Septembar je 14. mjesec u nizu koji bilježi pozitivu stopu rasta prodaje novih automobila. Riječ je o rastu od 9,2% ukupno registrovanih novih vozila, a radi se o 861.062 jedinice. Dva EU tržišta s najvećim rastom u devetom mjesecu bila su Italija (+22,7%) i Francuska (+10,7%). Njemačko tržište bilo je relativno stabilno, s malim padom od 0,1% u poređenju sa septembrom lani.
Ako se posmatra ukupna brojka za tri tromjesečja u 2023. tržište novih automobila u EU znatno je poraslo (+16,9%), a u pitanju je ukupno osam miliona registrovanih vozila. Unatoč porastu od početka godine, tržište je i dalje 20% ispod nivoa prije pandemije COVID-a, s obzirom da je u istom periodu 2019. na tlu Evrope isporučeno 10 miliona novih automobila. Osim Mađarske (-3,2%), sva tržišta u regiji zabilježila su rast u ovih devet mjeseci, uključujući četiri najveća: Italija (+20,5%), Španija (+18,5%), Francuska (+15,9%) i Njemačka (+14,5%).
Dizeli tonu sve dublje
Prema pogonskom energentu u septembru je tržišni udio električnih automobila dostigao 14,8% tržišta (127.149 jedinica), što predstavlja porast u odnosu na 14,1% u septembru prethodne godine. Ovo je bio treći mjesec ove godine da su električni automobili nadmašili dizelaše, što ih čini trećim najpopularnijim izborom za kupce novih automobila. Njemačka kao najveće tržište za baterijska vozila, pala je za značajnih 28,6%, što se može povezati s smanjenjem subvencija za privatne kupce upravo od 1. septembra. Međutim, pozitivni rezultati na tri druga tržišta EU – Holandiji (+70,8%), Švedskoj (+60,7%) i Francuskoj (+34,2%) – nadoknadili su pad prodaje u Njemačkoj.
Hibridni automobili zadržali su svoju poziciju druge najpoželjnije opcije, čineći značajnih 27,3% tržišta. U septembru su registracije novih hibrida u EU-u porasle za 30,5%, prvenstveno potaknute snažnim rastom na tri najveća tržišta u bloku: Njemačkoj (+44,1%), Italiji (+34,8%) i Francuskoj (+30,2%). To je rezultiralo kumulativnim povećanjem od 28,8%, s gotovo 2 miliona prodanih jedinica u prva tri kvartala godine, a to je respektabilnih četvrtina ukupnog tržišta.
Iako su benzinski automobili i dalje glavni izbor kupaca s porastom od 5,5%, njihov tržišni udio pao je s 35,3% u septembru 2022. na 34,1% ove godine. Ovom rezultatu uveliko je pridonio rast prodaje na najvećim tržištima bloka – Italiji (+32,2 %) i Njemačkoj (+9,1 %).
Tržište dizelskih automobila u EU nastavilo je padati i u septembru (-12,5%), unatoč rastu u Njemačkoj (+4,6%), jer se prodaja na većini drugih tržišta povukla. Dizelski automobili sada imaju tržišni udio od 12,7%, što je pad u odnosu na 15,9% u septembru prethodne godine.
Volkswagen neprikosnoveni No. 1 u EU
Ukupan broj registrovanih vozila po proizvođačima i grupacijama drži i dalje Volkswagen visoko na prvom mjestu. Čak je cijela VW Grupa zabilježila rast prodaje u devet mjeseci ove godine, a najveći skok je napravila Cupra sa 42,1% većim brojem registracija (122.555) u odnosu na isto razdoblje u 2022. (86.255).
Iako je septembarska prodaja podbacila, vjerovatno zbog pada potražnje u Njemačkoj usljed ukidanja subvencija, kompanija Tesla je ipak kumulativno napravila najveći skok na tržištu u ovoj godini. Riječ je o više od 203.000 registrovanih vozila u devet mjeseci ove godine, što je +131,2% više nego lani kad su isporučili manje od 88.000 automobila.
Još jedan rezultat zapinje za oko. Iako se radi o svega 35.000 registrovanih automobila, Alfa Romeo je isporučila 80,3% više vozila u ovoj, nego u prošloj godini (19.726). Sličan rezultat ostvario je Lexus. Sa 30.815 registracija Toyotin luksuzni podbrend skočio je za 63 posto.
Najveći gubitnici tržišta su: Mitsubishi (-27,4%), Honda (-26,2%) i Jaguar (-15,7%).
Ukupan broj registrovanih vozila u 2023.
- Volkswagen - 873,432 (+16,7%)
- Toyota - 513,463 (+9,3%)
- Renault – 466,488 (+20,2%)
- Peugeot – 450.460 (+6,2%)
- Skoda - 433,173 (+25,4%)
- Audi - 429,508 (+25.8)
- BMW - 427,366 (+16,4%)
- Mercedes - 417,711 (+10.3%)
- Dacia - 390,689 (+21.5%)
- Kia - 349,032 (+4,8%)