Testovi
18

AUTO TEST / Volkswagen Caddy 1.6 TDI Comfortline: Luksuz i komfor u neočekivanom pakovanju

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Volkswagen je svoj privredni program odavno nametnuo kao jedno od mjerila kvaliteta i ponude, a Caddy je odavno postao sinonim za lako dostavno vozilo. Ipak, "ispod radara" porodičnim, ali i poslovnim kupcima često promakne činjenica da Caddy ne mora biti isključivo bijele boje i sa zatvorenim teretnim prostorom nazad. Isprobali smo jedan atipičan i potpuno luksuzan Caddy.

Prošle jeseni Volkswagen je predstavio potpuno novi Caddy. Iako to na prvi pogled ne izgleda tako, vrijedni VW-ov dostavni auto je obnovljen iz temelja, a pogotovo putničke verzije poput ove. Sada su tu dizajn i moderna oprema koja je u potpunosti usklađena s ostalim aktuelnim modelima ove marke te čini putovanje u Caddyju neočekivano ugodnim.

Nakon 11 godina i više od 1,5 miliona prodanih primjeraka prethodne generacije Caddyja, stigla je i potpuno nova, četvrta generacija. Jasno, i ovaj put riječ je o evoluciji i detaljnom usavršavanju umjesto radikalnih izmjena. Ono na čemu su možda i najviše poradili je raznovrsnost ponude. Zaista, novi Caddy nudi opcije i verzije koje nećete naći ni na jednom sličnom modelu kod konkurencije. Bez obzira na to da li želite DSG mjenjač, pogon na sve točkove ili savremeni infotainment sistem i potpunu povezivost sa "smart" uređajima, Caddy ima sve to, pa i više.

Vizuelno, četvrta generacija Caddya je tek diskretno drugačija. Nešto oštrije linije karoserije i obavezni detalji poput prednje maske i svjetala, koji se uklapaju u aktuelni dizajnerski DNK ove marke, čine ga savremenim, ali prije svega dugotrajnim. Ovako jednostavan i funkcionalan dizajn teško zastarijeva, a kupci Volkswagena to itekako cijene.

Ugodan, prostran i moderan

Neobično prostrana i praktična unutrašnjost primarni je razlog zašto bi porodice, ali i neki poslovni kupci radije posegnuli za Caddyjem umjesto nekog monovolumena.

U ovoj verziji sa kraćim međuosovinskim razmakom Caddy ostaje vrlo okretan i kompaktan, dok istovremeno nudi obilje prostora, kako za prtljag, tako i za putnike. Istina, mjesta za noge putnika na zadnjim sjedištima nema u previše, ali i dalje je to na nivou prosječnog porodičnog kompakta te će biti više nego dovoljno za većinu potreba.

U praktičnost Caddyjeve forme uvjerili smo se pri svakom ulasku u kabinu i izlasku iz nje. Visoka karoserija i vrata omogućavaju da lagano "ukoračite" u Caddy, bez povijanja, a još je lakše sjesti na zadnja sjedišta gdje dvoja klizna vrata olakšavaju život i na skučenim parking prostorima.

Sviđa nam se: ponuda prostora, pretinac, zvučna izolacija...

Prtljažnik otkriva izvornu namjenu Caddyeve karoserije. Sa 750 litara zapremine i velikim otvorom, na more uz sve potrebne stvari možete ponijeti i svoju veš mašinu, čisto ako zatreba. S druge strane, kada vozite manje stvari bilo bi zgodno doplatiti za dodatne mrežice i pregrade kako prtljag ne bi klizao po ogromnom prtljažniku. Također, ispočetka se trebate navići i na velika vrata prtljažnika koja se otvaraju prema gore. To može biti problem u manjim garažama i šoping centrima, ali će vas ta ista velika vrata potpuno zaštititi od kiše dok polako utovarate prtljag.

Ako vam slučajno zatreba puni tovarni kapacitet Caddya ni to neće biti problem. Drugi red sjedišta s lakoćom se preklapa i vadi van kabine, doslovno jednom rukom. također oduševio nas je i broj praktičnih pretinaca, a pogotovo korisni mogu biti oni u podu ispod nogu putnika nazad.

Vozač i suvozač uživat će u potpunom komforu. Kvalitetni i ugodni materijali, mekana sjedišta i odlična ergonomija otkrivaju da je Caddy punopravan putnički i luksuzni auto. Mulimedijalni uređaj s mogućnošću povezivanja "smart" telefona kao i sva potrebna oprema učinit će putovanja ugodnim.

Štedljiv i uzorno vozljiv

U kombinaciji s modernim 1,6 TDI turbodizelašem Caddy je vrlo privlačan i za duge ture. Iako na prvi pogled djeluje da bi velika karoserija Caddya mogla biti prevelik zalogaj za 102 konjske snage, u praksi se ovaj motor vrlo lako nosi sa Caddyjem. Dovoljno obrtnog momenta i dobro proračunati prenosni odnosi u mjenjaču čine vožnju na višim brzinama ugodnom i elastičnom, a daha ponestaje tek pri većem opterećenju i sa više tereta.

Za zahtjevnije Volkswagen nudi i 2,0 TDI, tačnije taj motor jedini je u ponudi za Caddy u ostatku Evrope, dok u Bosni i Hercegovini Caddy ima bogatiju ponudu motora jer su ponuđeni i Euro 5 i Euro 6 motori.

Ne sviđa nam se: cijena, grub rad zadnjeg ovjesa, zvučna izolacija motornog prostora...

Sa 1,6 TDI motorom Caddy je i prilično štedljiv pa nismo uspjeli trošiti više od 6 litara dizela na 100 km. Može i niže od toga, ali treba izbjegavati gužve i visoke brzinske prosjeke na autoputu kada svoj danak uzima visoka karoserija.

U vožnji je Caddy prilično udoban i siguran, ali definitivno nije namijenjen pretjerano oštroj vožnji. Granicu postavlja prije svega zadnji ovjes koji otkriva gene privrednog vozila. Kada je neopterećen Caddy će pri višim brzinama nešto "nervoznije" prelaziti preko neravnina te ne ulijeva previše povjerenja. S druge strane, dugo međuosovinsko rastojanje čini ga prilično neutralnim u dugim zavojima.

Najpozitivnije iznenađenje je zvučna izolacija. Na otvorenoj cesti ovakve putničke verzije dostavnih automobila najprije pokažu svoju izvornu namjenu tako što umaraju svoje putnike bukom i grubošću. Kod Caddya to nije slučaj. I preko 130 km/h u kabini je vrlo tiho te bismo jedino poželjeli bolju zvučnu izolaciju motora.

Zanimljiva alternativa za monovolumene, ali i kompakte

Putnički Caddy svakako predstavlja privlačnu alternativu kupcima kojima treba kompaktan, ali prije svega praktičan i raznovrstan auto. Iako mu to nije primarna namjena, činjenica je da ponudom prostora i komfora ne zaostaje ni za najboljim kompaktnim monovolumenima, a zahvaljujući kliznim vratima i obilju unutrašnjeg prostora u mnogočemu ih i nadmašuje.

Iako nije jedini koji nudi dostavni auto u luksuznom pakovanju, Volkswagen je za Caddy ponudio opcije koje kod drugih ne postoje ni uz doplatu, te je definitivno velika prednost za njega. Pogon na sve točkove, automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, lagana terenska verzija, obloge od kože i alcantare, napredni multimedijalni sistemi i sistemi za pomoć vozaču čine da Caddy ni po čemu ne zaostaje za ostalim modelima ove marke.

Ovako opremljen Caddy košta skoro 42.500 konvertibilnih maraka, s tim da je još pregršt opcija u cjenovniku koje mogu biti zaokružene pa bi i cijena mogla biti znatno viša. Ipak, ovako "upakovan" Caddy Comfortline ima sve što je potrebno, a iako cijenom ne spada u povoljne kupovine opravdava je svojim raznovrsnim talentima.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Caddy Kombi Comfortline 1.6 TDI Cijena osnovnog modela: 27.659 KM Cijena testnog modela: 42.466 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina 1.598 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 77 kW (102 KS) pri 3.000 - 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.750 - 3.000 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, aluminijske felge prečnika 15 inča, gume 195/65 R15 Hankook Kinergy Eco.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - kruta osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,9 s. Maksimalna brzina - 168 km/h. Potrošnja na testu – 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, kombinovano 5,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l.

Dimenzije: Dužina – 4.408 mm. Širina - 1.793 mm. Visina - 1.792 mm. Međuosovinski razmak - 2.682 mm. Prtljažnik – 750 do 3.030 litara. Težina praznog vozila – 1.539 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.160 kg.

Serijska oprema: Servotronic volan, preklopna polica na naslonu sjedišta, branici u boji vozila, kožno kolo volana, filter za polen i prašinu, centralna konzola s naslonom za ruke podesiva po visini i dužini sa 3 držača za čaše, ručka mjenjača od kože, podešavanje vozačevog i suvozačevog sjedišta po visini, trostruka klupa u prvom redu sjedišta, preklopiva, sklopiva i uklonjiva, 3 pozicije za pojaseve naprijed, zadnja podizna vrata s prozorom, krovne vodilice srebrene, preklopivi poklopac prtljažnika, vjetrobransko staklo termoizolaciono, grijanje zadnjeg stakla, centralno zaključavanje s daljinskim zaključavanjem, automatsko prigušenje unutrašnjeg retrovizora, prednja ploča (konzola) s poklopcem pregrade, elektropodizači prednjih stakala, lijevo kozmetičko ogledalo s poklopcem, desno kozmetičko ogledalo sa poklopcem, zračni jastuci za vozača i suvozača s mogučnošću deaktiviranja suvozačevog zračnog jastuka, bočni zračni jastuci naprijed sa zračnim jastucima za glavu, pretinac za rukavice osvjetljen s mogućnošću zaključavanja, lijeva i desna klizna vrata, kućišta vanjskih retrovizora, ručke na vratima kabine i kliznim vratima u boji vozila, rešetka hladnjaka s hrom detaljima, vanjski retrovizori elektropodesivi i grijani, elektronska blokada motora, 12 voltna utičnica u prtljažnom prostoru, emisioni standard EU5 plus, dekorativni umeci "Dark Silver Brushed", prednja halogena dvostruka svjetla, automatsko uključenje dnevnih svjetala sa "Leaving Home" i manulenom "Coming home" funkcijom, Brisač s varijabilnim intervalom brisanja nazad, senzor za kišu, dva preklopiva ključa za zaključavanje s daljinskim upravljanjem, šest zvučnika, tempomat, svjetla za maglu naprijed, paket za nepušače, multifunkcionalni displej, lakometalni točkovi "Caloundra" 6J x 15, ESP, ESC, ABS, EDS, ASR, MSR, radio uređaj "Composition Color", poluautomatski klima uređaj, štofane presvlake sjedišta "Pandu", zatamnjeni zadnji bočni prozori u putničkom prostoru na zadnjim vratima, teromizolaciona stakla naprijed, hrom paket I (dio prekidača za svjetla), prostor za odlaganje ispod sjedišta naprijed...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Čelični rezervni točak sa gumom u punoj veličini i setom za popravak, automatski klima uređaj "Climatronic", upozorenje za nevezan pojas vozača, kontrola za vožnju uzbrdo, Radio "Composition Media".

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara na vozilo, 12 godina protiv prohrđavanja.