Kodijak je najveća vrsta moćnog smeđeg medvjeda, a Kodiaq je najveći SUV iz Škode te je slično svom životinjskom imenjaku vrlo brzo došao u sami vrh hranidbenog lanca. Recept spajanja prostrane karoserije s provjerenom i raznovrsnom tehnologijom sa širokih polica Volkswagen grupacije uz poslovičnu kvalitetu, kojim se ova marka proslavila Octavijom, ali i Superbom, očito se pokazao uspješnim i u ovom segmentu. Iako je u višem cjenovnom rangu odličan odnos uloženog i dobivenog što nudi Kodiaq, lako je privukao veliki broj kupaca širom svijeta.
Nakon inicijalnog uspjeha došlo je vrijeme i za fino dotjerivanje nekih detalja i modernizaciju, pa iako na prvi pogled novosti koje donosi novi Kodiaq nisu toliko očite, posebna pažnja za neke detalje i nova tehnologija čine ga sada još potpunijim i privlačnijim.
Prednji dio Kodiaqa sada izgleda još upečatljivije jer je veliki poklopac motora znatno podignut sa strane, iznad prednjih blatobrana. Prepoznatljiva šestougaona maska s dvostrukim rebrima je uspravnija, a sa strana se ističu tanka LED svjetla po kojima je možda i najlakše prepoznati redizajnirani Kodiaq.
Uz nova LED svjetla za maglu i u verziji s potpunom LED Matrix tehnologijom s dva LED modula, jedan iznad drugog, Kodiaq se zaista ističe u mraku dok nam je vožnju u dugim zimskim noćima olakšao u velikoj mjeri. Naime, ova tehnologija omogućava vozačima da u svakom trenutku imaju uključena duga svjetla bez zasljepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Kamera na vetrobranskom staklu detektuje vozila, kao i ljude i objekte koji reflektuju svjetlost, a inteligentna tehnologija osvjetljenja zatim automatski isključuje pojedinačne segmente svjetlosnog snopa.
Full LED Matrix prednja svjetla također pružaju različite načine osvjetljenja za različite situacije i vremenske uslove, poput vožnje u gradu, na autoputu, po kiši ili magli. Standardna verzija LED farova ima odvojene LED module za kratka i duga svjetla, kao i za dnevna svjetla, poziciona svjetla i žmigavce.
Novost je i to da paketi opreme Active, Ambition i Style sada imaju obloge s aluminijskim efektom na prednjem i zadnjem braniku, zbog čega Kodiaq izgleda kao još robusniji terenac, a nova je i paleta aluminijskih felgi koje je za Kodiaq moguće dobiti u prečniku do 20 inča.
Prostrana unutrašnjost sada je još ugodnija
Kodiaq je uz Superb najveći model češke marke te ponuda prostora nikada nije bila problem za njega, naprotiv, dugačka i široka karoserija omogućila je obilje prostora za noge na svim sjedištima, dok zadnja sjedišta nude i mogućnosti podešavanja kao u predsjedničkoj limuzini. Na sve to po želji Kodiaq možete dobiti sa dva dodatna sjedišta i prevesti i širu porodicu.
[VSLIKA]32[/VSLIKA]
Ono gdje je bilo mjesta za napredak je sam osjećaj kvaliteta i ugodnosti, pa je Kodiaq sada dobio nove ukrasne letvice, dodatne kontrastne šavove na instrument tabli i panelima vrata, što vizuelno znatno popravlja ugođaj vožnje. Najvažnija novost svakako su ugodnija i izdašnija ergonomska sjedišta s ventilacijom, uključujući funkciju masaže, dostupna kao opcija za vozača i suvozača, dok su i standardna sjedišta primjetno ugodnija i nude opciju grijanja za sva četiri sjedišta.
Također, atmosfera je još ugodnija u Kodiaqu zahvaljujući i novom LED ambijentalnom osvjetljenju koje sada ima više funkcija, dok su ugodan detalj i nove ručke na vratima u verziji Style, kao što je bila testna, a koje imaju kružne hromirane ukrase.
Najprimjetnija novost unutra je vjerovatno novi upravljač, pa tako sada multifunkcionalni kožni volan dolazi u novom dizajnu i ima dva kraka. Trokraki sportski kožni volan je dostupan kao opcija. Većina funkcija za automobil i za sisteme za pomoć i informacije i zabavu, mogu se kontrolisati pomoću hromiranih "točkića" bez potrebe da vozač skida ruke s volana. Određeni sistemi pomoći također nude i "Hands-on Detect" za opcijski grijani volan, što nam je itekako dobro došlo u hladnim sarajevskim jutrima. Koristeći ovu funkciju, automobil može u redovnim intervalima provjeravati da li vozač stalno dodiruje volan ili možda više nema kontrolu nad Kodiaqom zbog potencijalne hitne medicinske pomoći.
Bolja povezivost i napredni infotainment
Naravno, sve novosti bez osvježenja infotainment sistema ne bi bile potpune. Kodiaq tako nudi moderne infotainment sisteme sa DAB tehnologijom, a i sada je tu poznata Laura, digitalni glasovni asistent, kao i širok spektar on-line funkcija uključujući radiostanice.
U ponudi su tri infotainment sistema - Bolero, Amundsen i Columbus i dolaze iz modularne infotainment matrice treće generacije Volkswagen Grupe i uvijek su na mreži zahvaljujući ugrađenom eSIM-u. Također, veliki Kodiaq može sada biti opremljen i dostojno velikim virtuelnim kokpitom od 10,25 inča.
Uz izbor pet motora dizelaš je i dalje najzanimljiviji
Moderni i efikasni motori također su obnovljeni i sada dolaze pod oznakom najnovije EVO generacije. Dva dizelska i tri benzinska motora nude snagu u rasponu od 150 do 245 KS. Ipak, iako su u ponudi i moćni benzinci i dalje nam se čini da je snažni, ali i dalje štedljivi dizelaš najbolja mjera za veliki Kodiaq.
Dvolitreni dizelaš tako sada emituje do 80 posto manje dušikovih oksida (NOx) zahvaljujući primjeni sofisticiranog tretmana izduvnih gasova s "dvostrukim doziranjem". Ono što još važnije u verziji sa 200 KS koju smo imali na testu Kodiaq vrlo uvjerljivo ubrzava i još bolje održava visoke brzinske prosjeke, dok je u isto vrijeme motor primjetno bolje zvučno izolovan nego prije.
Uz ovaj snažni TDI podrazumijeva se i 7-stepeni DSG mjenjač kao dio serijske opreme, te je zanimljivo da su ovaj put izostali trzaji pri kretanju dok su mjenjač i motor hladni, a koje smo primijetili na ranijim testovima. Također, svaki Kodiaq koji ima 190 KS i više serijski dolazi uz pogon na sva četiri točka, što ga čini zaista potpunim i vrlo sposobnim SUV-om.
Bili ljubitelji SUV modela ili ne, u ovako izdašnom tehnološkom pakovanju teško je ne ostati impresioniran svestranošću Kodiaqa. Uz snažan dizelaš odlično se snalazi na dugim putovanjima i može biti umjeren u potrošnji goriva. Posebno je primjetno da je adaptivni ovjes sa DCC amortizerima sada posebno ugodan i mekan u COmfort načinu rada, što posebno dobro dođe na lošim cestama.
Kodiaq se još bolje snalazi kada krenete u snijegom zavejane planine. Tada se odlična kombinacija motora i pogona sa lakoćom probijaju i kroz dubok snijeg, dok uvelike pomaže poseban profil vožnje za snijeg koji prilagođava rad mjenjača, motora i prije svega pogona na sve točkove za optimalno prianjanje i trakciju točkova u snijegu. U suštini vozaču je vrlo lako, treba samo usmjeriti upravljač u pravcu kojem želi, biti nešto odlučniji sa gasom i uz dobre zimske gume Kodiaq će sa lakoćom sebi prokopati prtinu kroz snijeg.
Jasno je da ovako velik, svestran, luksuzan i snažan auto ne spada u niskobudžetne kupovine. Kada tome dodamo apsolutni trend povećanja svega i svačega, faktura za Kodiaq sa snažnim dizelašem i izuzetno bogatom opremom premašuje 100 hiljada konvertibilnih maraka. Naravno, ako budete skromniji sa opremom i prohtjevima Kodiaq možete dobiti i za nekih 50ak hiljada manje. Bez da pokušavamo to opravdati kao povoljnom cijenom samo ćemo spomenuti da trenutno na našem tržištu postoje i kompakti C segmenta kojima cijena premašuje granicu od 90 hiljada maraka. Neko novo-normalno ili ne, takva je trenutna situacija.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI 200 KS DSG7 4x4
-
Cijena osnovnog modela: 53.931 KM
-
Cijena testnog modela: 101.369 KM
-
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 200 KS pri 4.000 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 19 inča, gume 235/55 R19.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 6,9 s. Maksimalna brzina - 218 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 8,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva WLTP: mala brzina 8,6 l/100 km, srednja brzina 6,2 l/100 km, velika brzina 5,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 l. Prosječna emisija CO2 - WLTP - 172 g/km. Euro 6d.
-
Dimenzije: Dužina – 4.697 mm. Širina - 1.882 mm. Visina - 1.681 mm. Međuosovinski razmak - 2.788 mm. Zapremina prtljažnika - od 650 do 2.065 litara. Masa praznog vozila – 1.690 kg.
-
Serijska oprema: Škoda Kodiaq Style
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Preklopivi stolići na prednjim naslonima, grijana sjedišta naprijed i nazad, SUNSET, digitalna instrument tabla, produžena garancija 5 godina ili 150.000 km, mlaznice za čišćenje prednjih svjetala, el. podesiva prednja sjedišta sa memory funkcijom i podrškom za leđa, Kessy Full sa alarmom i SAFE funkcijom, DCC - adaptivna kontrola šasije (sa Off Road funkcijom), trozonski klima uređaj, ALU točkovi CRATER 7Jx19 - sjaj crna boja, rezervni točak umanjenih dimenzija, virtuelna pedala - otvaranje prtljažnika, varijabilno dno prtljažnika, grijano prednje vjetrobransko staklo+senzor za kišu, kožna sjedišta, adaptivni tempomat do 210km/h - FRONT ASSIST, mali kožni paket (3 kratki multifunkcionalni grijani sportski kožni upravljač)+DSG upravljanje, Full LED MATRIX svjetla sa korner funkcijom i opcijom dobrodošlice, senzor za prepoznavanje mrtvog ugla, Area View sistem kamera, SOUND SYSTEM CANTON Navigacioni sistem COLUMBUS s glasovnim upravljanjem + WLAN + Web Radio, mehaničko spuštanje stražnjeg sjedišta Comfort and Function paket (Pretinac ispod sjedišta suvozača+ALU papučice+elrktrično sjedište vozača s funkcijom memorije+rolo zavjese nazad+električno otvaranje prtljažnika+samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo+elektro podesivi, preklopivi, grijani i sam Business and View paket (Stražnja kamera+ambijentalno osvijetljenje+osvijetljen prostor kod nogu+parking senzori naprijed i nazad+2x svjetla za čitanje naprijed) Remote Access + Online Infotainment 1 godina
-
Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.