Uz šaljivu konstataciju da na intenzivnom "maltretiranju" Clia pete generacije za sada trošimo više tekućine za pranje vjetrobrana nego goriva, s Renaultovim bestsellerom za 14 dana prešli smo trećinu od planiranih desetak hiljada kilometara.
Bogato opremljen Clio (Edition One) s kojim smo se prvi put družili krajem prošle godine pokreće snažnije izdanje 1,5-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora (115 KS i 260 Nm), a prijenos snage u ovom slučaju obavlja se posredstvom ručnog 6-stepenog mjenjača.
U priču smo krenuli s automobilom koji je prije toga prešao 14.789 kilometara, a nakon više od 18.000 pređenih kilometara zaključili smo da bi u borbi s kišom, insektima i masnoćama definitivno pomogle nove metlice brisača. Višim vozačima odgovarao bi i nešto duži donji dio sjedišta, a uz konstataciju da automatsko prebacivanje s kratkih na duga LED svjetla ipak kasni (pa smo radije koristili lijevu ruku) drugih primjedbi nemamo.
Prvu trećinu testiranja proveli smo na otvorenim cestama širom Bosne i Hercegovine usput se pitajući gdje zapravo ide (ogroman) novac koji građani ove zemlje prilikom registrovanja svojih automobila izdvajaju za stavku „ceste“, jer je podloga na cestama u oba bosanskohercegovačka entiteta u većini slučajeva izrazito loša i neravna. Daleko od optimalnog, Clio je demonstrirao odličnu upravljivost, a elemente njegovog ovjesa koji se do sada hrabro drži analizirat ćemo kada iza sebe ostavimo i preostale dvije trećine.
Dosadašnja statistika Klix Auto hard testa: Početna kilometraža: 14.789 km Trenutna kilometraža: 18.219 km Kilometraža od početka testa: 3.430 km
Prosječna dnevna kilometraža: 254 km Prosječna potrošnja goriva do sada: 4,23 l/100 km Najniža zabilježena potrošnja goriva na testu: 2,9 l/100 km Prosječna brzina na testu do sada: 57 km/h Do sada nasuto Petrol QMax goriva: 145,51 litara Konfiguracija cesta na dosadašnjem testu: 82% otvorena cesta
Uzbrdo, nizbrdo, oštro, ležerno, pa sve ispočetka... tih i elastičan motor koji nudi odlične performanse u prosjeku je trošio mrvicu više od tvorničkih podataka. Skromna zapremina rezervoara za gorivo (39 litara) u ovom slučaju i nije problem, a Renaultov proizvod koji pokreće i pojedine modele Mercedesa upečatljivo je pokazao da vrijeme dizela nije prošlo.
"Ukrašen" bezbrojnim insektima i kočnom prašinom na zanimljivo dizajniranim 17-inčnim felgama plavi "Edition One“ ide dalje. S onim što je pokazao nakon pređenih kilometara koji bi nas iz Sarajeva (preko Gibraltara) doveli na tlo Afrike, uvjereni smo da ćemo i u nastavku samo dosipati gorivo i tekućinu za pranje vjetrobrana. Do narednog osvrta...