Rezultati za septembar
52

Tržište električnih automobila u Evropi sporo raste, samo Kinezi drže nogu na gasu

A. M.
Prodajne brojke u Evropi pokazuju da su električni automobili u septembru bili malo interesantiji kupcima, ali broj registracija na međunarodnom nivou pokazuju drugu sliku. Kina ostaje glavno tržište sa još jednim rekordnim mjesecom, jer Kinezi proizvode električne automobile brzinom koja je nedostižna za bilo koji evropski brend.

U nedostatku boljeg izraza, može se reći da evropskim proizvođačima električnih automobila u 2024. godine ne ide dobro. Izvještaji pokazuju različite rezultate od tržišta do tržišta. Dok jedni bilježe pad, na drugim tržištima ima rasta, ali ukupna slika kaže da tržište stagnira zbog globalne recesije i da samo Kina drži nogu na gasu.

Evropa nastavlja da vodi tranziciju tempom koji se čini presporim za ostatak svijeta. Međutim, usred pesimizma, Evropa počinje da pokazuje prve znakove oporavka. Ništa još nije izgubljeno, ali prodajni ritam je suviše spor spram prognoza i očekivanja.

Za 2024. godinu mnogi analitičari i stručnjaci imali su ambiciozne prognoze koje se ne ostvaruju. Krajem prošle godine počeli smo da primjećujemo promjenu trenda. Nakon godina snažnog rasta, registracije električnih i plug-in hibridnih automobila su usporile, uglavnom zbog političkih odluka EU.

Iako je Evropa sebi postavila cilj da iskorijeni zagađenje u saobraćaju do 2035. godine, mnoge zemlje ne pokazuju potrebnu podršku da se ova tranzicija dogodi.

Krajem prošle godine Njemačka je okončala svoj plan pomoći kupcima i ukinula subvencije. Međutim, Nijemci su svjesni da se moraju vratiti na eko bonuse ukoliko žele rast prodaje. U međuvremenu, Francuska je ovog mjeseca objavila planove za smanjenje vladine podrške za kupovinu električnih automobila.

Uprkos tome, prodaja električnih automobila u septembru je ostavila pozitivan dojam kod dilera. Tokom 30 dana prošlog mjeseca registrovano je skoro 300.000 jedinica, odnosno 4,2 posto više u odnosu na isti period prošle godine. Glavni pokretač ovog rasta bila je Velika Britanija, koja je pokazala porast broja registracija od 24 posto u samo mjesec dana. Tesla Model 3 i Model Y i dalje su najistaknutije jedinice na tržištu, a slijedi ih MG4 Electric.

Uprkos solidnim rezultatima, barem ne tako negativnim kao prije nekoliko mjeseci, Evropa nije još izašla iz začarane šume. Sljedećih nekoliko mjeseci bit će kritični za ocjenu regionalne politike trgovine električnih vozila. Privremeni ciljevi za Euro 7 standard, stavit će EU tržište na test.

Očekuje se da će Evropa dostići prodaju od 3,78 miliona električnih vozila 2025. godine i 9,78 miliona 2030. godine. Ove prognoze su 24, odnosno 19 posto niže od prethodnih procjena. Neophodna je saradnja svih zemalja da bi se konačno proširila prodaja električnih automobila.

U međuvremenu, na drugom kraju svijeta, Kina zastrašuje svojim brojkama. Za samo 10 godina, tržište električnih automobila je prešlo od apsolutno ničega do 1,12 miliona registrovanih vozila tokom prošlog mjeseca, što predstavlja rast od 47,9 posto u odnosu na isti mjesec lani. Stopa penetracije električnih automobila (EV) i plug-in hibrida (PHEV) prevazilazi sva očekivanja. Očekuje se da će u mjesecima, koji su preostali do kraja godine, biti premašeni svi dosad poznati rekordi.

Gledano globalno, prodaja električnih automobila tokom mjeseca septembra porasla je za 30,5 posto zahvaljujući prvenstveno Kinezima.