Hard test 1. dio
41

Testiramo novi Renault Clio: Trećina puta ostala je iza nas

E. T.
(Foto: Klix.ba)
S novim Cliom planirali smo preći najmanje 10.000 kilometara za 45 dana, a nakon nešto više od 3.300 kilometara koje je Renaultov bestseller „progutao“ za 14 dana iznad svega ostalog ističemo izuzetno nisku prosječnu potrošnju goriva.

Uz šaljivu konstataciju da na intenzivnom "maltretiranju" Clia pete generacije za sada trošimo više tekućine za pranje vjetrobrana nego goriva, s Renaultovim bestsellerom za 14 dana prešli smo trećinu od planiranih desetak hiljada kilometara.

Bogato opremljen Clio (Edition One) s kojim smo se prvi put družili krajem prošle godine pokreće snažnije izdanje 1,5-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora (115 KS i 260 Nm), a prijenos snage u ovom slučaju obavlja se posredstvom ručnog 6-stepenog mjenjača.

U priču smo krenuli s automobilom koji je prije toga prešao 14.789 kilometara, a nakon više od 18.000 pređenih kilometara zaključili smo da bi u borbi s kišom, insektima i masnoćama definitivno pomogle nove metlice brisača. Višim vozačima odgovarao bi i nešto duži donji dio sjedišta, a uz konstataciju da automatsko prebacivanje s kratkih na duga LED svjetla ipak kasni (pa smo radije koristili lijevu ruku) drugih primjedbi nemamo.

Prvu trećinu testiranja proveli smo na otvorenim cestama širom Bosne i Hercegovine usput se pitajući gdje zapravo ide (ogroman) novac koji građani ove zemlje prilikom registrovanja svojih automobila izdvajaju za stavku „ceste“, jer je podloga na cestama u oba bosanskohercegovačka entiteta u većini slučajeva izrazito loša i neravna. Daleko od optimalnog, Clio je demonstrirao odličnu upravljivost, a elemente njegovog ovjesa koji se do sada hrabro drži analizirat ćemo kada iza sebe ostavimo i preostale dvije trećine.

Dosadašnja statistika Klix Auto hard testa: Početna kilometraža: 14.789 km Trenutna kilometraža: 18.219 km Kilometraža od početka testa: 3.430 km

Prosječna dnevna kilometraža: 254 km Prosječna potrošnja goriva do sada: 4,23 l/100 km Najniža zabilježena potrošnja goriva na testu: 2,9 l/100 km Prosječna brzina na testu do sada: 57 km/h Do sada nasuto Petrol QMax goriva: 145,51 litara Konfiguracija cesta na dosadašnjem testu: 82% otvorena cesta

Uzbrdo, nizbrdo, oštro, ležerno, pa sve ispočetka... tih i elastičan motor koji nudi odlične performanse u prosjeku je trošio mrvicu više od tvorničkih podataka. Skromna zapremina rezervoara za gorivo (39 litara) u ovom slučaju i nije problem, a Renaultov proizvod koji pokreće i pojedine modele Mercedesa upečatljivo je pokazao da vrijeme dizela nije prošlo.

"Ukrašen" bezbrojnim insektima i kočnom prašinom na zanimljivo dizajniranim 17-inčnim felgama plavi "Edition One“ ide dalje. S onim što je pokazao nakon pređenih kilometara koji bi nas iz Sarajeva (preko Gibraltara) doveli na tlo Afrike, uvjereni smo da ćemo i u nastavku samo dosipati gorivo i tekućinu za pranje vjetrobrana. Do narednog osvrta...