media System 8 touchscreen, radio, 3XUSB, 8 zvučnika, Bluetooth, Full link, glasovno upravljanje, zadnja kamera, presvlake sjedišta kombinacija Alcantara i tekstil, SEAT drive profile: podešavanje moda vožnje, rezervni točak smanjenih dimenzija, automatski klima uređaj CLIMATRONIC u tri zone, senzorsko otvaranje prtljažnika, prednja sportska Xcellence sjedišta, hromirani dekorativni umetci, pretinac ispod sjedišta vozača, 19-inčne aluminijske felge EXCLUSIVE, gume 235/50 R19, električna parking kočnica, zadnji naslon za ruku, mehaničko spuštanje zadnjih sjedišta iz prtljažnika, svjetleći pragovi prednjih vrata, EURO NCAP 5* Safety paket: Prednji zračni jastuci,zračni jastuci za koljena, mogućnost deaktivacije zračnog jastuka suvozača, upozorenje za nevezane pojaseve, asistent za zadržavanje vozne trake, tempomat i limitator brzine, Front assist, automatsko kočenje u slučaju nezgode, monitoring pješaka i biciklista.
Opciona oprema na testnom automobilu: Adaptivni tempomat, Connectivity Box bežični punjač, Top View Camera prikaz iz ptičije perspektive, DCC adaptivni ovjes, električno pomjeranje sjedišta vozača sa memory funkcijom za sjedišta i retrovizore, BEATS audio sistem sa 10 zvučnika, 20-inčne aluminijske felge SUPREME gume 235/45 R20, zimski paket: grijanje prednjih i zadnjih sjedišta grijane mlaznice za pranje stakla, kartografija Evrope, navigacijski sistem plus Mirror link i Wireless RSE App.
Garancija: 4 godine ili 120.000 km, zavisno od toga šta nastupi prvo.